fredag 11 januari 2013

Förändring börjar med ens tankar!



en tanke är första början.hur man gör med den sen är nästa steg.

en tanke är en början ,där ligger sanningen genom den kan man ändra allt omkring sig

tänker man dåligt kommer dåligt till en
tänker man bra så kommer bra till en

så ändra era tankar och ändra er vardag
er vardag kan ändras med en positiv inställning och bra tankar.

allt handlar då om hur du tänker tänker du dåligt då drar du till dig dåligt
tänker du bra då dar du till dig bra saker.

är ert glas halv fullt eller halv tomt hur är er attityd och era tankar hur går dem?

lägger ni mer energi på hur andra lever eller hur andra har det än ser på er själv och vad ni kan göra åt ert liv ni tydligen inte är nöjd med?

man kan ej titta på hur andra har det utan att få det bättre själv exvis utan det mina kära läsare ligger hos er själva man kan ej säga titta grannen vann på lotto.men jag vinner ju aldrig men stopp en stund för spelar ni kan ni ju med vinna. ;) gör ni ej det kan ni ju ej göra det så varför ens gnälla då att grannen vann för? :P haha


hon/han fick det och har det o det? OCH!?
det kan ni med få.

varför lägga så mycket energi på avund eller på att snacka skit om andra när man inte har alla korten på bordet?

spec familjer verkar ju vara extremt duktiga på att prata om andra bakom ryggen sånt spel har jag nog ej fattat mig på någonsin och det har ej gett mig ett dugg..
atts mutsa ner andra för man är rädd för något man ej vet något om så tar man reda på det man är rädd för och tar reda på sanningen.
så tänker jag.

eller snoka runt om folk när man igentligen inte har med någon annans liv att göra med än sitt egna liv!?

har man då så innehålls löst liv att man då gör andra liv och leverne till sitt egna?

onödigt säger jag.

tycker man kan lägga den energin på annat trevligt så sånt bullshit rent ut sagt har jag ej tid med och har jag ej haft som favorit underhållning i mitt liv det ger mig inget lägger det hellre på annat.


så tänk agera därefter när ni kan ha kommit på bra tankar som ej för er mot nåt dåligt. ;)


ta vara om er ha en toppen helg

fånga stunden lev i nuet


kärlek och magi er färd

Selene Mångudinna


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar