tisdag 21 juni 2011

En Lithas dröm och önskan!



Alla har vi drömmar och önskningar.
vi ska ej bara drömma om dem in i framtiden inte bara blicka åt framtiden utan leva i dem i nutiden även om dem är långt ifrån så kommer dem en dag men lev i dem redan nu och snart är det redan här framtiden.
Detta är lite vad jag ska sysselsätta mig med i Litha tider!
då magin är stark och allt växer så ska jag passa på att lägga mina drömmar i växandets moder jord heliga jord jag med.
Jag ska bränna lite önskningar passa på..eller begrava dem.
Göra lite laddningar av verktyg jag har.
och lite annat smått och gott.



En lithas dröm och önskan
älska dig själv som du älskar din näste
men mest handlar det om
att du ska ha inre fred med dig själv
vara dig själv närmast och dina drömmar som önskningar
har du någon kär vid din sida så ska ni skriva fokusera på era drömmar och vara nära nu denna tiden i harmoni och börja om tillsammans gå in i det nya
du ska
att göra det du vill men inte skada någon
passa på att göra ritualer ute i det gröna med vänner eller ensammen
ge en gåva till naturen
förverkliga din dröm
Dags att visa sina sanna färger och våga göra det du innerst inne vet du ska göra.
en Lithas dröm
Dansa dig grön av lycka
andas in det härliga gröna och gula
alla dem underbaraste färger som fyller dig av liv andas in blommor så fina och ängar så gula känns denna kraften flyta in och bli ett med dig tillåt dig att
känna förälskelsen igen ta in det härliga rosa
gå en promenad i denna tide sug i dig livskraft under tiden från blommor och allt som lever ta bort vinterns långa kyla som tagit greppet om en
meditera på en vacker plats andas in jordens kraft från fötter och ryggeraden din ;)
Ta kontackt med gudinnan inom dig och guden med
träffa guden och gudinnan i deras hage
ge en gåva åter i gengäld av att få träffat dem tagit del av deras visdom och hemligheter det har att dela denna magiska årstid i naturens stämma
var ett med dig och naturen
var i en helt undebar stämma
som denna tiden ger oss nu
nytt liv nya tider ny början
livet leker och gror låt det gro bland dina drömmar
låt dem växa denna tiden lämna såna drömmar till naturen för att dem ska gro för dig
växa jobba för dig
begrav drömmar eller bränn dem begrav dem sedan ge en gåva till naturen som jobbar för dig
plocka magiska örter
älska
skratta
förlåt gå
gläd dig men med raska steg gå vidare från gammalt och ont
lämna detta bakom dig åd du går in i denna tiden av hoppet och ljusets tid
lev i frid
du lever i nuet
unna dig tiden nu
tiden är du
tiden är ett med dig och i nuet nu
träffa vänner
träffa dina gudar som gudinnor
och släpp in kraften dem vill ge dig i gåva nu
som är livet livet du ska leva hädan efter
livet du ska klara dig på då mörka tider komma igen
så andas in av livets goda som finns just nu omkring en
för det mörka kommer igen
tills vi ses igen
lev nu livet min vän
och lev i en lithas dröm att allt ska vara precis som det är
släpp livet och var i nuet ett slag dansa i månen sken
till stjärnorna dansa dig grön känn livets flöde
gör saker för dig själv och var i nuet
dröm och be om saker som ska slå in
dansa i livet dans i nuets stund var där och det som kommer du klarar då av
för nu du hämtar kraften igen och du vågar lita på att naturen ska ta hand om dina drömmar låta dem gro med sommarens grönska och blomster
lita på det
jag lägger mina drömmar i Lithas dröm  och denna  nät då denna tiden är öppen och extra tunn igen för andra sidan mer ska jag även passa på att fråga ut fader och moder  ursläkten min och om råd och hjälp genom drömmar och meditation
jag vågar även bjuda in dem till dans och lek
även se en glimt in till älvornas feernas dal kanske besöka dem en dag
få del av deras visa visdom och fira festa till i deras underbara stämmning i deras underbara magiska ställe skratta dansa mig grön på alla intrycker och allt jag får vara med om att se
jag vågar drömma om en bättre tid som komma skall efter detta
om en underbar värld för livet är en underbar gåva
så lycka och fred er väg
denna underbara högtiden som nu är inom oss och vid våra hjärtan

den dansande lekande Selene mångudinnan wonderchild

2 kommentarer:

  1. Du skriver så vackert och målande, vännen....Hela jag ler när jag läser...:)
    Önskar dig allt gott.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tackar! Detsamma detsamma allt gott till dig,För det är vi värda.;) kramar Selene

    SvaraRadera