torsdag 7 april 2011

Denna blåsiga dag!



Min gud blåser bort stagnation tröghet igen det tar tid att gå på en ny stig som ej är så självklar att vandra vidare på den måste formas det är nog det han håller på med min gud idag
som jag själv håller på med varje dag dock tar det för han ej så lång tid ;)
jag blir alldeles svag är känslig mot de stormar och blåst han skapar känns i mina känsliga lungor

alla löven flyger iväg i vindens fart man hör hur det blåser och hur det ruskas om i allt och alla denna dagen en av dem blåsigaste i April

sitter här och funderar lite på livet all magi vi har runt omkring oss
tänkte jag skulle gått ut och gått kanske plockat lite,fixat lite i mina vackra trädgård men jag vågar ej känns som jag ska flyga bort kan ej andas när det är så här inne varför då gå ut kan tänkas?

samtidigt skulle jag vilja känna hur vinden tar tag i mig leder mig när jag står där ute
vill ruskas om som i en härlig dans
där ute i min trädgård med min gud vid min sida som leder mig
när han tar farväl känns som han kommer ej lämna mig för gott men att han ska låta mig testa dessa nya vindar denna nya vägen ett tag så vakar han över mig och återkommer senare
känns lite sorgligt
men jag tror det är dags för mig att få en chans att lära känna mina gudinnor
jag har en gud till som jag ej sett så många gånger
Pan har som hastigast visat sig för mig men inte tagit kontackt tiden var ej mogen för det då
men jag känner hans närvaro tom nu

mina gudinnor finns liksom inom mig på något sett
ibland är det mer guden i mig som kommer fram skrattar jag kanske är mer manlig kanske ;) fniss

jag ser hur träden böjer sig och dansar i takt med varandra gör små bugningar som dem bjuder in till dans och lek samtidigt
härligt

kanske ska man göra en meditation när dem är så lekfulla ligga och lyssna på vinden träden fåglarna vad dem viskar till mig

så får det bli sen blir det jobb resten av kvällen och natten för denna gudinna
dags att lyssna på min släkting och ta tag i det där projektet jag har haft liggandes

saknar mina släktingar vänner som gått över till andra sidan
kände en hand i min i natt
kanske var det min kära släkting eller så var det min ängel som kommer ibland
alla har vi änglar jag har börjat jobba mer med dem nu
de känns härligt

men saknaden är stor efter min familj
dem som är där och jag som är här
att känna den där handen i min hand kändes som en tröst för mig
glad jag fick vara med om det i natt

det ger min trötta gamla själ kraft
att inte längta så mycket efter dem man saknar
kanske vind magi våre något idag denna blåsiga dag?

meditera
vindmagi
jobba

ja det låter som dagen och kvällen är räddad

många kärleksfulla magiska kramar er väg
gammel korpen selene mångudinnan kraxar vidare denna blåsiga dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar