torsdag 31 januari 2013

Blessed Be!


och välkommen till ett nytt inlägg!
som ska handla om vad jag gör på imbolc.

Imbolc
vad den högtiden handlar om för mig!

Att man börjar förbreda sig lite för det som komma skall
att våren snart är här
man känner och vet att under marken händer det saker
och man kanske själv börjar odla något nu eller planera saker man ska göra
man kanske sätter små från nu och ser dem växa fram.

det handlar om att rensa bort saker och stagnation i ens liv
man vår städar slänger skänker bort saker 
man tar farväl och man går vidare ofast genom att tom
klippa av banden
förnyar sig själv och sitt leverne samt hem
man lovar sig själv saker och ser till att förverkliga dem som man sätter ett lite t frö åt sig själv som ska växa i takt med att man gör nåt som man växer av eller nåt liknande
Ta in naturen och våren naturelement ska du omge dig med eller var ute gå ut och gå i skogen och njut 
bara andad in frisk luft 
smycka dig och din altare
genom blommor och andra sett man kan smycka sitt hem
städat ut yule och julen nu ska man bör man ha gjort.

fixa vår mysigt med lite mer färg hemma och levande växter
det är som en förlängning av våren på ett sett.


eftersom det handlar om liv och att lite åter födas se dagarna bli ljusare och så vidare
se livet börja om och leva igen så
att åter födas med
rena sig själv hur blir man bäst renad från smuts och gammalt?
det vet du nog bäst hur du gör
kanske badar kanske gör en ritual eller nåt annat
men tycker det handlar om drömmar och önskningar med
dem växer i takt med att våren nu gror och växer fram

häx träd önske träd
jag gjorde mig ett häx träd eller ett
önske träd
fick till mig medialt detta ska du göra så jag gjorde mig en egen vet ej om jag hört om något liknande innan
men vet ju man hänger upp saker i olika högtider i träd men inte till imbolc vad jag vet
tycker man kan ta en bit papper vitt och skriva sina önskningar på och gräva ner det under ett träd och be trädet ta den kanske skriva lite lätt blekt med blyerts ta nåt papper som bryts lätt av naturen och be trädet uppfylla ens önskningar i takt med att våren växer fram
be till gudinnan hel eller nån annan som bor där nere om att hjälpa med sina önskningar
eller skapa en liten tyg remsa man viskar sina önskningar på och låter den hänga i ett träd där den smyckar ut trädet oxå med att flyga i vinden då det blåser då ber jag nog min gud poseidon ta hand om det :)

men i mitt träd här hemma inomhus så
där jag hänger upp saker jag önskar mig i mitt liv och önskar för andra med.
försöker sitta vid mitt träd så ofta jag kan här hemma
och även ska jag försöka besöka mitt träd nu vid imbolc
kanske jag gör nåt av det jag nämnde ;)

umgås med nära och kära
utför lite magiskt arbete
spå och andliga lekar kanske
lite courd cutting 
och en hel del annat

ska gå till mitt träd och blåsa bubblor där

började fira imbolc för några dagar sen som vanligt 
för att hinna göra det mesta av det jag vill hinna med vid denna tiden

ska få besök och vänner som kommer och umgås med mig nu till imbolc
dem som ej kan vara här kommer jag tänka på och kanske tom tända lite ljus för

kommer försöka äta bra god mat kanske ej så typisk denna högtiden
kanske kan hända jag gör en plats för brigid att vila på med

något skapande står med i schemat mitt
får se vad

önskar er en magisk tid och att ni får det fint och trevligt med era nära och kära



kärleksbrus och sus
och magiska kramar
selene mångudinna



2 kommentarer:

  1. Jag bruka göra som så att jag skriver ner en önskan jag har på ett papper och sen så hänger jag upp det i ett träd inte långt från mig och låter vinden få ta det.

    SvaraRadera
  2. Hej där min häxsyster. ;)
    det tycker jag om, det är ju precis det jag fått till mig att man ska göra till imbolc eller över huvudtaget.jag hoppas det du önskade dig uppfylls snart
    kram ljus kärlek o saknar dig <3

    SvaraRadera