lördag 2 april 2011

Och äventyret fortsätter!

månen som solen forsätter att vandra runt livet går vidare som inget hänt!
Själv tycker jag att jag fastnade någonstanns mitt i vet ej vart jag försvann för ett tag?
Kanske försvann jag in i mitt och befann mig där lyssnade på mina egna andetag hörde mitt hjärta slå jag kände jag ej var här i nuet utan jag levde kvar i min värsta mardröm
detta var då jag tror jag tagit mig över det där nu gått vidare hjärtat hjärnan vet men min kropp är lite seg reagera på gamla minnen gamla sår som ej läkt
alla har vi varit med om jobbiga saker som bra saker i livet som format oss och ibland har man låtit dem tagit över en igen som det våre idag dem hände
läskigt att sånt kan totalt förändra en liv på en milli sekund
för man slår inte någon man älskar?
eller så finnes det såna som gör det och såna som blir det offer som jag varit det är inget jag vill folk ska beklaga sig över oxå säga lessena dem är jo det kan man få men det är ej det jag är ute efter
jag har levt jag har sett jag är glad för det
för det har gjort mig till den jag är idag

jag har gått om både bra och dåliga minnen
men jag antar allt har sin charm som smärta
allt har sin tid får ta sin tid
även om jag ibland befinner mig i något minne som jag måste ta mig igenom antar jag det är så
det är en lärdom det med
ingen kan se smärtan i mitt hjärta
denna olidliga smärta som tar över styr kontrollerar
några andetag bara för ett lite tag
eller att den spökar i mina drömmar mardrömmar som åter kommer ibland jag hatar det men jag accepterar att det får ta tid det med den processen tills jag ej blir påverkad ungefär.
någon milli sekund så blir det kanske bra igen man fortsätter i sitt liv sitt livs äventyr
vad våre jag om ej jag varit med om allt jag var med om men måste det göra så förbannat ont?
jo det måste det för läxan ska läras då man lärt det behöver man inte gå igenom det igen i nästa liv efter detta antagligen så väljer man smärta elände mm för att just växa mer under ett helt liv


mitt liv har varit ett liv fullt av äventyr om jag skulle dö imorgon
jag är nöjd med allt jag gjort men jag känner jag ej hunnit med allt än
då det kom annat i vägen dvs sånt som var just jobbiga bitar.
men jag vill ej ta genvägar eller undvika saker då lär jag mig ej det jag kom hit att lära mig.
jag vill leva länge om jag får kan orkar vs ;)
jag vill göra allt och lite till ångra imorgon eller när jag är gammal
leva i äventyret vara i nuet
drömma ha drömmar
leva helt enkelt
finna sin livs mening med

jag vet min mening
det är ej lätt att hitta det som man ska göra
det är ej lätt och veta men det man känner innerst inne i hjärtat
det är rätt val man ska ej tveka en sekund
mitt äventyr fortsätter vet ej vad för chanser vägar personer minnen sår rädslor äventyr roligheter som väntar vet bara the show must go on my life show ;) hihi




Magical blessings of light and love
moonlight your way
Selene Moongoddess
who sails her own way even if its not always so easy to go forward i do my best even in stormy weathers bless you who follow my sailing in life ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar