tisdag 28 februari 2012

Grynings tid

Vacker grynings tid
är snart kommen och åter igen hos mig
jag har gått från snö och kyla
från regn
och från mörker och vilsenhet
och dimma
till att jag fallit och tagit mig upp igen
till vacker stark grynings tid
när man ser och känner solen värma ens kropp och själ till liv igen
man känner vår känslor och man känner våren igen
man känner hopp lycka och kärlek förälskälse i
allt som finns och är omkring en
man känner hopp och en sann glädje
man känner man vill ut och skrika
skrika ut deet man bärt på under åren eller under den mörkaste kallaste vintern
man slänger av saker man ej behöver
man slänger av värderingar som bromsat upp en i livet
man slänger iväg offerkoftan av extra kilon man ej längre heller behöver för man är inget offer mer
jag är fri igen inte den fånge jag varit så länge
så nu har vackra grynings tiden kommit
till mitt hjärta och själ
den värmer mig och tinar upp mig min frusna hungrande efter att få känna liv igen
känna livet igen
grynings tid är funnen och kommen igen
den värmer mitt bröst och fyller mig med liv igen
så jag orkar
jag behöver ej krypa mer
jag får kraft och liv och glädje
åter igen
och jag känner hopp
hopp om att även hitta kärleken våga släppa in den igen
så välkommen in i mitt liv
grynings tid och solen
TACK!!!

Selene Mångudinnan den vita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar