onsdag 27 april 2011

Snart Beltane!


Igen kändes som igår då jag firade detta senast.
Det ska bli skoj att få fira beltane men tyckte det känns fel i tiden
inte alls som det gjort innan vad då var det påsk strax innan andra åren med? :S
känns som påsken lades extra sent i år.
känns lite fel
då jag firar ostara påsken är för mig längre ostara.

så att få fira Beltane nu så snart på påsken känns lite fel man hinner ej lämna en annan högtid föresn den andra knackar på.

ska i allafall göra den här ritualen jag skrev om för ett tag sedan som kom till mig. ;)

så den ska jag göra

http://selenethemoongoddess.blogspot.com/2011/04/en-liten-ritual-till-valborgbeltaine.html
läs här

ska skriva ner det jag vill bli av med rena mig själv ifrån
personer
dåliga minnen
sår mm mm mm
allt smuts allt ni ej behöver
skriv skriv skriv

kopierade lite av texten
skriv ner det och
bränn dem i elden den fina i valborgs mässo eldarna där häxor blir fria
skriv ner dem på lapp och bränn dem och låt dem ej längre i dig få nåt napp
skriv skriv skriv släpp det fri
släpp släpp släppa taget håll andetaget
släpp ljuset fritt att flyga till himmel där kosmos fångar upp det du frigjort dig från
och du börjar om i beltaines sken i eldens sken du går därifrån lämnar det gamla bakom dig minnen som plågat dig ska du nu lämna bakom dig
dem brinner upp och flyger opp
till kosmos som där använder energin din till något som kommer din väg skicka även en önskan
gör något gott till någon annan
sänd ut en tanke till dem som behöver dem låt elden jobba för dig
elden ska nu skrämma häxor annat ont häxor blir ej skrämda dem skapar en egen eld
där dem ej blir skända av dem okända som ej känner till att en häxa vet vad hon vill och gör ingen illa någonsin den som är dum gör andra illa dem saknar nog egen vilja påverkas av andra
en häxa har sina egna regler det man ger får man tillbaka 3 gånger om
att bränna bort sina synder och rena sig själv borde varje kloka visa kvinna som häxa göra en gång om året och så varför inte denna högtid passa på då eldar synes överallt
att fira en ny början att man lämnar något efter sig något man ej längre behöver
släpp häxan urkraften i dig fri du gör som du vill du har egen vilja
vill du bära på minnen som gör dig ont får du leva med det annars släpper du dem och du blir fri
så ska jag göra
tyckte jag låter väldigt bra så det ska jag göra

fira det med nära oh kära blir det nog och främmande gå till en offentlig eld där ska jag passa på att slänga ner min lapp jag skrivit ner under några dagars tid tror det är bäst att ta lite tid på detta då det ska göra vettigt och på riktigt tänkte jag. ;)

även om detta blir med en massa andra så ska dem strunta i vad jag gör med min lilla lapp. ;) anser jag fnissar.

ska även kanske göra en egen eld grilla lite korv ha som en picknick kanske gå ut och gå i skogen vara nära naturen göra något riktigt skojigt.

hade gott om vi ej hörs ha en extra magisk beltane
det ska jag ha det kommer bli denna häxans renings ritual jag kommer sen lämna mig bakom en massa det ska bli så skönt ser fram emot detta men vet detta kommer ta krafter och det är det värt
för nu ska här i j*vlars rensas,renas fnissar
och rejält
halleluleja <3 ;) fnissar ibland är jag lite halvt som halvt tokig men det bjuder jag på ;P
magiska kärleksfulla kramar
blessed be

selene mångudinnan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar