söndag 17 april 2011

Rädslor!



När vi står inför något jobbigt som vi måste möta själva så kanske det ej är så självklart vi väljer att pang på konfrontera och agera och bara göra det.
det kan få en att känna sig ensammast i världen fasten man aldrig är ensam vi har ju våra kära från andra sidan med oss 24 seven.
tycker denna bilden beskriver en rädsla så bra man kanske känner sig ensam och man kanske tom väljer en omväg man kan unvika rädslan in i det längsta men är det så smart val kanske för stunden.

men rädslor kan få oss att agera göra konstiga saker ibland

så här tänker jag om rädslor då jag länge jobbat med mina och jobbar på med mina för alla har vi mer eller mindre rädslor.
logiska som ologiska. ;)

har även sett andra reagera så här över sina rädslor.
så som jag tänker om rädslor som får oss att göra dumma saker öven rätt så komiska saker med i allafall jag är rätt så bra på att vara komisk.

rädslor får oss att

undvika konfrontationer!

ta en längre väg som bara blir jobbigare för man måste avsluta något gammalt som tar energi från en för att man ska kunna få plats med något nytt.

undvika andra om däri ligger rädslan.

kanske bli innåtvända att missa saker för vi låtar rädslan styra oss.

göra galna saker tror jag på som inte igentligen är rationella eller logiska för vi undviker nog själva källan till rädlsan in i det längsta för det är ju oxå jobbigt att börja vara ärlig mot sig själv.

ljuga för oss själva.

ljuga för andra vem gärna vill säga sanningen där!


inte inse dem begränsar oss om vi tänker positivt ang rädslan så låter vi ej den ta över oss.

göra bort oss eller att vi är agerar rätt så fånigt.

att göra dumheter vi säkert inte skulle gjort om vi tänkte efter agerade av kärlek istället.

det var allt som jag tänkte skriva för nu

rädslor har vi alla det är vilken grad man låter dem ta över en eller om man helt enkelt konfrontrerar dem och upptäcker man vann över en fånig rädsla.
för inners inne var det ej så farligt det var mest en illusion att det var farligare.

så rädslor är något vi bär pga tidigare dåliga erfarenheter men vad säger det ska ske igen?
vi tror det då blir det en rädsla.

fånigt kan tyckas hur vi funkar.
men vi människor är vanedjur. fnissar

jag har många rädslor
jag tampas mot dem i min takt
det går frammåt
att erkänna man inte är en power woman
är bra

fasten jag skriver mycket så är jag en helt vanlig tjej jag kan ej allt
kanske någon gillar ddet jag skriver så är det super skoj.
vill man läsa och ta till sig med sig det jag skriver så är det skoj jag kunde hjälpa någon i sin väg.

det sägs vi bär alla på våra ryggsäckar oxå med rädslor sår minnen bra som dåliga.
men vi kan ju ändra dessa minnen och om dem är dåliga som sår som läker det får ta tid men vi behöver ej låta rädslorna det dåliga ta över hela våra liv ,våra vardagar.

det kan man ju tänka på i framtiden och i nuet
att man är en power woman man har levt man har bra och dåliga erfarenheter som fört dig till hit idag och nuet.
vad kan du göra med dessa erfarenheter är det man ska fråga sig.

så låt inte fåniga rädslor ta över er.

som sällskaps resan jag kan flyga jag kan flyga jag kan flyyyyygga
jaaaa du kan!!
det är ett viktigt verktyg när man ska möta den här rädslan.
så klarar man av en sån sak så känner man sig riktigt stolt sedan.

lycka till med era ryggsäckar jag fortsätter och lunkar på med min.som känns lättare för varje dag! ;)

Måneljus er väg
Selene Moongoddess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar