onsdag 2 maj 2012

Firat lite Beltane!

Guden o Gudinnan möts i en natt av älskog på åkrar för att ge varje växt liv igen
för att ge goda skörder och god fertilitet till dem som önskar sig det
i projekt eller någon kanske vill ha sig ett magiskt barn så kommer dem o hjälper er med detta nu ;)
allt som ska växa o gro är deras uppgift att hjälpa er med nu.
Deras möte bär frukt o frön börjar gro och växa
livet går runt från allt varit dött nu allt blir återfött.
Guden o Gudinnan möts och allt blir till liv igen
det är magi
den kärleken dem delar och delar med sig av
för vår skull vi deras barn
det är vad Beltane handlar om
allt som varit dött blir återfött
allt som växer o behlver ha en boost kommer nu växa till sig
projekt barn och jobb kärlek liv allt
man ska vara kreativ man ska sjunga dansa vara aktiv vara ute
man ska leka
man ska vara nyfiken som dem barn vi är wonderchilds vi alla är
vi kommer från ljuset och vi äro ljus
vi är magi
vi är kärleken
vi är dem vi är tillräckliga och undrbara
så låt oss förändra vår morgon dag här och nu
morgondagen är ej skriven
men nu sker nuet nu snart är detta nuet en dåtid
och vår framtid ligger alltid öppen för oss
den vi kan förändra
så låt oss börja nu
fånga dagen o stunden
lev liva er men lev nu
gör det ni drömmer om våga
det är drömmens tid att förverkliga dem nu
som Guden o gudinnan kommer med
hopp om liv hopp om en ny början så hur ser er nya början ut?

Nu till min beltane lite vad jag gjort

Inte gjort något märkvärdigt ätit gott umgåts med en god vän..det räckte.
jag gör lite varje dag å nåt sett som har med beltane o göra med som har med magin att göra med.

Gjorde en ritual en försenad Ostara sak blandad med Beltane samt även en Beltane ritual för sig.

ska även bränna min halmdocka snart hann ej gå till en eld för jag mådde ej så bra den dagen o kvällen pga omständigheterna orkar man ej vara så social eller söka sig till en eld nej jag hade en hel del annat i tanken.

Men fick sällskap av dark knight och det känns bra han förstår mig. <3 en go vän som kom min väg som healar mig och hjälper stödjer mig.

Ta vara om er jag tänker ej skriva så mkt om vad ritualerna var om mer än saker jag ville bli av med o saker som ska växa till sig. =)

Hoppas ni haft en underbar Beltane mina vänner o läsare,att guden o gudinnan gett er en power boost det har dem gett mig en underbar healing o kraft. ;) så tack.. <3

kram ljus magi och all min kärlek till er

selene den vita mångudinnan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar