onsdag 4 maj 2011

Magin i naturen.


hittade denna bilden på mystiska stenar som förflyttar sig självt?
kan det vara så i mitt fall med att jag hittat en sten som kom min väg? :D hahaha
läs mer här
jag var ute idag och hämtade kraft från ett speciellt ställe jag har i vacker natur när den är som vackrast just nu på sommaren och våren jag anser det är nog sommar nu ;)
där gick jag och hittade till min stora förvåning en spec sten här jag bor såna finnes ej här tänkte jag
men den hade väl kommit dit för att en dag skulle mångudinnan gå dit och finna den :)

jag tror att denna stenen ska få en heders plats här hemma vid något av alla mina altare
anser det är omlöjligt att ha en ;) altare som sten
denna stenen är väl inget spec igentligen men jag tror mig se något som jag kände igen i den om man slipar den så kommer det nog fram mera
men jag ska ha den som den är nu den kändes bra starka bra energier så någon mening var det nog med att ta hem den ;) vill jag tro

så magin i naturen kan verkligen fånga en ibland
och ibland får man en bit med sig hem så jag är glad moder jord visade mig vart jag skulle gå

när jag var liten så fick jag en sten rund härlig så söt vanlig grå sten av en kär vän hon har alltid varit som min lilla syster.
hon som hade ritat på den i tusch grönt det är ju kärlekens färg det så det var väl passande val hon hade valt till sin moster som gåva ;)
tror jag hittade den häromveckan jag hade kvar den och den gav mig ett sånt gott skratt
tänka sig det var en lite present från henne och den var så enkel men fylld med så mycket positiv energi
så den fick ligga kvar bland mina smycken där den hade hamnat konstigt nog kanske var det pysslingars verk eller andevärlden ;)
som påminde mig att dags att ta upp kontackten mer med denna personen :)
hoppas det kan bli så igen vi hade verkligen roligt som mindre

tiden springer sin kos
vi ska fånga stunden leva här och nu
och fånga magin som finnes omkring oss
oavsett om den kommer som en sten eller som en påminnelse från ens förflutna
man kan ej fly ifrån den man är
man är den man är
och magin finner den som söker
och jag söker och finner och har funnit min väg

så att få se magin i små ting
är för mig livet
tack för ni vill dela min vardag och följa mig på min magiska stig

så ut och leta var sak letare
det var jag som liten och är det ännu
varför växa upp?
varför vara vuxen när man kan ha så mycket roligt än? ;)

magi magi magi
i en sten
i naturen den fina
magi magi magiska stunder du finna
magin finnes i allt
allt som lever allt som finnes i alltet
bara man ser sig omkring
våga ej blunda utan öppna ögonen och förundras av att vara här och nu att se magin och sanningen som visar sig för dig genom små under och små ledtrådar
som även små magiska stunder varje dag
bara du slappnar av så kommer du få se små under små skatter hitta
så magin i naturen magin finnes i alltet
blessed be
wonderchild moongoddess selene


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar