onsdag 13 juni 2012

Har funderat över vad som betyder något..

Har gjort så ett tag nu.
sen jag farit illa och sen jag vairt med om en hel del dessa 6månader av detta år 2012..

händelsernas år.

i nummerlogin var det ett år 1 för mig då jag ska tänka på mig mitt bästa mig själv och att stara upp saker förra året ska jag ha avslutat saker det ar ett år 9 om jag ej har för mig fel nu.så ett personligt rå är rätt tufft med olika saker man kan tänka på det året.

detta året som då handlar om mig har jag då hittills kommit fram till att

det var det bästa om kunde ske mig att jag blev singel så jag kunde börja om i så mycket.
för jag vet jag är värd något mer och bättre.
och det kunde han kan han ej ge mig.

så nu får jag ta tag i mitt liv hur jag vill leva och hur jag vill få lite kontroll.
jag mina djur katter hund o ödla bor i en fin lägenhet snart
har angel of light vid min sida som jag lär känna har ingen brådska allt visar sig vad det blir av det.
en god vän eller mer ja tiden får visa mig vägen.
även om det blir en månad eller fler så tar jag det som det kommer och är meningen. <3

min vän E sa till mig du hänger upp dig så mkt på detaljer
du säger du ej har det o det och då kan du ej det och det.
men tänk så här sa han.
du har det och det och du kan det och det.
du behöver ej ha det och för att göra och klara av det.

det handlar ej om att ha butik eller hus eller något annat heller igentligen.
jag har allt det kvar fasten det ej finsn kvar så var inget meningslöst utan av mening.
jag kan få det igen och få det tom bättre för man lär sig av ev misstag från innan.

jag kan sälja saker än behöver ej butik för det.
jag kan hålla kurser mm behöver ej lokal eller buitk eller hus till det.
men allt det kommer komma till mig men det är ej där jag måste börja.
många säger nu gick min butik i graven o dess energi och mm..
men det är inte sant det lever kvar i mig.fasten en annan kvinna har lokalen nu..
så är det hennes.
men min butiks anda lever kvar i mig.

jag tittade in mina vänners sida som jag köpte indian saker av.
jag ska hålla kontackten med dem.
ska sälja deras saker än.så det så.


har många andra kontackter jag hittat genom åren. =)


jag har en kvinna som vill ha mig till hennes sommarställe där hon ska försöka hitta saker som jag kan sälja mina saker på eller tom hålla kurser eller spå personer på!för jag ska synas var henen sord jag vill hjälpa dig för du hjälpt mig så mycket. <3


min vän E kan hjälpa mig med att få ev kort eller annat till tryck. <3

sen känner jag några som är bra på att ta kort och jobba med musik.
några som är bra på att redigera saker och fixa hemsidor mm.. <3

alla personer jag mött har hjälpt mig som jag hjälpt dem vill jag tro. <3

allt har en mening vi ska lära oss av allt på gott som ont!

ssen har jag funderat på detta med vänner och familj.

vänner väljer man som vissa blir som ens familj för en.<3

vissa i ens familj är inte som ens familj och kommer ej vara det ens även om man har blodsband.
och det gör inget alls.

sen så vet jag att banden till dem vi älskar djur som människor på andra sidan ej går av.
har fått så mycket bevis på det från vänner som får meddelanden som jag får vara redskapet och förmedla vidare.det är min gåva i livet! <3 det är så underbart att få se detta. det rä jag överväldigad och tacksam över. <3

många lämnar spår efter sig många lämnar inget efter sig mer än sår o smärta o elände.
dem som gör dig ont kan du släppa och lära dig av och gå vidare ifrån.
dem som lämnar bra saker efter sig vårda dem minnena och dem personerna i era hjärtan.

jag har många som jag saknar och tänker på ofta om inte varje dag.
som finns i jordelivet som ej längre är vid min sida eller dem som är på andra sidan..
ibland pga jag varit ett sår och kanske sårat dem och det får jag lida för varje dag och det smärtar mig.

jag har fått reda på jag har mer tillstånd som gör mig skörare och känsligare.
jag är jag det är inget att skylla över vad man ev gör eller inte gör ens sår kan spöka och få en att reagera snabbt på saker men det gäller alla.ingen är perfeckt.

jag har ej gjort rätt val alltid.
jag skriver blogg för att det läker mig.
men jag har ej skrivit illa om folk i min blogg jag har bearbetat saker i min blogg jag har ej gjort något fel som jag ska misshandlas för eller hur?
vem skulle ej sörja att förlora ett barn?
vem skulle ej vara arg o ledsen om ens mamma säger saker som gör en ledsen för mitt barn dog så är jag värdelös ungefär..?
vem skulle ej må dåligt att bli misshandlad hotad mobbad mm?
vem skulle ej skriva av sig om det funkade för er?

så vad betyder något då?
att man får må bra att man har hälsan och att man får inre lugn och en trygghet?
eller att man har pengar och allt det där matrialla som alla verkar vilja ha så mycket?
eller är det att ej vara sjuk och ledsen och bli stark o kunna jobba?
eller handlar det om att hitta kärleken och få barn och alltet?
eller om att ha vänner och dem som betyder något i ens liv och att förhållandena funkar dem man har?

jag vet vad jag vill ha och behöver ha.

så det är det som betyder något för mig
mina drömmar
hälsan
att få vara trygg
att få läka mina sår
att få hjälpa andra
att få vara pysslig av mig ;)
att få ha någon som kan med mig dvs älskar mig hela mig fram tills idag den jag är :P
att kunna en dag jobba med det som är jag och det jag kan jobba med
vist att få ett hus och ha en butik är ett par drömmar jag har även barn en dag egna eller andras går lika bra det med <3
att få ge min kärlek till någon eller flera
att få må bra
att ha dem vännerna o familj man själv valt nära och att kunan vara deras vän livet ut det betyder nog mest för mig <3

hoppas ni mår fint i sommaren

kramar ljus kärlek och magi er väg

er selene





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar