tisdag 19 april 2011

Lite magi hinner man nog alltid med.


Även om mina dagar varit lite upp och ner och allmänt stressiga så har jag även tagit lite tid på mig att utföra magi för att koppla ner varva ner tänka på dem mål jag vill nå
det är ej alltid så lätt att vara i nuet när allt ska gå så fort det blir lätt man lever i en stressig vardag för det är ju som bekant vi vill så mycket vi vi vill hinna med allt men dem vi sårar är våra kroppar för det går verkligen ej att vara på 10 ställen samtidigt även om man är häxa ;)
ni kanske känner igen er något
man ska göra vardags sysslorna som att städa laga mat disken mm
man ska jobba man ska helst äta nyttigt röra på sig oxå vara social och sova 8tim minst
man ska oxå hinna med meditera och se på tvn vara social och vara ute på nätet så visp ska man leva i x antal år till och göra allt om iten hela tiden runt runt det spinner på och visp så har man insett man ej gjort det man velat längtat eller behövt göra
så nu tar jag det lite lugnare frågar mig vad behöver jag just nu?

så får jag ta det efter det helt enkelt och andas lugna ner mig fråga mig
vad behöver jag just nu?
vad behöver jag för att må bra?
vad behöver jag göra för att inte gå runt i detta och sen bli sjuk för jag ej lyssnar på min kropps signaler?
att vara i nuet är ej lätt då vi dem flesta lever i framtiden redan.

vi borde ej oroa oss så mycket och faktiskt leva lite spontant inte straffa oss heller om vi ej hinner med allt idag det finnes en dag imorgon med

men mitt i allt står man och känner sig tröttare segare får ont i huvudet man är mer tröttare och blir mer segare och yr man känner svetten rinna man känner ångesten att man ej hinner och det borde ju vara en varningslampa som lyser då kom igen vila dig lite du hinner du måste lyssna på din kropp

jag är dålig på det måste jag erkänna
att lyssna
att stanna
vad behöver jag just nu?

så jag tog tid till lite magi i vardagen mitt i veckan

gjorde lite månvatten
även solvatten

jag viskade till månen åter igen bad jag om dem önskningar jag gjort tidigare och bugade tackade för hon lyssnar på sitt månbarn här på jorden! ;)

har haft ett par dagar som varit kaos har ej orkat ,kännt för att skriva
men nu kommer detta inlägg
för jag behövde få skriva och stanna upp lyssna på vad jag behlver innerst inne

just nu är det tid
så jag får se när jag skriver igen

ljust nu vill jag bara vara i nuet ligga här och vila mig bland dessa vackra rosor som på bilden ungefär och drunkna i dem få healing då jag är trött själsligen och kroppsligen och behöver en andnings pause från allt ungefär men jag återkommer senare

månljus underbar månljus till er

selene mångudinnan

4 kommentarer:

  1. Vilket fantastiskt inlägg!!
    Förmodligen många som känner igen sig!
    Du är duktig på att uttrycka dig!
    Kram goa bloggsyster!

    SvaraRadera
  2. Hej Selene!

    Jag såg att du har en "hemlig" sida på facebook - The witchy side of life. Jag skulle gärna vilja gå med där.

    Jag é en naturhäxa, eller vildhäxa som vissa säger. Själv kallar jag mig Gudinnedyrkare & vildhäxa.

    På facebook hittar du mig på: Leila Borghäll (Kayla)

    Min mail är: kayla_sthlm@hotmail.com
    Önskar dig även en fin påsk!

    Blessed be från Leila

    SvaraRadera
  3. Åsa tackar och bockar vad go du är.Det går rakt in i hjärtat dina ord och gör mig så glad. kramar och kärlek

    SvaraRadera
  4. Leila hejsan där! jag har lagt till dig som vän på Facebook och skrivit mail till dig där du kan väl svara på det till mig det jag frågade om. så ska jag sedan lägga till dig i gruppen sedan när jag fått svar.hoppas din påsk var underbar. kramar och blessed be och måneljus din väg min nya vän

    SvaraRadera