tisdag 29 mars 2011

Att glömma sina drömmar.

ska man ej göra för försvinner drömmarna försvinner ens hopp tror jag på
Drömmarna är dem som får oss att längta efter den där dagen då den går i uppfyllese men vägen dit till toppen där drömmen väntar är betydelsefull kom ihåg det sen du tagit dig upp till toppen där din dröm väntar på dig för dig att ta emot allt du lärde dig tills du kom fram till din dröm.
att drömmen är sann så länge man jobbar på den förverkligar den drömmen tills den blir verklighet så länge du inte lägger ner den
att våga drömma att våga be om det man vill ha innebär oxå att då du får som du vill kanske du ej länge vill hat men att då ta emot gåvan lärdommen att be om det du verkligen vill ha så måste du veta vad det är du vill ha.
men att drömma önska är mänskligt och det är inget fel i det om det gör man orkar med lite till!
att glömma drömma är hemskt för då tappar man gnistan passionen på vägen till ens mål.
utan väg ,utan mål vart ska man ta vägen då?
vi kan klara av allt bara vi inte slutar tro vi kan det våga drömma våga förändras våga växa testa gränser be om det du önskar men var beredd det kan slå in.
då får du ta det som det kom i vilken form drömmen än kom ibland kan vissa saker vara inslagna i ett vasst sandpapper men i slut ändan så ser man att det den var inslagen i gåvan ett mål på väg mot drömmen igentligen gav dig ett verktyg mer mod mer styrka,
var sak vi är med om är det någon mening med.
men för att inte bli skadad av sanddpappret det är gömt i gäller det se igenom sandpappret att inte reagera på det fasten det rivs i slut endan var det bara en erfarenhet och av det lär vi oss vi växer av det.
den som tar våra drömmar ifrån oss tar vårt liv ifrån oss så ut och fånga dagen och lev som ni lär lev som ni önskar dröm och be om det ni vill ha kanske kanske det slår in ta emot det som det kommer även om det är iklätt i sandpapper
ha en underbar magisk dag
Selene Mångudinnan
som ser varje sand korn som en gåva även om dem rivs så är alla saker vi lär oss bra
varje sandkorn är som en vacker pärla ta emot den gåvan och vårda den väl magi er väg
Så vad drömmer ni om? Berätta för mig. =)

4 kommentarer:

  1. Att simma sida vid sida med en vild orca... jag släpper aldrig den drömmen. En dag ska den bli sann, jag har varit i vattnet, men fick bara se dess små kusiner ;)

    Vacker och tänkvärd text :)

    SvaraRadera
  2. Mina ögon tåras nästan var gång jag läser dina inlägg.
    Du skriver så vackert och DIREKT till HJÄRTAT - från hjärtat !

    Hela din blogg är en fröjd att få ta del av , dina tankar , dina ord, din person

    Sluta aldrig vara den du är - Du är underbar !!!
    Du berikar denna värld.

    Där DU går - DÄR skiner solen <3

    SvaraRadera
  3. korpöga vilken underbar dröm du har. =) den gillar jag. den kommer slå in det hoppas jag på.
    tack vännen kramis

    SvaraRadera
  4. owlene vackra du tack tack jag blir så glad och rörd in i hjärtat av dina fina ord. <3 du med berikar denna jord och mitt liv kära du. stjärnorna dem lyser för dig kära vän det är för din skull dem lyser dina speciella stjärnor.så du vet dem alltid är med dig.du vet vilka jag menar tills ni ses igen. ;) forstsätta flyga i vildängels vilda vindar,vara den du är. ;) <3 kramar

    SvaraRadera