tisdag 14 juni 2011

Blandad kompot!


Fånga dagen upptäck dagen och dess gåvor.
stora som små
i varje storlek i varje stund
så fånga dagen ta in stunden
tilåt dig ha en stund för dig själv
minst en gång per morgon som kväll
tacka dagen och kvällen för dess lärdommar
och tacka alla du mött
var tacksam för livet ditt är en underbar gåva
fortsätt drömma fortsätta visulera om det liv du vill nå
fortsätt vara den du är
den unika du som du är
var ärlig och sann och lev i nuets stund
var sann och ärlig mot dig själv som andra
var i en förändring som är positiv
lev i en positiv framtid du skapar nu
så fånga dagen lev som du vill och önskar
bara du kan förändra ditt öde för du är på väg på din väg din sanna väg
som går rakt frammåt i din takt
takten bestämmer du
hur fort du är villig att lära dig och lyssna till dig vad behöver du just nu?
ge dig tid tillåt dig att andas med och att lyssna och ta in sånt du behöver höra
släpp sånt trams du ej behöver höra
lyssna med båda öronen se med båda ögonen
prata med munnen du fick i gåva men slösa ej på orden
agera och gör dig som andra glada
gör bra saker du får dem tillbaka 3g om
välj att agera i kärlekens namn
ge någon din famn
din axel dina öron dina ögon
ge av orden dem kloka som du själv ska lyssna till
agera i vänskapens namn till dig som andra i din omgivining
du känner dig bäst av allt tillåt även andra få lära känna dig
vad ditt hjärta säger ska man lyssna på men vara logisk som få och tänka till är det rätt saker hjärtat dig viskar eller är det bara något du ska släppa in och ut genom dina öron?
hjärtat leder dig in i dans och lekar men den tror för gott om alla
dina ögon ser ditt inre vet vad som är bra för dig
den inre känslan leder dig alltid rätt så lyssna på vad den talar
vänner är även okända du ej ännu känner
änglar är dem vänner systrar du har vid din sida
skratta var glad imorgon är en ny dag
välj rätt med vett och etikett
även rätt val kan bli fel kval
livet ska vara lekande lätt på alla sett.
av selene



det är mina ärr dem ser
det är mina sår som läker som dem ser
det är mitt liv dem ej vill kännas vid
pga hur stark livet gjort mig
dem ser mig med motstånd och hat och förakt
ingen som dem vill se upp till
dem tittar ifrån
dem kan ej se mig för den jag är
det är mig dem viker undan blicken sin ifrån mig
tiden som format mig som påverkat mig som gav mig sår och ärr som dem bara kan se
dem dömmer mig efter det dem ser
dem vill ej se det som ej syns under allt
det vackra som gömmer sig under allt
dem vågar ej se djupare dem ser en trasig själ
som ej vågar släppa in lita på någon igen varför det?
dem ser en person och dömmer pga rädslan att släppa in någon sån igen eller släppa in överhuvudtaget
kanske den påminner dem om hur dem var eller hur dem inte vill vara eller vill vara
dem dömmer för dem ej kanske vet och kan kanske kännas vid och känna igen sig
dem är rädda för dem ej vet
dem vet kanske ej pga rädslan tar över
att det kunde kanske varit dem
men nu var det jag min vän
alla är vi rädda för något
att misslyckas eller skämmas eller stå själva för alla vänder sig ifrån en är tungt att ensammen bära
att aldrig riktigt ha någon sig nära
men jag vet
men att inte vilja se en annan är att dömma en annan
så om du dömmer någon så är det att dömma sig själv med och inte vilja se sig själv
alla är vänner man ej känner
att ej vilja kännas vid är att inte vilja ha nya vänner
låt ej chansen gå förbi er att göra någon glad
hälsa på någon säga något snällt eller som att le
man ska se bortom ärren såren skalet och kroppen kläderna huden könet arten
ditt förfllutna kan ej göras något åt men din framtid som min kan ändras beroende hur vi agerar
se bortom ärren mina mina sår som läker se mig för den jag är
var ej rädd jag är dig närmast
jag är du
du är jag
jag är vacker du är vacker för vi är ett
skapade här och nu att leva sida vid sida som dem människor vi är
så se det vackra i mig
se vem jag är
för vi är samma aldrig ensamma
jag är du du är jag vi är alltid densamma men aldrig just ensamma
vi är alla olika och unika
vi bär våra sår ärr
men vi är
alltid densamma
men dem ser mig och dömmer mig för jag är den jag är
dem väljer ej av kärlek dem väljer av osäkerhet
dem ser mina ärr
dem ser ej det vackra i mig
som jag kan se i dig och i dig och dig
alla
jag har slutat dömma slutat fördömma
bara istället le och ge kärlek
för under allt dem ej kan se är det vackra jag vill visa och ge till er alla

från mitt hjärta
från min själ
från mitt lånade skal
all min kärlek och lycka på er väg
Selene Mångudinnan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar