måndag 28 januari 2013

varg måne tid nalkas nu!

vad gör ni vid fullmåne?

gör ni vatten renar ni era kläder smycken altar saker vad gör ni?

jag gör allt jag känner för
magiskt eller mindre magiskt
allt beror på hur jag känner mig nu har det varit en hel del jag testat på och lärt mig av denna perioden.

nu hette månen varg måne
vargen ylar i kylan åt oss i varga vintern därav vargmåne vinterkylan och frosten biter tag..

jag hade en magisk upplevelse jag tänkte skriva om nu

vem vinner vilken matar du?


jag har sen en tid då månen växte till sig gått en transformation som månen med gjort
först kände jag en närvaro en varg i min inre syn

den tog ej kontakt med mig utan var en bit ifrån som den hälsade inte än men senare kommer vi lära känna varandra..
ok tänkte jag och lät den vara o tänkte den ger väl med sig den har sen efter det hängt efter mig.
men oxå inte varit så närvarande.

kände det ord språket indianer använder sig av vilken varg vinner den svarta eller den vita.

den svarta var med mig och jag måste ju matat den för den ville vara med mig men i takt med att månecykeln och månen växte sig rundare så tog han mer o mer avstånd och i samma veva kom den vita vargen mer närmare mig med..
såg den svarta vargen springa iväg precis ett dygn före när det skulle vara fullmåne den satt och tittade efter mig men sen sprang han som han tog farväl..sen kom den vita vargen och började yla mot månen som den sista transformationen var klar.

kändes som min hund lekte med vargarna.
den svarta vart som en vanlig varg i färgen med när den lekte med min hund kanske för att min hund ej gillar riktigt svarta ansikten på hundar han är lite reserverad för dem hundar.

kände då jag släppte lös min hund i skogen där jag bor att han sprang o lekt med sin nye vän han vart helt slut när han och jag kom hem..
det var så kul att se han hade så skoj med sin osynlige vän.

låter galet men jag struntar i det jag vet vem jag är och hur pass galen eller inte jag är och dessutom så blir man galen i en sån värld man levat i men nu kommer bättre tider. ;)'

den svarta vargen har varit med mig länge men jag vet det varit mitt kraft djur ingen jag matat rädslor bitterhet med, allt annat dåligt med mm.

den ljusa matar man med kärlek vänskap bra saker mm med.

så vilken varg matar ni?

jag matar min med kärlek och allt gott och bra.

jag vet jag har kvar min shadow varg men den har ej haft den symboliken mer än just denna månaden
jag har bearbetat en hel del denna månaden och matat båda ingen bra men lärt mig massor vid denna resans gång.

snart är månaden slut och jag är glad för saker jag lärt mig.

under denna måne cykelns gång..

ta vara om er kärlek er väg

och kärleksbrus och sus

selene mångudinna

5 kommentarer:

  1. Jag försöker att så gott jag kan mata den vita vargen, men dessvärre så har det varit den svarta som har fått mest den senaste tiden.

    Hade dock besök av den vita vargen i en dröm för ett tag sen.

    SvaraRadera
  2. hej ja jag vet hur det är det känns som man matat den svarta en hel del nog matad är min känner jag nu är det den vita som ska få näring. ;) hihi försöker i alla fall
    coolt du med sett din varg vilka sammanträffande liv vi lever systern min
    kramar <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi gör ju det. Vi verka ha våra perioder precis samtidigt vi, trots att det händer helt olika saker :) <3

      Radera
    2. Förresten har jag skaffat mig en engelsktalande blogg med för att få lite bredare publik. http://thewonderingsoflife.blogspot.se/

      redan 43 läsare och det är mer än vad jag bruka ha på en vecka <3!

      Radera
  3. hej syster förlåt jag ej sett du skrivit här.
    ja vi har våra lika perioder antagligen lagt upp det så att vi har sån fin vänskap med,alltid kan finnas där för varandra.
    trevligt du har gjort det ska kollas in mer på.
    kram ljus kärlek och magi din väg

    SvaraRadera