torsdag 9 juni 2011

Yoga för inre frid och livskvalite!


(hittade en bild som visar den ställningen det var ett tag sen.;)..)
så har man börjat med yoga IGEN!
Vad då igen?
ja jag slutade jag har testat på detta i omgångar men jag slutade.

vad ska jag säga om detta då?

Jag ville bara tala om det går frammåt fasten mina ben knäleder böjer sig väldigt dåligt nuförtiden då jag är så stel men ska lära mig göra lotus ställningen är pg.XD
man kan vänja dem vid att böja sig igen och det ska jag klara av.

Kom ihåg den dag jag var så vig jag kunde klara av bron skulderbladslyftningen och den andra som är som den men mer frammåt lutande.(se bilden.)

är vig än men på ett annat sett ska bli vigare var tanken och få mer form på min kropp igen får ej ge upp jag är i form den är rund och go det är inget fel i det. :D

så mer yoga till folket för inre frid styrka och livskvalite!

vad gör ni för att hålla er i form? :P
har ni erfarenheter av yoga?

Kärlek och måneljus och brus

Selene Mångudinnan

8 kommentarer:

  1. En bok som fått mig att komma i mitt livs form, både fysiskt och psykiskt: Ayurveda för ditt sinne av Janesh Vaidya - en underbar bok för alla som vill leva och älska lite mer.

    www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9174241850

    SvaraRadera
  2. Tack Frida!jag tror jag ger boken en chans jag med.stora kramar och måneljus din väg föresten har du någon blogg eller hemsida vänligen Selene Mångudinnan

    SvaraRadera
  3. Vill också så gärna börja på yoga och nu när ekonomin är på uppsving så borde jag unna mig det...:)
    Ta hand om dig, söta!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Moonwitch tack du söta och du med. och jag tycker yoga är så underbart att unna sig det för det ger en energi ,inre frid och i stort sett är det det enda som behövs i motions väg och det kan man ta tid till om det gör man håller sig stark och frisk. ;) kramar

    SvaraRadera
  5. Hej Selene, jag, önskar dig mycket lycka och en härlig lässtund. Jag har ingen hemsida men jag kan rekommendera Yogam.se där man kan läsa mycket om Yoga och Ayurveda som inte berättas så ofta.

    Frida

    SvaraRadera
  6. Hej Frida.Tack så mycket.Får beställa boken när jag har pengar igen i min hand. något att se fram emot. Tack det ska jag göra.
    har du facebook föresten? bara lite nyfiken vem du är. :)
    Kramar Selene

    SvaraRadera
  7. Nej ingen fabook. Ingen dator heller just nu. Men många fina vänner som låter mig låna deras.
    Ha en fin dag! Frida

    SvaraRadera
  8. Hejsan Frida.
    ok då vet jag bara nyfiken på min läsare. :) Bra med många fina vänner. ;)
    Ha en magisk dag Vänligen Selene

    SvaraRadera