måndag 11 februari 2013

Vardags magi idag var detta..

                             att få ta fram min mixer och bara mixtra sönder lite tankar mm..
                                                              det var helt underbart..



Allt vart helt perfekt den moderna häxan använder sig av mixer
ska använda min gamla mortel till örter mm men denna mixern jag har släpper jag ej ifrån mig. ;)

kommer ha användning av denna ur stora mortel är väldigt lik den på bilden jag har här hemma den väger en hel del..
försökte mortla heter det så?
lite saker som var lite för svårt 
och tungt även för min jätte mortel att kunna smula ner så fint som mixern gjorde.

önskar jag hade en liten ört trädgård och lite fina blommor kanske en dag jag har det..

en häxa kan väl få drömma lite.

kanske våre passande mig?! ;)
massa änglar en liten damm med lite guldfiskar mm där i.
så här vill jag nog bo min dröm

vita rosor vill jag gärna ha och trollhassel ormhassel träd eller buskar
samt en hel del växter och örter en liten växthus man kan vara året runt i tom sitta där och läsa mysa meditera
det ska vara en stig till detta lilla växt hus eller stora med för den delen
örter mm i lådor bärbuskar äppel och plommon träd
hade ej haft nåt emot om man hade andra frukt träd heller
en sten mus och ett gudinne tempel samt en bassäng och relax avdelning och
en önskebrunn ja hade ej varit fel det heller ;)
ett spec hus
där jag kan ha kurser,dit folk kommer och blir helade samt lär sig saker på mina kurser jag har
det skulle jag vilja
ha en butik och även plats för mina projekt en verkstad där jag skapar mina saker gör om möbler mm

stor trädgård där jag ka ha min familj lekandes samt djur med
där min famijj kan få plats för lek och galenskap
har inget emot andra lantdjur som häst eller kanske en gris som bara finns där ;) haha
kanske fåglar som lägger ägg och en fågel voljtär med vackra fåglar 
helt underbart

lite olika djur får gärna finnas där som sköldpaddor
 och en oas för fåglar samt fjärilar o andra vackra insekter

där jag kan växa som person och skapa mig och andra en underbar framtid
med min man (om jag kan hitta någon sådan nång eller har jag redan gjort så vem vet så noga..;).)

vill ha nära till en sjö/havet och en skog
vill bo enskilt privat men någon granne en bit ifrån eller nåt sånt går väl an :D beror på vad för folk menar är så trött på dem jag haft genom åren :D haha

bor gärna bra till så folk hittar dit och kommer dit.
men ändå i ett stort hus där man har plats att vara galen och kreativ och ha fester på
bjuda hem folk och vänner 
men mitt lilla paradis där jag skulle storm trivas.

vem vill flytta dit med mig? =)

vet det kommer bli så!

hade gott

all min kärlek och magi er väg

selene mångudinnan


2 kommentarer:

  1. Om du verkligen vill att det ska bli så, så blir det det. Visualisera att du redan har det, sätt upp en bild av det på kylskåpet och ser det verkligen framför dig, så ska du se att det kommer förr eller senare. Vem vet du kanske flytta ner till snyggingen i Italien, vem vet ;) Då kan du bli en äkta italiensk Strega.. hahaha (häxa).

    SvaraRadera
  2. Jajamensan visulerar för fullt här!
    Ja min Italianio <3 min ängel saknar han så och så det gör ont..
    men ger ej upp hoppet om han och mig trots det är många mil mellan oss just nu..men visulerar,affirmerar han hit så får tiden avgöra om det är vi eller om nån annan kommer min väg har ingen brådska är inne i en pyssel period nu skapar för fulla muggar nu så det tar min tid nu och gör mig så glad. =)
    strega hahaha ja jag kanske redan är det på ett sett fnissar.
    ta vara om dig systern min massa kramar <3 ljus och kärlek allt gott din väg i en stooor bubbla din väg ;) hihi

    SvaraRadera