tisdag 27 december 2011

Yule pyssel...

Jag gjorde mig eget yule pyssel..
Det var riktigt skoj.

Jag var ute på altanen i snön i kylan och letade fram saker jag hittat under hösten.
jag hittade under flera promenader kottar i olika storlekar.

Så hade jag en stor konservburk då jag sparar på sånt.
fyllde den med större stenar jag plockar till ett projekt jag ej ens satte igång med i år.
så dem var perfeckt och så små grus jag fick över i vitt marmor på toppen.
en trollhassel gren och andra grenar jag plockat till yule dekoration i höstas redan eller till samhain var oxå tanken.
så jag satte ihop alltet det vart mycket lyckat och vackert.
den fick blåa yule kulor oxå jätte stjusigt och katterna har ej rört den eller ens min hund. ;)

sen så satte jag på massa vacker glitter på kottar.
så otroligt lätt och enkelt.
samma på en ask jag målat i vitt..
den är en hjort huvud på toppen av asken jätte tjusigt.
samt en skål jag gjorde för några år sen fick även målas om i vitt som asken och samma glitter på den.

så lite har jag allt gjort och fixat med. ;)

Hoppas ni hade en underbar magisk yule det har jag haft..
men har sorg i hjärtat..

kram ljus kärlek

Selene den vita gudinnan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar