fredag 17 februari 2012

Dimmornas tid!



Skuggtid innan grynings tid kommer dimmornas tid.
Jag är ej längre i skuggtiden det jobbiga det smärtfylla den sorgfulla tiden det tunga ledsamma..
Utan nu är jag i dimman jag vet ej vart jag är på väg eller vad som händer bara att jag försöker hitta ljuset gryningen hoppet styrkan kärleken till livet till allt igen.
och jag börjar i min dimma se klart se det där ljuset det närmar sig det växer sig starkare med.
jag börjar hoppas och tro och jag börjar se klart igen.

jag vet jag ej är vilse mer utan jag har hittat hem igen.

så nu går jag i dimmornas tid och jag har hittat mig själv.jag har lyssnat kännt efter jag har gått där i dimman inte sett klart som jag nu känner jag gör mer för dag för dag.

jag ser hopp kärlek vänskap
jag ser en styrka jag ser hopp om så mycket
jag berundrar allt med mina nya ögon med detta nya liv jag nu fått.
det är som hela jag börjar leva om igen.

för mitt i mitt egna sökande fann jag en hand i min.
en oväntad hand som kom och jag blev funnen och kunde känns annans slags hopp och önskningar och drömmar åter igen kunde börja spira.
en hand som hjälper och ej släpper taget om min hand.
en hand som värmer om jag är kall en hand som allti finns där.
en hand jag hoppas få hålla länge än.
en hand som gör jag finner hem och att jag finner mig själv att jag växer ihop med dig.

så jag må gå i dimmornas tid men inte särskillt länge till.
för snart är gryningens tid här.
jag är glad jag tagit mig igenom dessa steg och förändringar.
jag kommer vinna och komma ut ur detta som en ny person.

och en handen jag funnit jag vet vi dansar i vitt på en sommar äng men än så är det snö
och än så är det vinter
en dag så kommer våren även till mig
men med dig är det sommar jämt inom mig

Ta vara om er

Kärlek ljus magi

Selene den vita mångudinnan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar