onsdag 22 juni 2011

Tänk om alla kunde visa sina sanna färger?



dvs vara ärliga med fakta om vem dem är.
och när blev det en tävling titta vad jag kan titta vad jag har titta här!?
om medialitet och kunskap mm handlar då detta inlägget om.

det skulle vara en bättre plats i världen om vi slutade tänka pengar åter pengar och mer pengar.

såg nyligen att en tidning skriver så gott om en fejk person.

jag ogillar folk som ljuger om vart dem fått sina gåvor ifrån och vart dem fått sin erfarenhet ifrån mm källan deras.
vissa är helt tysta om det dem lär sig det är ej fel heller.
andra delar med sig för mycket.
men detta med ärlighet
är det så svårt att vara ärlig är det meningen man ska få ut pengar på folk bara eller vad är det frågan om?
det är det jag ej kan med.
och smutskastningen av dem andra som inte förtjänar den.

det är frågor jag själv haft sen länge personer som ljuger om att dem kan eller vill visa upp diplom titta vad jag kan som visar upp sig själva enda andledningen deras levebröd men dem uttnyttjar andra offast.
varför?
varför ska man lura en annan med sina avsikter eller lura andra när det ej är sant eller dem är äkta?

man måste lägga på minne
en person som tvekar ej vill tro och se bevisen som man visar denna för dem är ej tillräckliga någonsin i allafall i den man ska bevisa så för.
vissa är ur duktiga skådes spelare.
man ska ej gå på vad som helst.

En annan gång fick man höra om ett medium i Sverige som fejkade en seans då denne skapade ett fenomen och lurade alla undrar varför spec då denna personen kan och ej behöver fejka?

Tror man vinner på sanningen alltid.
och jag håller mig till den! ;)

Men jag blir så lessen då många ser upp till dessa som syns så är dem bara fejk fejk fejk igentligen.
folk blir blå lurade dem går kurser mm hos peronerna men har dem rätt att lära ut saker då dem ej är äkta?
nej anser jag.
för lura folk det skapar dåligt rykte hos oss som är allvariga det gör mig bara förbannad.

att skapa dåliga rykten för dem som jobbar hårt som kanske ej syns lika mycket som kanske ej tar såna hutlösa priser då dem ger rådgvining eller spår.
det känns ju så fel bara.

jag blir rik då jag hjälpt andra det ger mig mest.
såklart jag vill kunna leva och har rätt att ta betalt för utfört jobb som alla andra då dem jobbar.

men folk som ej vågar visa vem dem är ,som uttnyttjar andra för pengars skull det har jag inget för.

det var lite tankar om folk som jobbar med detta som ej håller måttet
det gör att jag då brinner av iver att jobba hårdare för såna töntar förstör för mig och andra som är äkta som är sanna som verkligen vill hjälpa andra.
så det så jag kommer ej sluta med detta ännu även om det finnes alltid dem som ger oss dåligt rykte.
då jobbar jag hårdare för att nå ut ger mig aldrig! ;)

bara lite tankar av mig!

Magiska kramar
Selene Mångudinnan

2 kommentarer:

  1. Håller med dig, vännen....Jag har kommenterat det på din fb också...Verkligen sorgligt...:(
    Ta hand om dig, söta.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack moonwitch. ja det är sorgligt då dem som kovar in stor pengar på andra som bara lurar andra.Tack för informationen där.Ta hand om dig du goa följer du mig på blogloving på mina båda bloggar? kramar Selene

    SvaraRadera