måndag 16 maj 2011

Natten som är min vän


min käre vän
natten som ser sin vän åter igen
natten är min vän min gode gamle vän
natten du natten du är min sanna vän
kommer i tid och otid kommer i nöd som lust
lyssnar på min gråt min sång
följer i min livsdans i min livsväg på min färd
dömmer inte vaggar mig till sömns tar mina drömmar med sig till gryningen igen
där dem uppfylls av kosmos igen
tar med mig till nya äventyr som väntar och drömmar som blommar med gryningens fart
men natten är min sanna vän där har jag hittat hem
där månen vandrar med sin stora helande aura
där jag kan skymta hem det jag kallar hem
där alla jag älskar bor i himmlen dag som natt natt som dag
även
där mångudinnor vandrar
andra gudar ser oss som vi ber till
stjärnor planeter och liv mijontals mil
milkyway
men det spelar ingen roll om jag inget ljus i mörkret alltid ser för natten är min vän
och där ser jag ljuset skådesspeleri må ske men jag ser och känner och beundrar natten som är min vän
som omfamnar mig med sitt mörker av skådespeleri och förförelse och lockar med romantik och sång
med mångubbens charm och mångudinnans magi med stjärnor som lyser för endast mig dem som spelar oss ett spratt varje natt
då dem slutat lysa för många år sen lyser ännu än för mig som dig
som vi har på känn natt efter natt lunar vandrar där som andra gudar gudinnor likaså
men allt det som natten består av så känner jag mig inte så liten och ensam mer
för jag vet mer natten är min vän
jag har det på känn detta kommer bli en magisk sådan igen
natten min kära vän
magiska natt stålande natt ylande katt som fått fnatt
romantik och sång och förtrollningar som sker då månen visar sig rund igen
tack magiska natt tack min sanna vän som kommer i tid och otid igen
jag har det på känn vi kommer bli gamla tillsammans och jag kommer få se dig många gånger än
min käre vän
som följer mig än
och du kommer få följa mig och guida mig
föra mig hem en en gång sen det har jag med på känn
för du är min vän
skriver av
selene mångudinnan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar