söndag 23 september 2012

Happy magical mabon!

till er från lilla mig! ;)



som jag skrev på min Raven angel blogg så firade jag den på mitt sett läs gärna det inlägget


http://thewhisperingangel.blogspot.se/2012/09/mabon.html



 
Mabon
 
färger som jag känner jag dras till då är orange gult och rött guld brunt även lite silver
 
stenar är i dessa färger
 
saker till alltaret för mig är guden och även gudinnan ska vara med följer man färgerna så kan man hitta en hel del från naturen och samt grönsaker och frukter
man kanske tar en duk i nån spec färg och har på altaret ljus i orage färg som doftar apelsin våre på in plats och lite rökelser i liknande aromer samt aromaoljor

mat man äter är då skörde tider det som skördas nu pajeer och soppor sallader grilla lite kanske äller vara lite kreativ i sitt tänkande samt likadant med dryck det känns mer som man vill fira med något bärigt i smaken beror på dock vad middagen blir. ;)
baka en kaka för en paj baka små kakor eller nåt liknande.

firar genom att vara utomhus en hel del för det blir mörkare så passa på och  umgås med vänner samt var själv lär känna dig själv och gör dig av med saker som minnen mm...

fira oxå genom att spå och på olika sett kanske när man lagar middagen med varorna eller genom små tecken du kan hitta eller möta på då du är ute i naturen lyssna till ditt innersta.

fira med att spå dig själv eller andra
meditera
åt gott
sov ut
var ute en hel del
gör en ritual
fixa ditt boende med underbara färger och saker från naturen som kan få smycka ditt hem nu.
läs på om mabon om ni ej känner er säkra på vad ni firar eller varför elelr vill ha mer tips detta är bara lite enkelt som jag känner är lite bas för mig.
och var spontan gör det du känner för är mer viktigare än att följa hur man borde fira. ;)

hoppas er mabon har varit och är underbart magiskt och att ni hittat på något roligt att göra
här har det regnat men det har ej hindrat mig från att vara ute tycker det är renande och skönt att vara ute då det regnar

magi och kärlek er väg

selene den vita mångudinnan

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar