onsdag 29 februari 2012

Minnes tatuering..

en minnes tatuering är
något som hänt eller någon man vill minnas
eller för sig själv att minnas
ett nytt steg
ett nytt kapitel
en början eller ett avslut
tänker jag om minnes tatueringar
bilden är den jag kommer utgå ifrån som det känns nu :P


Har jag funderat på att göra.. ett bra tag..fågel fenix och kråka eller en korp har länge hängt med mig.

jag tänker för jag nu börjat om nytt kapitel nytt liv allt nytt
för nu kommer mitt liv att ändras om en hel del så nu vill jag se detta om en ny början en markering till att nu börjar jag om..visa det till andra med ett avslut.
nu kan jag bara ta mig upp ur askan igen som fågel fenix gör och flyger just vidare.

men i min variant är det en korp/fågel fenix i samma kropp hänger ni med?
en korp myten går ju hon som kom med solen till jorden hon brände sig vart svart och hes därför kraxar korpar och alla kråkor härstammar från korpen..
det finnes vita korpar kvar men få.

eftersom ajg fick namnet av en god vän namnet raven korpen
jag lagt till angel ängeln för jag har alltid varit ängeln så vart det naturligt att då heta ravenangel korpängeln

så det är det jag vill ha och ska skaffa mig..

sen tänker jag som gåva till mig själv
Så då passar en tatuering bra för en ny början och ett avslut på gammalt.
så jag tänkte en fågel fenix som är lite kråk korp aktig då..


det är en man som ger mig rådgivning då och då han tjatar om att jag ska bli tatuerare hahaha
kvällen som var en kväll då jag ritade lite på den här tatueringen synd jag ej hittade mina pennor fick ta bläck det gick lite som det gick..

men jag ger mig ej ska använda denna som skiss när jag ritar en ny idag. :P kommer bli bättre..

måste bara få till den lite mer böjlig fågel.kvinligt och vackert elegant gammal stil men nytänkande cartoon färglatt färgspel en del svart och blått ja kommer bli galet snyggt. :P

en av mina vänner sa men det där är en sparv hahaha ja orginal bilden såg mer ut som en liten söt fågel men när jag är klar med den kommer den se ut som jag vill ha den. :P inget hemskt monster utan mer jag mer vackert mer galet i färg..får se om jag får till det. :P

då är bara frågan vem som ska få göra den. :P kan åka en bit med det gör mig inget tom göra den i finland hade ej varit helt fel. :P

ska idag sälja en del av fåglarna,det är oxå just därför jag ska göra en fågel tatuering till minne för dem som förevigt är med mig i mitt hjärta min dröm om dem.i mitt hjärta dem är föreviga där bor dem. <3

sen att jag reser mig ur askan åter igen som fågel fenix därför passar detta valet mig perfeckt. =) kommer bli färglatt och galet och sött vackert coolt.

kanske jag får sån inspiration så jag börjar rita på hel tid ;) gör tavlor mm vem vet vem vet. ;P

funderat på tavlor länge och häx ödes stenarna mm saker jag kan sälja.så det kan nog bli bra. :P

så min minnes tatto handlar då om mig själv mitt nya liv och om mina fåglar..kanske man gör en ros till eller ett hjärta eller både och det märks.. :P

nu ska jag laga lunch


hade gott må gott var på topp ;)

eder selene mångudinna den vita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar