lördag 28 januari 2012

Imbolc


Hon som kommer och kysser liv i naturen då hon andas liv i den igen.
hon som gör blommorna börjar blomma
och träden ruskas till liv igen
Under marken händer det saker som man kan känna vibrationerna av då hon väcker allt till liv igen
hon kommer med ljuset och livet åter
nu försvinna mörkret vi dig förlåter
då vi går vidare in i ljuset igen

Man ska nu
vädra ut
ta in blomster i varje fönster och annat vårigt pyssel och natur som det rena oskuldsfulla
en riktig häxa vår städar skänker saker och säljer det hon ej längre behöver
hon tar kvasten och renar sitt hem och i häxkitteln rökelser och renande salvia brinna
hon har ljus som suger ut dåliga energier likaså
hon gör magi och ritualer av våriga slag och gör ett vår kontrackt
pyssla
gå ut och gå långa promenader möta solen och himlen i all sin prakt på morgon kvist och sen kvällar
hon meditera jordar sig och gör rening av kropp och själ
för nu är edet en ny tid och trötthet sjukdommar och stagnation ska nu ruskas av
nu ska hela du börja leva igen
hon plnaerar saker hon ska se fram emot och hon lägger undan pengar till aktiviteter som kommer senare under våren och året ;)
hon tänker posivit och affirmerar om saker hon tror på och vill ha och leva i
hon gör endast gott och ingen ont
för hon vet det biter tillbaka så det är inte ens värd tanken.
bra tid att flytta möblera om renovera och börja om i allt.
göra sig kvitt gammalt groll och gräva ner stridsyxor
göra upp om saker
skriva på kontrackt och köpa hus eller bostäder samt bilar
allt som har med ny start att göra med
som byta jobb eller gå en kurs lära sig saker
vara singel eller vara i ett förhållande
börja dejta eller lära känna nya personer
om man vill gå ner i vikt börja träna eller motionera av något slag
ta tag i sin hälsa och matvanor
sluta med ovanor
skaffa sig nya intressen och vanor och vänner


så ser jag på imbolc i år massor med bra energier och bådar gott för ny starter av alla dess slag
och när man går igenom ex reningar med sig själv
så kan man under tiden skriva blogg/dagbok eller göra saker som är renande för er
som att bada ducha bort smuts
meditera jorda sig och rena sig själv med salvia och ljus

ingen kan göra er smutsig och värdelös ni är renade för ni släpper allt gammalt ni bärt på
det behlver ni ej ha kvar mer
låt inte det förflutna påverka er och låt istället imbolcs fantastiska healande ljus nu rena er
och ta emot den kärleken hon nu ger till oss alla natur barn ;)
titta gärna in min video om helande ljus känn dess kraft och verkan
lycka till med era ny starter och ha en underbart magisk
Imbolc och st brigid´s day 2februari har jag för mig det inträffar i år.

den ska jag fira ihop med vänner tror jag och mina djur..
får fira min namns dag oxå då. :)

får skriva mer vad jag mer ska göra då närmare datumet..

har ni tips och vill dela med er vad ni ska göra så gör gärna det söker alltid efter andra sett och firanden och traditioner du kanske har för att fira våren!
dela med er...

kram ljus och all min kärlek och healande ljus till er
selene den vita mångudinnan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar