lördag 16 april 2011

Att inte låta andra påverka dig negativt!


är det så att du kännr dig ensam eller har fått nog
av allt negativt omkring dig?

välkommne till detta inlägg hoppas mina ord kan hjälpa dig lite på vägen. :)


har du någon som påverkar dig dåligt som suger din energi som alltid ska ta plats du känner dig tom lessen för du ger du lyssnar men får du det tillbaka?

eller någon som sårar dig så det gör ont i dig?
säg ifrån direkt det är jobbigt men det är viktigt du känner du är värd bättre behandling.för det är du.

energi vampyrer/gamar som tar din tid din energi finns det gott om
såna som oxå kan bäst attityden som påverkar dig lilla du attityden gentemot dig
att du känner dig mindre värd för du ens finns till?
dessa personer dem har inte det du har förtåelse man ej gör så dembehver lära sig dem med som du att säga ifrån du ej vill kan orkar.

det man kan göra är att ta bort bandet till personen
och börja om eller fortsätta själv ej helt enkelt ge den personen någon energi
du är värd mer än så.inte må dåligt pga en person som själv offast mår sämre vill få energi av att just se dig må sämre sjukt men det kan vara ett svar för dig.att ha förståelse.sen så småningom förlåta för man ska ej bära sånt inom sig.du är värd att må bra och känna dig hel och som den speciella persson du är.

när någon tänker dåligt om dig kan man tom känna av det.
har ni fått hicka eller huvudvärk ibland som det känns någon talade illa om er?

vi har alla såna personer runt omkring oss dem som
ger oss huvudvärk
som tömmer oss genom deras prat skryt eller gnällande
dem som gör oss trötta
dem är oxå experter på att tycka dem kan så mycket ibland skryter dem om det ibland så visar de hur dålig du är jämfört med vad dem kan det är nog det fulaste en person kan göra tycker jag
sen att prata illa om en annan bakom dens rygg det gör ju bara folk pratar illa om dig du som gör sånt här allt man skickar ut får man tillbaka.
så då vet du att du gör ej det för du vill ej få massa problem,du vet att det är ej värt det.
se spells längre ner ppå ad du kan göra.

vissa som påverkar en kan göra en sjuk för du ger ger ger tömmer dig för vad vem då?om man frågar sig.för man klarar sig ibland bättre utan en sådan sk vän i sitt liv.
man kan ej ge hela tiden en vänskap ska man oxå få något tillbaka av.
får uingetså skau noogejj vra vän med en sån ävenom du blir ensam så mår du ju bättre.
dåkan man fokusera på si och hitt bättre vänner med.

för du ej vågar säga vad du vill tänker tycker så kan ex ditt halschackra blockeras du blir sjuk antagligen förkyld eller halsont får du det ofta eller ont i öronen för du säger jämt jag vill ej höra på detta mera jag orkar ej då får du ont i öronen.
eller ont i halsen om du säger jg får aldrig säga det jag vill då jag pratar med x eller göra mig hörd alls.då får du garanterat ont i halsen.
låter väl logiskt.
för du ber om det jag orkar inte INTE finns inte.
så tänk på vad ni säger åt er själva er kropp och er hjärna.

det finns så många sorter av personer omkring oss som vi borde reagera på.
men ibland så låter vi folk gå hur långt som helst för dem är familj är det mer ok då?
nej din familj måste bahandla er bra.
oavsett om du är omyndig
om du är myndig
om du är kille eller tjej
om du är sjuk eller har en skada sjukdom som gör dig spec.
inget dåligt ska någonsin accepteras av någon och inte heller att ens familj får göra en illa.ALDRIG!!!

personer
det finns den slugaste sorten det är dem som låtsas bry sig om en som inte är en vän som går bakom ryggen på en dem som pratar smuts som gör en illa gång på gång som tar din energi som trycker ner dig
som bara tar energin din ,dina ideer använder denna sig av rådfrågar dig saker men tycker sig själv ändå kunna betydligt mera.
denne som påverkar dig på alla sett och vis negativt
dessa personer som läser tänker nu
men jag är väl inte sån?
tänk om andra uppfattar dig sådan!!!!
bör du ej då ändra dig för att ej bli själv för det blir du om du ej ändrar dig.

så tänk på vad det är för signaler du skickar ut ex
låter du andra prata med då ni ses eller pratar i en lur?
låter du andra oxå få berätta saker dem vill berätta?
ger du tid till andra som dem ger till dig?

finns du där för andra oavsett om
du har din partner hemma eller har barn eller har ett jobb eller är ny kär ex?
eller värderar du om då?
visst det funkar ej alltid med är man vän är man en vän!!!

då har man tid vi har en mun två öron vi har två händer vi kan göra flera saker samtidigt men vi behöver ej det jämt. ;)

visst man kan ej alltid prata men kolla om du har hjälpt din vän lika mycket denna hjälpt dig eller kan du erkänna du kanske borde bli bättre på det?
än finns det tid om ni är vänner att göra er relation bättre. :)

om man upptäcker andra är så här mot en säg
jag vill prata nu
jag vill du lyssnar på mig med
jag vill säga några ord nu omd et går bra
gör dig hörd om det är där det brister

eller gör dem nyfikna vet du vad?
jag tänkte fråga dig om!
anledningen jag ringde var att jag ville prata om. :) hahaha jaaa enkelt eller?
men åndå låter vi andra köra över oss?
vi är inte våra egna vänner det borde vi oxå vara.

om det handlar om att sätta gränser
då får man säga ifrån så här
vet du vad jag är trött så jag orkar ej idag
jag erkänner jag har ingen lust för jag har haft en intensiv dag och min kropp säger ifrån.
var ärliga om du ej vill göra saker och din vän ej kan ta ett nej det är svårt men du växer av det man ska ej göra som andra vill för dem vill.
dem är vuxna och kan ta ett nej du gör dig själv illa om du gör något du ej vill eller orkar.
har några vänner som aldrig säger nej som alltid gör som andra vill.
såna vänner är med energi vampyrer för dem kräver en hel del av sina vänner.
se vilka ni är är ni så här så ändra på det ingen orkar vara ens vän om man kör med dem eller tvingar dem till saker så enkelt är det.

om man har sk vänner som gjort en illa du har blivit lessen sårad mm så finns det råd där jag kan ge er


man kan göra olika spells mot detta för att skydda sig själv i framtiden då man ska möta en sådan person
bär en rosenkvarts nära hjärtat håll den i handen beror på vart det är det hemma hos er så rena med salvia innan och efter.
bär stenar som ger dig något under mötet.

sen
antingen prata inget djupt mer med personen låt den ej få komma innanför dig och få nåt av dig mer
om den har förmågan att göra dig lessen
ta ej in det det är smuts

du kan alltid ducha när du blir smutsig ;)

om man har en jobbitg vän svärmor mm släkting mor syster så kan man utan att göra den illa
att
man kan visulera hur man låter denna personen åka bort i en stor pariser hjul längre och längre bort från dig och du vinkar av glädje för denne ej kan påverka dig mera
den kan ej göra dig ont även om ni ses och har kontackt så tillåter du dig ej att bli påverkad mera.

du stänger dig mer kanske i ett ägg klot eller boll ägg mm vad som passar dig.
för du vill ej ta in dessa elaka ord
då du är med denna personen prata om väder och vind tills du kan lita på den igen eller behöver du ha en vänskaplig relation med denna personen så ha avstånd annars det bästa låt den hitta sig själv ensam utan dig vid sin sida för du behöver ingen sån person vid din sida.
oavsett om det är familj så kanske man mår bättre av att vara utan en sån person för även om det är familj betyder ej det att det är ok och man ska ta vad som helst det finnes en gräns.

att lita på en person förtjänar den din tid din vänskap det visar sig tidens rand att lita på en person som svikigt det är svårt att göra det igen.
det kanske är av en orsak det hände så du skulle se sen ta ett beslut.
fortsätta elle avsluta?

vissa som säger dra ett streck över det som hänt?
för just dem ej kan vill ta ansvar för något dem sagt,gjort så dem kan såra dig igen på samma vis det kommer ej ändras för dem vill ej ändra sig det är ju dig det är fel på. ;) eller hur var det!?
dem kommer såra andra för dem ej lärt sig läxan än.se det som du har gjort det och du går vidare själv om du nu valt det.
och du kan nu träffa bättre personer. ;)
då någon försvinner dyker en annan att ta plats istället.

eller kan man lita på dem igen kanske men förtjänar såna personer en plats i ditt liv förmådligen inte.

när en ny vän hittar dig så tar offtast något dåligt slut eller ett dåligt förhållande till en vän förändras det tar en ny vänding blir bättre eller sämre
det som håller ihop er eller inte
men en vän är den som hittar in när hela världen står utanför den som finns där när resten ej gör det.

nu gräver vi ner stridsyxan säger dem oxå handlar om att ej ta ansvar heller.det är ju svårt att erkänna för sig själv jag är elak jag gjorde fel eller?
bara då växer man när man erkänner man gjort fel ber om ursäkt då har man avklarat en sak då kan man gå vidare till nästa sak annars får man göra om detta igen och igen tills läxan är lärd.
låter som hårda ord men tänk efter kan detta inte stämma?
dessa personer dem tror nog dem kan gå vidare efter vad som helst kanske det går kanske det är lönlöst att ens testa.
tiden avgör om personen kan ändras för om man har meningskilnader ej tycker likadant visst kan man ha vänskap eller prata om väder och vind.men är det viktiga saker det rör sig om funkar offast ej detta om man ej kan repsktera varandra trots olika tycke och tanke.
men kan ej personen med den du är respekt, accepstans så är det inget att hålla vid handen då det stormar dem kommer lämna dig direkt det är ett som är säkert.eller skapa mer saker för att få dig ur balans.


jag har många erfarenheter av hur falska personer är hur tråkigt det är att inte kunna vara den man är att spec
vi tjejer kom igen
vi ska väl kunna med att en annan kan mer eller kan något eller delar med sig utan detta
oj hon är snygg och smart det är ej jag jag måste trycka ner henne genast attityden lägg ner det!
det är barnsligt och omoget.
vi är här på lika vilkor som lärande systrar!!! ;) eller hur!!!

och att se andra ta andras ideer andras saker det är stöld det är fel
det gör man ej
det är logt odh fult.

alla är vi har på lika vilkor vi träffar på folk som kommer antagligen göra oss
galna
glada och lyckliga
arga och förbannande
men vi lär oss av alla oavsett vad

alla har ett val att vara tillmötesgående eller ställa till besvär för sig själv och andra så får man sen stå för konsekvenserna
och vi lär oss hela tiden
att agera vuxet eller barnsligt får oss att växa med ibland kanske man ångrar sig man kan ju bara vara ärlig oxh erkänna sina fel med till sig själv eller den man sårat möjligtvis.
så växer man själv.

alla kanske ej kan ta att man säger förlåt om det gått för lång tid men bättre sent än aldrig.
man kan reparera skador men man börjar hos sig själv jämt.
du lärde dig en läxa kanske hårda vägen du förlorade kanske någon du bryr dgi om för att det hände  något.
den läxan gör nog ondast.

att lära sig aker kan vara svårt och tungt men att be om förlåt om mna gjort fel tycker jag är en sak att lära sig vuxen som barn.vi har ett ansvar hur vi beter oss.
vi kan ej gömma oss bakom
en sjukdom
eller omogenhet
eller dumma val och beslut
vi får alltid ta hand om konsekvenserna och man kan alltid göra sina framtida val bättre
för man har ett val

vad du väljer att göra idag har ev konsekvenser imorgon bra som dåliga.

om ni förlorat någon mitt tipps ge ej upp om skanaden är stor
ibland kan tiden få er att växa och ni kanske springer på varandra
annr kan du lösa det om felet log hos dig eller vara den första som vill lösa det
kanske ni kan få upp kontackten igen eller så hittar du andra.

en sista spell

åter till avsändaren
skriv så på ett papper plus detta som ex
du som sände mig detta du som gjorde mig detta
åter till avsändaren igen retur
jag vill ej ha detta bära det kvar mer så åter till dig igen och nu får du sköta om det 3g om
bränn det du skrivit sprid askan med vinden
skicka ljus till personen för du gör ej detta av ondo du tar tillbaka din energi och tar bort det denna personen gjort till dig!

lycka till och glöm ej bort
vissa visar ej sitt sanna ansikte i vänskapen relationen ni har pga rädslor sjukdom omogenhet kan dem oxå såra dig
livet är ej lätt men en gåva allt man får se vara med om oavset om dem gör ont så är det en erfarenhet gömd i det där sandpappret som kanske tom gör ont i början allt har en mening
och det gäller att upptäcka vilka som är sanna äkta vänner se igenom för vissa är experter på att få som dem vill och förföra oss bakom en illusion..
ala är ej guds änlgar
även jag gör fel
och har ej alltid rätt jag lär mgi jag med
kanske dessa ord kan hjälpa någon läka eller gå vidare eller få hopp eller må bättre



dem gjorde då mig gott i själen att få dela med mig av
i bilden står det en hel del tänkvärda ord någon skrivit
och vill avsluta till dem som varit med om sånt att ni är ej ensamma kärlek er väg och massa styrka
sandpappret må rivs än men gåvan däri är att du en dag är starkare än nu och fick en erfarenhet gåvan är en pärla som drunknar inuti dig som ett tecken på att du klarade det du är stark och speciell
du är älskad

blessed be

selene mångudinnan
som varit med om en hel del som förstår att dem ensamma perioderna gjorde mig stark och att jag alltid hade någon och det var mina pärlor så tack vänner ni som finns omkring mig och i mitt hjärta <3

2 kommentarer:

  1. UNDERBAR TEXT du satt in av Elisabeth - stämmer så väl !

    Blessed be/Owlene

    SvaraRadera
  2. Owlene
    javisst var den klok och underbar på samma gång verkligen rörande och bilden passade så bra.så jag ville ha den i bloggen för den var så sann.dem säger ibland är en bild mer än tusen ord men det där var ju liksom att dem hörde ihop. ;)
    bless you owlene moonchild <3

    SvaraRadera