tisdag 14 juni 2011

Min vän hade en partner!



Som skatan visade upp stolt då jag och min anam cara kom hem en dag satt dem vid vårt stakett dem rörde sig ej ur fläcken.
dem tittade på oss och jag förståd dem håller ihop livet ut finns där för varandra i vått och torrt precis som min anam cara finns där för mig och jag för han!

Ibland flyger dem på varsina äventyr men aldrig långt ifrån utan nära ändå för dem måste göra sina saker i deras livsvägar träffa på folk och lära sig och lära ut saker.
men dem möts någonstanns kanske i mitten av världen efter en tid dem berättar om sina äventyr och det känns som dem aldrig varit ifrån varandra tiden i mellan.

Deras band gör att dem håller ihop dem vet när den andra behöver en dem vet när dem ska ses igen.
Deras band gör dem oskiljaktiga oavsett vad som händer så vet dem innerst inne dem klarar det och dem tar sig igenom livet som dem får möta även en del utmaningar på.

Skatan lärde mig att Det är ej alla som håller ihop vissa lever med många vid sin sida många vill ej vara ensamma.
Dessa valde att ses men leva sida vid sida men ofast var dem ifrån varandra men dem klarade det det var det spec med dem dem skulle själva växa i detta lviet göra sina saker men ändå vara tillsammans vara i balans med sig själva och varandra.
när dem sågs var det magiskt.

då var det som dem aldrig varit ifrån varandra heller.
så tiden min vän spelar ingen roll vi möter alla vår parnter förr eller senare.
en själs vän eller flera i en vän i ett djur eller i en partner i kärlekens namn.

Jag mötte en gång en svan med sin partner.
den förmedlade tvärtom mot skatan dessa levde sida vid sida jämt.
jag förståd jag lockades av scanene skönhet och det vackra i tanken att leva sida vid sida jämt.
men jag vet jag är en sökare och jag lär mig inte vid disktraktioner så jag är mer som skatan min vän.
kanske han/hon kom till mig i rätt tid för att påminna mig om att jag ej är en svan jag vill vara en svan men jag är en skata kråk fågel i själ och hjärta.

Det är inget fel att vilja lära sig och lära ut för vi kom alla hit för att lära oss.
Men jag ska ej bara lära mig jag lär oxå ut.

skatan kom till mig då jag behlvde en vän som såg mig som förståd mig.
i rätt tid.
ilbnad behöver det ej vara en stor själ i en människo kropp utan själens storlek avgör ej av kroppens och vad denna själ kan göra.
bara man lyssnar på den så kommer budskapet fram.

jag har haft små vänner i olika storlekar som lärt mig massa vackra kloka saker.
har lärt mig av ex spindlar ,skalbaggar ,nyckelpigor som fiskmåsar som av kråkor korpar ugglor örnar som skator sniglar myror alla olika lärare i olika kroppar inte mindre flitiga på att lära mig saker. ;)

alla ivriga på att förmedla sig på att berätta att lära ut!
Min vän har en partner men jag vet jag har en del av min vän en fjäder som påminner mig om att han är där men jag ej alltid kan se han.

Men med sinnet kan han det.
där förmedlar han mig massa som jag behöver lära mig.
och jag lyssnar ivrigt som ett barn vad han har att berätta..

Min vän påminner mig om att jag ska visa mina sanna fjädrar visa mig själv för jag behöver synas och höras.

min vän visar mig vägen nu.
vi får se vad som händer fram över jag vaknar varje morgon med en spännande känsla som något byggs upp nu ett tag och jag förändras vad jag kommer ut som efter denna förändringen vet jag ej men jag vet det är en del av mig något naturligt en gåva som jag ej vet vart den bär av än.

men jag vet jag ser fram emot att lära mig och att upptäcka vad det än är.

Jag hoppas jag får se mina nya vänner flera gånger tillsammans eller bara att jag får se min vän
igen.
jag vet ju att vi kommer ha ett band vi kommer att ha kontackt på ett annat plan.
Då vi alltid ses igen på ett eller annat sett.

Fånga dagen våga vara den ni är
här är jag
selene mångudinnan









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar