onsdag 8 juni 2011

Tips från er!,mer tips från mig!


om hur man går vidare!
Att man ej ska bära sånt här själv utan att prata med andra för det finns dem som vet hur du ska göra och bet hur du mår.så man ska ej bära det ensam som man skäms utan prata om det med en vän eller kanske tom med någon profesionell person.
Tiden läker alla sår.
Man ska våga visa sina känslor gråta ut om man behöver det och prata med en god vän som man litar på.någon som förstår dig.
choklad och glass i mängder kan ju vara bra i sig men man lär nog få byta upp sig i kläder då. ;)



Vissa tror man kanske ej kan gå vidare dem har inte gjort det men det går med tidens rand allt går även dem svåraste saker man är med om i livet går man vidare ifrån tills man är redo att träffa en ny kärlek eller en ny kompis.
men man går vidare man kan ej bära på saker som gör en ledsen hur länge som helst.
man går vidare på något sett alltid.
man mår ej bra av att leva i det förflutna men man går vidare när man är mogen och redo för det.
ibland måste man lämna något gammalt för att hitta något nytt.'för att det nya ska få plats i ditt liv behöver det gamla försvinna bort från dig.


och ibland måste man inse man kanske ej lever så bra just nu att man borde kanske gå vidare.
det gäller att inte vara blåögd dvs har man en gång blivit illa behandlad av en kärlek är den du är med idag så bra har du brutit mönstret eller har du en person i ditt liv som påminner dig om en gammal kärlek på något vis så ska du nog höra varnings klockorna.
Finns det bevis att denna personen gjort någon annan illa på något vis ska man ej vara så kär så man ej kan se att personen faktiskt gjort något fel.
Jag gjorde felet att lita på en kärlek fasten det fanns domstolspapper på att personen fått en dom går det till rättegång så anser ju jag personen måste gjort något för att haman i en rättegång då finnes det bevis för annars blir det inget fall.
om jag hade sett igenom skådesspeleriet från denna mannen läst pappren tagit in det istället för att vara så förbaskat förälskad så hade jag ej senare blivit slagen och mm av denna mannen.
men det var en läxa för mig att lära jag blir nästan lessen då tjejer är så godtrogna alla är inte bra killar.
liknar perosnen negativt någon som gjort dig illa ska du ifrågasätta dig själv är detta rätt person för dig att vara med?
spec om personen vill förändra dig eller att du ej får vara den du är då är det fel det med.
men det man ska göra är att lyssna på sig själv sitt innersta som säger detta är bra för dig eller dåligt men ibland kanske man ej är mogen att se det.
förens det händer något tills det gått så långt som det gick för mig jag förståd fort vem mannen var men jag blundade för det det är det jag menar man ej ska göra.
sluta bludna agera gå ifrån hitta en annan allt är bättre tom att vara själv men vi är offast såna som ej vill det det är ej så farligt det är rätt så skönt att ro om sig själv och vips så knackar kärleken på.;)

man ska ej gå tillbaka till någon som ej förtjänar dig.
spec om personen gjort dig illa vem säger den personen ej gör det igen?
men gör man det får man vara beredd det ej var rätt val du skulle lära dig den hårda vägen.

har man en person i sin familj som gjort en illa sårat en ska man ju ej ta en sån kärlek men vi tjejer tar såna skit högar för vi tror väl vi ska hade så vi är ej värda bättre.

hur bryter man ett mönster då?
tills du ej behöver lära dig läxan tills dess kommer du att få lära dig att träffa på fel personer dess värre.

alla vi möter är speglar som visar saker till oss vi ska lära oss av.
alla är inga bra speglar vissa tom tar energi från dig dem tom tar ifrån dig massa annat med.
vissa ger oss det vi behöver för ett tag sen går man vidare på varsitt håll kanske ses igen senare.

alla är vi värda att må bra att leva dem liv vi vill.

vi har bra dåliga personer omkring oss för att lära oss av.

på gott och ont.


är ni osäkra känner det kan vara något fel hos personen ni är med.eller om ni fått bevis på något är fel det senaste.så
var sanna mot er själva känns det i hjärtat fel så lyssna på det inte någon annan kanske har personen något rätt men innan man drar förhastade slutsatser
så låt inte personen ha rätt att den ska kunna säga vad var det jag sa! så ta reda på om det ligger något i vad personen säger.
du ska ta reda på sanningen.
inte ens jag ville lyssna på en klok person jag hade i mitt liv som varnade mig för denna mannen som gjorde mig så illa.
den såg det gjorde ej jag jag var blåögd.
så ta reda på sanningen det finns andra som vet något
det bästa är att prata med dom som varit i ett förhållande med personen innan.
om det ej finns domstolspapper läs dem isåfall om du misstänker den du är med inte är en bra person.
och tom misstänker om den gjort något fel för du börjar misstänka allt ej står rätt tilll det är den rösten man ska lyssna på.
klart man ej ska vara paraonid men ibland så är det bättre att veta innan det går för långt.
jag hade gärna sluppit mitt helvetemen idag kan jag se det som att han kanske tog en massa ifrån mig men han fick inte min själ och han lyckades inte jag lever än. :)

jag fick en andra chans alla får ej det.
så man ska dessvärre ej lita på alla.
det kunde gått illa för mig men jag är kvar än.
man ska släppa in dem man kan och vill dem andra får stå utanför!

för en sann vän som kärlek är den som kom in då resten av världen gick ut!
är några vackra ord jag gjort om till mina egna.
man ska vara tacksam för det man har och inte har det är oväsentligt.

olycklig kärlek folk som sårar er skadar er ni är värda bättre det kommer håll ut!
vill jag säga er.
ha ej för bråttom ta ej första bästa.
tillåt er att läka gå vidare ge er tid.

du är din bästa vän.
du behöver igentligen ingen annan än dig själv att du mår bra det är det viktigaste.


det kommer en dag då du kan tänka så här
tårar läker alla sår.
tiden den går och tårarna slutar falla då dom har läkt dina sår med vartenda liten tår som föll för den skull du fällde dem för den tiden är nu förbi du är nu fri

selene mångudinnan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar