söndag 10 februari 2013

Att våga ta stegen.


                                               det lärde jag väl mig av denna kortleken
                                                  men har jobbat på detta så länge nu
                                                     en kortlek gjorde ju ej bara detta
                            men ett super bra verktyg för mig som kom i rätt tid för att hjälpa mig
                                                                   just på min väg

helt underbar lek jag fått hem

olikheter 
man ska ta vara på dem hos alla man möter
ett äpple och apelsin är en frukt men så olika som katterna på bilden
men är ändå av värde och värdefull för alla skapades perfekta

att våga ta stegen
att våga ändra sig
att våga växa
att våga vara den man är
att våga vara olik andra 
att våga gå på den vägen man går på
att våga stå ut
att våga ha dem åsikter man har

hörde på radion en dag precis innan jag stängde av 
var den du är det är endast den du ska och bör vara men på engelska
vet ej om det är en ny låt på den kanalen men dem får in i mitt hjärta och gav mig exakt det jag behövde höra för stunden

man är där man är för det är rätt plats rätt tillfälle
du är exakt som du är för du är rätt just nu
förändras du så blir du rätt då med

du valde din kropp alt du är med om
bara du
så du har ett ansvar över dig och ditt liv

bara du kan ändra ditt liv och göra något åt det

du har makten
du är kontrollen
du är rätt och stark för du kan klara av allt

låt ingen ta din energi från dig eller ditt liv heller
låt ingen säga du ej kan
utan dröm och testa era vingar
som dem wonderchilds vi alla är

den som frågar får svar
den som söker får svar
den som vill veta får veta
den som inget söker finner inte
den som ej tar reda på svaren finner inte
sen som bara sitter still kommer ingenstans och blir offast stående på ett ben

du kan du äger du är

kram
ljus
kärlek
magi
på er väg

selene den vita mångudinnan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar