måndag 31 december 2012

spådommarnas dag och kväll.



idag och ikväll ska ni inte bara se på himmlen utan ni ska spå er

vissa smälter tenn o genom dem figurer man får till sig så kan man spå sig vad som väntar på en för nästa år
man kan lika gärna använda sig av stearin man häller i kallt vatten givetvis ;) som med tennet.

jag spådde på detta viset innan jag ens visste det var gammal tradition och att man spådde gjorde det ihop med mina föräldrar vi smälte tenn och det var en hel del figurer..

tror det var året innan jag flyttade hemifrån jag fick en nyckel och det stämde ju jag flyttade ju och fick på ett sett nyckel till mitt liv. ;)

jag tror på det sten hårt tyvärr har jag inte tenn idag så jag kan göra så men har mina kort o andra spåverktyg som jag anvät mig av och ska spå mig mer senare ikväll

håller mig nykter för det funkar ej att spå sig med alkohol i kroppen det gör man får difusa bilder av saker o ting hahaha så roligt vill jag ej hade

dessutom är denna korpen mångudinna trött och sjuk ännu
så därför jag delade upp läggningen som hittils varit på ca 2timmars tid.

man kan spå sig på många sett genom färgerna på himmlen ikväll
eller genom att skjuta upp en raket se hur den flyger iväg o landar ev om man nu kan det. ;) så kan man få lite svar på så sett med.

spå er med örter men spå er
och om ni dricker kör inte!

lycka till med era spådommar om ett nytt år som väntar på oss
hoppas ni får en fin avslut nu på detta år 2012

och läs gärna i min andra blogg

all min kärlek och lycko önskningar för det kommande året

eder selene mångudinna
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar