torsdag 26 maj 2011

Om någon frågar dig detta vad svarar du då?

vad är din dröm och mål i ditt liv?

vad vill du?
vad vill du bli göra brinner för?

vad gör dig lycklig?

vad behöver du? för att leva det liv du vill leva och göra det du vill göra?

varför gör inte du det för?
vad gör att du ej tar kliven ut till det som skulle göra dig lycklig vem/vad hindrar dig från att vara fulländad och sann mot dig och ditt inre?

vem tar ditt livsglöd ifrån dig vem tillåter du som får bestämma över dig en vuxen persons liv hur du ska leva vem hindrar dig?

mina svar
till mig själv går så här
offret i mig svarar så här
* drömmen att få känna mig hel och betydelsefull vem vill ej det?
*det är det jag vill.
*det kan jag ej säga för då skrattar folk åt mig.
*att känna jag kan skratta på riktigt inte behöva låtsas att jag är glad och så stark.
*jag behöver att det inte jämt går på tok så fort det gäller något kan det inte få vara bra en endaste dag?
och att få må bra orka.
*jag vet ej jag blev överrumplad nu förstår det ligger ju hos mig själv anser jag nu.
*alt som format mig kanske rädslor sår som läker gör nog att jag hellre ligger kvar på spiken och gnäller än tar tag i mitt liv för ibland går det bra sakta frammåt men det går frammåt.
*dem som pratar illa om mig fasten dem ej känner mig dem påverkar ju en såklart så jag tillåter att vara ett offer att må dåligt så jag bär mest skulden själv inser jag nu.

Den positiva sidan svarar jag så här med.
*att nå ut och förändra personer och världen att få hjälpa andra i deras livsväg som det jag kan.då växer jag i takt med det och läker med tror jag starkt på.
jag har så många drömmar men en eller ett par böcker spela in musik eller meidtations cds mm .
*det är det jag vill och jag ska klara av det. ;) nå mina mål i livet.
*någon folk ser upp till och pratar väl om. :P
*att se andra lyckliga kanske för jag hjälpt dem tom det ger mig lycka.
*jag behöver tid och stöd och lite mer pengar och mer kontackter så detta kan slå in för mig. :) så hör av er till mig tack. ;)
*får väl ge mig själv en klapp på axeln varje steg jag tar närmare min dröm det tar dock längre tid för att inte låta negativ men utan pengar är det svårt så jag anser allt kommer då det är rätt tid så jag litar på det det löser sig alltid. :)
*just nu är det som det är tiden är ej mogen så det kommer då den är det, då den är här så skulle jag säkert skriva något annat. :)
*jag själv för jag har ett val att leva positivt eller negativt jag väljer ofast det positiva men vi människor är vanedjur och väljer att se saker negativt så är jag ej lycklig får jag ta och göra något åt det jag kan det jag har styrkan och makten ingen annan.


er tur länka till era bloggar då ni gör det elleer komentera här :)

Tack för mig hoppas jag fick er att tänka till lite att du har makten blir detta en bra eller en dålig dag.
jag ska lapa i mig sol och pyssla lite med mina saker
detta ska bli en bra dag

vilken sida av dig låter du vinna idag?

den mörka negativa eller den ljusa positiva?


Selene Mångudinnan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar