lördag 9 april 2011

Nu ska du vila systrami


nu ska du vila upp dig inför nya äventyr
nu ska din kropp föryngras då du går in i skönhets sömn
och vaknar upp som ur en dröm
sen så börjar nya äventyret för dig
vilken grej redo eller ej den väntar på dig
då du med lätta ben far fram och du hinner fram till ditt slut mål
du skall få se min vän du skall få se
ha ej så brått än du skall få se du skall få se
dina vilda vindar jobbade för dig för detta nuet för denna stunden i nuet nu
som allt detta skall ske som komma skall
då du igen får lätta ben och då du flyger fram
som den ängel jag alltid sett dig
som jag dig fann
så systrami vila dig nu och sov så gott så skall du se morgon dagen kommer med nya äventyr för dig som du väntat på och du är värd detta
så sov min ängel vila dig imorgon börja spänningen stiga då du närmar dig din slut station du lämnar in och kommer åter som den ängel på lätta vindar du för fram som den jag en gång fann som jag alltid sett dig kramar om dig i min änglafamn
för det var en riktigt syster i dig jag fann
du är bara för go och sann
som nu även funnit en äkta man
jag är själa glad jag är så glad
så sov nu min ängel syster sov nu
så ses vi snart igen vän
förevigt din sannaste vän
som bär många namn men som du även känner som selene mångudinnan

2 kommentarer: