onsdag 29 juni 2011

Mina promenader ute i naturen den underbara!



Är härliga helt underbara.
jag hittar alla de olika ting små gåvor man kan tänka sig som växter till en fin praktisk pinne. ;)
Jag upptäcker små saker och känner mig följd eller iaktagen vem där kan man undra? ;) spännande välkommen in på denna stigen kom hit prata med oss.är saker jag hör och känner men bara kärlek.
För alla är vi moder jords barn.
så ska vi oxå behandla naturen och djuren bra som med människor.

Har hittat en helt underbar plats oxå ska gå dit ofta nu.
Eller jag har dragits dit helt enkelt av någon anledning.
Ska nog göra min utesittning där nång hoppas min kompis vill hänga med mig dit förutom min hårige vän.
Föll pladask för denna platsen inte så långt ifrån mig alls. :)
Ska gå dit en dag och stanna en längre stund eller ska dit oftare helt enkelt.
Min första gång där satt jag och lyssnade bara på alla ljuden fåglar träden naturen alltet det var rätt magiskt där satt jag med min vän ,håriga följeslagare av arten hund!
tror vi båda uppskattade denna lilla pausen att andas liva sig bara vara.
underbart!

vi trivdes fint där och kommer nog gå dit ibland för att hämta förnyad energi kanske eller bara lyssna då dagarna är stressiga bara gå dit och hämta kraft vara i nuet en stund kan vara smart.
Då många bara stressar och springer bort en hel dag och det mesta av sina liv med. :S
Dessa måste lära sig meditera och andas vara i nuet dem lever i framtiden och missar en hel del.synd!

Plockat hem lite örter blommor som är på tork.
ska användas sen när jag bränner lite i braskamin senare i år. ;) dock lite varmt för det nu. men man behöver ju ej göra en rejäl brasa. :D hahaha
eller till annat kanske en sommrig pottpurri hur det nu stavas. ;D


På min talkingstick kommer jag nog använda mig av inspiration jag fått i små gåvor dem senaste veckorna. ;)
av spec vänner mm. :)

Har även gjort om min stav jag haft i några års tid nu gjort av vårt äppelträd en liten gren av den.
Mer ska göras hade ej tiden orken att göra alla mina pågående projekt klara under midsommar/litha.
Men en bit på vägen.

Kan nämna lite om ett projekt jag gör nu.
Förutom gör om här hemma.
så fixar jag till en liten gudinne hörna i mitt sovrum ska ha en gud hörna med.
anser jag redan har det i min egyptiska hörna den är såklart blandad med gudinnor gudar drottningar som kungar. från Egypten.
därav namnet. =D Egyptiska hörnan. helt underbar samlat hop till den i många år ibland kommer nya gudar som gudinnor dit.
Älskar nämligen Egypten fascinerande.

Så jag måste eller kände jag vill ha mer gudinnor i mitt liv ,så får det bli.Tom in i mitt/vårt sovrum.
Men jag har nog mer balans än nån annan jag känner det med gudar och gudinnor.
Jag är mer eller mindre och varken eller mer åt guden eller gudinnan utan det är nog rätt så bra balanserat här för mig ibland känner jag mer med gudinnan och ibland guden så det går i perioder.
inget jag tycker är konstigt som högtiderna årshjulet.

Detta med Litha jag anser det är balanserat både gudens tid som gudinnans båda behövs annars inget liv.
Kände det med en liten bekräftelse fick jag nog allt med på det. :)

Ska skriva mer om detta med mitt projekt och om lite kanske om det jag skapat i något inlägg.
det märks.
så ni som vill följa mig ett förslag läs mina bloggar så missar ni ingetting för det kan hamna i den andra bloggen med som här.
Där visar jag mer bilder.

nu ska jag ta fånga kvällen. ;)

Med en önskan om en magisk kväll
det ska jag se till detta blir
kärlek och måneljus

Selene Mångudinnan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar