fredag 8 april 2011

Ursprunget vem är då jag?en magisk berättelse om oss alla.


Att leva ett liv gör att man så småningom glömmer bort det viktigaste av allt att veta vem man är
när vi kom från andevärlden minns vi och då kan vi se allt innan vi växt upp i dagens värld
då kan vi se höra se underbara saker men medans vi växer så förändras dessa ögon
vi ser som dem som varit här längre tid vi ser inte vi känner ej vi är ofast rädda oxå för det okända det vi ej känner till men gåvan har vi alla haft eller har
sen så är det ju ej bara nyfödda och små barn som kan detta
dem som snart lämnar världen till andra sidan ska vandra dem ser oxå som små babys,barn som dem ser genom deras ögon för dem är ju oxå nära till andra sidan
vissa hittar denna gåvan igen senare i livet

dem söker och finner sig själva eller genom en olycka fick komma i kontackt med andevärlden för en kort stund då öppnades en stäng port igen och vips du kan se med dessa ögon igen

urspunget vi kommer ifrån är från ljus och kärlek är vi komna ifrån alla på lika vilkor det är det fina men att man glömmer bort sitt ursprung är naturligt för många är rädda för det dem ej känner till många har levt så här i hundratals år med rädslan är det kanske tom djävulens verk det här?

nej vi är alla födda alla röda vita bruna svarta gula rosa alla är vi födda från ljuset och från samma källa
vissa barn är mer speciella känsliga som ex
dagens barn indigo barn som vuxit upp exvis är med känsliga dem har ibland gåvorna kvar
dem är offast gamla själar med men ej så tama ;) fnissar dem är fria själar dem gör som dem vill
sen när tiden går även
längre tid oavsett om deras föräldrar som alla vuxna gör formar oss till att inte tro ,se med dem ögonen vi fick då vi föddes wonderchild kallar jag dem

dem som ser världen med nya ögon varje dag som ser saker ej alla ser kanske ej vill se mm anledningar
wonderchilds går sin egna väg dem vill se dem är fria dem lyssnar ej på nonsens dem har en starkare aura är anvorlundare än andra barn
dem är små häxor små trollkarlar nära naturen dem är väldigt känsliga för saker och ting för dem känner saker.

det finns små wonderchilds lite varstanns i historien med anser jag
vissa kanske lärde andra något under deras ibland korta visit
andra lever långa liv
det är bara för en sak dem föddes dem ska lära sig men ävn lära andra
ursprunget är ej kvinna mötte man vips ett barn blev till
det är en källa vi kom ifrån dit vi kan ta oss igen när vi levt klart då vi gjort det vi kom för att göra och lära oss

vem är då jag?
jag är här för att lära lyssna och lära ut anser jag om mitt liv
jag är ingen speciell och jag förmedlar jag lär ut jag är en äventyrare söker egna svar känner helst själv efter saker och ting i livet
mina gåvor fanns där och har funnits där hela tiden i alla liv då jag anser jag levt många korta som längre liv mest korta intensiva liv så har jag lärt mig allramest för tiden varit dyrbar och till låns känslan man bärt på så ska man ju leva igentligen för tid är dyrbart en gåva som livet självt
jag kände saker som liten
jag hörde såg saker som ej andra såg
jag visste saker innan andra visste
jag drömde sanna drömmar mm
listan kan göras lång över vad jag varit med om hur det började min väg
men jag som alla andra förlorade gåvan mitt var sovande eller var det ej så?
för folk lärare andra vuxna tog ifrån mig den stängde ner dörren
låtsas vänner försvann som att se auran på alla djur även om mina djur var mest färgrannaste som jag sett så såg ingen annan det som så varför var det så?
jag såg deras aura jag talade med dem dem talade med mig
men människa är över djuren ska ej komuniceras med det var ju fel
jag fortsatte bära in små insekter hem och skötte om dem även maskar
igelkott fick jag aldrig ta hem men hade ju ej varit fel och haft en kotte anser jag ;)

att se känna saker vara med om saker har jag varit med om hela livet
jag vet ej när det slutade det gjorde det nog ej men jag förändrades som vi alla gör
jag stängde ner porten med hjälp av alla andra snälla vuxna som sa hur man ska bete sig
men jag behöll den på glänt ingen behöver väl få veta det?=)

skrämde slag på syskon föräldrar för jag var ett udda barn lärde mig saker sent men i min takt jag hade ju så mycket annat jag skulle lära mig oxå ;)
jag växte upp var tonåring sökte och fann saker när jag sökte
vad häftigt få ett namn på det jag är tänkte jag då var ej en new agare men det var det enda jag hörde talas om som passade mig trost jag ej tyckte som dem igentligen drogs jag till det
kunde lika gärna varit buddismen eller något annat som hade kommit min väg då hade jag svalt det med hull och hår
tur jag fortsatte mitt sökande
mer stenar med böcker mer kurser mer mäsor mer av allt
mer folk man beundrade möttes på i mina yngre år

många av dem är kvar i mitt liv än idag tacksam för det =)

jag har varit nära att dö många gånger
har detta gjort jag är mer öppen ja jag tror det men min längtan är större nu oxå efter dem som gått till andra sidan
där alla man träffat kännt haft relationer med av olika slag från tidigare liv tom
längtan efter att komma hem att känna man ej tillhör denna världen det gör jag dagligen


trött på så trött på detta
små tajsande bråk folk håller på med snälla rara jag är för gammal för det säger jag som tom kanske är yngre än du är som läser ;)
men jag är gammal en gammal själ
många av mina äldre lärare har blivit fascinerad av min unga ålder vad du kan vilken kunskap men du har så mycket att lära dig än för men du är så ung än
nej jag är gammal väldigt gammal själ fnissar jag

man ska vara den man är
hittar man sitt ursprung så vet man vart man kom ifrån
hur det startade för dig
vem du är vart du är på väg nu
går du rätt väg eller har du tagit en omväg?
gör du det du kom hit för?
dejavju ger en känsla men det där känner jag igen då är du på rätt väg det är en påminnelse du är på rätt väg glöm ej det därför påminns du med såna upplevelser

att veta vem man är är ganska så självklart för många men har ni ej varit med om att folk ej känner er sanna natur igentligen?
dvs dem tar förgivet du gillar säg ex hundar fasten det är så du har hund du avgudar ej hundar du är mer en katt person
men alla kommer med saker till dig ang hundar hela tiden för dem vet hur mycket du älskar hund hur mycket hund person du är.
men allra helst vill du ej göra dem besvikna utan du tar emot och ler
och sårar dig själv för du ej är sann mot dig själv
du gömmer dig och hoppas det ej ska synas för du vill ej vara till besvär du vill ej synas som den du är
även om det är en sån här liten sak så är det stort för dig känner du igen dig?

så var sanna mot er och ärliga oxå mot andra
det är ej lätt

bara för en person är klädd på ett visst sett eller är på ett visst sett betyder det ej du känner den personen
och det betyder ej heller du har rätt att dömma en person pga det
om den är lite udda eller spec heller

så fort du dömmer någon dömmer någon annan dig
om du ser ner på andra och sätter dig själv högre upp så kommer du en dag att ramla ner från din pidestal

visst du är en gudomlighet men du ska ej sitta oxå titta ner på andra om du har kunskap dela med dig av den sen kan någon annan sätta dig på ett pidestal det är väl bättre det? =)

allt man ger får man ju tillbaka
vill man ha kärlek vänskap måste man var en vän ,måste man vara snäll ;)

vänner är även dem du ej känner än
men man måste våga som allt i livet

att vara ärlig är ej lätt
spec ens mot sig själv
det är tungt

men man kan alltid mjukstarta öva upp det
och man kan alltid hitta sitt sanna jag sitt urspung för att veta man är på rätt väg

åter igen läs Lisa Nichols bok jag gav råd om i min gamla blogg
men nu har jag bytt hit och ska skriva här i fortsättningen hoppas ni hänger med? =)

och välkomna åter

nu ska jag avsluta här för denna gången även om jag lätt hade kunnat sitta och skriva mer men det får räcka denna gången

hitta er själva
var ärliga mot er och andra
har ni blivit sårade förlåt och gå vidare eller jobba på det för det växer man av
hitta era livsvägar era mål drömmar hitta den ni är ert sanna jag
hoppas ni tittar tillbaka och skriv gärna vad ni tänker om mina ord och inlägg och om bloggens utesende
borde jag stannat kvar i min andra blogg?
fråga mig saker med bara skoj
även om jag skriver en hel del och långa inlägg så får det er kanske att tänka
detta är den jag är och jag är ingen verkligen inte
min hemliga sida av mig som jag gömt så länge
som nu kommer fram så här blottar jag här för er läsare kära läsare tack för ni följer mig
vi får se hur den kommer fram i framtiden mer den sidan jag blottar allt med det med är väl spännande

måneskira måneljus månesus
månkärlekssus och brus er väg
Selene Mångudinnan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar