tisdag 5 april 2011

en liten ritual till valborg/beltaine dåliga minnen


Ett ögonblick en evighet ett minne en svaghet
svaghet är att man låter rädlsan ta över så gör jag
ett ögonblick som påverkar en resten av ens liv ett jobbigt minne som tär i en
minnen på ont och gott man ska försöka skapa egna roliga härliga minnen
vad som får en att må bra låt det ta över era sinnen blås bort de gamla minnen
låt dem ej förpesta era sinnen
minnen
minnen vackra så fina så underbara
minnen som minnen ska vara så fina just bara dina
som du delar med dig med mig men som är dina
dina skatter
vårda dem
med hjärta och sinne du underbara minne
att på åldern dag ta fram att gråta en tår
minnas efter alla dessa år underbara minne kom fram underbara minns finnes kvar
av bra och även dåliga erfarenheter minnen låt dem sväva över dig låt dem ej ta över dig
minnen som du kan lära dig av minnen som kan förtära dig totalt släpp dem de har ingne påverkan åverkan längre tid är värdefullt ödsla ej tiden på dåliga minnen dem kan man släppa fri och du blir fri
minnen som sårar som tar mer än dem gav släpp dem likaså du har läxan lärt nu häxan
du är din egen ingen kan dig styra
du är fri du har din egna vilja
häxan i dig vet du är en gammal själ du har varit här förr
du vet läxan är rätt lärd du goa gammel häxan du på din stav och käpp flyger din väg
du vet ju din färd
din egna livsväg
och vad du är värd
du häxa du kvinna du visa du kloka du som vet hur det är att leva i nuet men glömma bort det som hänt har hänt att nuet är det enda som räknas och framtiden i den framtiden kan allt ske
så skapa nya minnen släpp de gamla fria
dem som gjort dig illa som velat dig illa likaså
skriv ner det och
bränn dem i elden den fina i valborgs mässo eldarna där häxor blir fria
skriv ner dem på lapp och bränn dem och låt dem ej längre i dig få nåt napp
skriv skriv skriv släpp det fri
släpp släpp släppa taget håll andetaget
släpp ljuset fritt att flyga till himmel där kosmos fångar upp det du frigjort dig från
och du börjar om i beltaines sken i eldens sken du går därifrån lämnar det gamla bakom dig minnen som plågat dig ska du nu lämna bakom dig
dem brinner upp och flyger opp
till kosmos som där använder energin din till något som kommer din väg skicka även en önskan
gör något gott till någon annan
sänd ut en tanke till dem som behöver dem låt elden jobba för dig
elden ska nu skrämma häxor annat ont häxor blir ej skrämda dem skapar en egen eld
där dem ej blir skända av dem okända som ej känner till att en häxa vet vad hon vill och gör ingen illa någonsin den som är dum gör andra illa dem saknar nog egen vilja påverkas av andra
en häxa har sina egna regler det man ger får man tillbaka 3 gånger om
att bränna bort sina synder och rena sig själv borde varje kloka visa kvinna som häxa göra en gång om året och så varför inte denna högtid passa på då eldar synes överallt
att fira en ny början att man lämnar något efter sig något man ej längre behöver
släpp häxan urkraften i dig fri du gör som du vill du har egen vilja
vill du bära på minnen som gör dig ont får du leva med det annars släpper du dem och du blir fri
så ska jag göra
detta kom till mig
då jag satte mig här så jag delar med mig av detta
och hoppas någon tar till sig det
ska själv göra detta känns så solklart
självklart såklart!

haft en hel del i mitt liv inte kunnat sitta still och skriva så jag får be om ursäkt och jag hoppas alla mina fina vänner som läsare mår underbart
och att ni lämnar en liten tass eller klo av tryck då ni varit här ;) fniss

och jag får skriva då jag har något att dela med mig
ta vara om er ni är alla speciella
och låt ej era dåliga minnen få fotfäste dem gör bara mer skada där
har jag kommit på så
ska själv släppa dem fri och bli själv fri från dem jag bärt på så länge nu
tar nog sin lilla stund att skriva ner dessa så det är väl bra att vara förebredd inför detta datumet spec ;)

kärleksfulla magiska kramar
månljus och styrka
Selene Mångudinnan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar