måndag 28 november 2011

Att vara häxa i dag!


vad är då en häxa för mig?
Det kan vara så olika inte bara någon som säger sig vara det för att!
det är inget man blir för det är coolt.
alla tycker olika om detta vem och vad som kan kalla sig häxa.

om man släpper lite på det och säger denne kan ej det för denne har ej.
det gör folk ändå
och isåfall skulel ingen häxa som idag kallar sig för det vara värdig det.
om dem ej gått en gammel lära.
så skulle jag säga.

och inte jag är mer häxa än du attityden utan jag respekterar att alla är olika och sen att jag kan se en del skillnader på wanabe häxor och dem som verkligen förtjänar det att kallas häxa.

sen finens det dems om nervärderar häxa som namn.
men det kan jag ej göra något åt heller.

utan jag vet att jag ej kommer och vill smutsa ner det namnet som många gjort och gör och sen vill jag ej heller smutsa ner någon annans väg och val.
sen har kyrkan redan smutsat ner en hel del så den skadan kan ej fixas till nu.

kyrkan har ju gjort det så länge och gör det än idag
vi som är häxor vi är inga värdefulla fasten vi har mer makt och kunskap än dem som tror dem har makten.;)

vi är begåvade och smarta hur kan det bli något fult eller något dumt?`
vi vill ju andra väl vi gör andra gott hur kan det bli något dåligt?
då är man ej häxa då är man något annat tänker jag.

häxor hur det var nu som då?
i sagorna vart det mörka och fula.och dem kristna gjorde oss till något fult logt mm.så det hänger kvar för folk är rädda för det som är kraftfullt och naturligt.
för det är naturligt att
föja månen
följa stjärnorna
eller följa naturens cykler
eller ha öreter i sitt hem eller odla plocka dem själv
att använda lite ramsor för att ge effekt
ha en talisman eller en lycko tur påse ört sten mm
för skydd för egen dom eller mot troll trolldom trollen mm naturväsen
det är natruligt att lära sig i gammel lära hur det var från en kloka till en annan ni veet babuskas berättelsen går vidare från äldre generation till den yngsta läror som hemliga läror som oxå gått förlorade då många valt att vara rädd för det dem ej känner till som någon sa var helt plötsligt förbjudet.
så är vi än idag vi följer det natruliga flödet det natruliga återgår vi mer och mer tillbaka till
vi återvinner vi gör om och vi är ej matriella vi gör som klokorna alltid gjort det är en nutids häxa.

så hur gammalt är wicca,häxor komna ifrån?
vem kan bevisa det ej alltid varit något naturligt sen den första människan att tillbe månen att komma igen och likadant med solen snälla gå upp imorgonn igen dansa för dem och tillbe dem alltid har det nog varit så.
att vi går från ljusera och mäkrare tider att man började då tolka teken som en häxa redan då?
innan vi ens kunde tala kanske med säkerhet.
sen att någon gubbe eller tanta säger vi kom på det eller gav det ett namn känns inte som jag kan köpa eller ta in.det är äldre.
sen sak folk slåss om det för vem vinner penis tävlingen då må tro om det är  kvinnor? :S
så håll sams spelar ingen roll vad ni tror detta är bara vad jag tror och känner som den gamla själ jag nu är.

det är äldre än så no way det kom till av garner mm.

sen att många kallar sig pagans wiccans häxor det är olika namn på samma sak tänker jag bara förvirrande och kalla sig sådan eller sån.

jag kan ej skillnad eller orkar ej lära mig det.
jag är en elektiskwiccan jaha säger jag grattis. ;) hahaha
samma sak med
spådamer eller mediums eller indianer om folk vill kalla sig det med så går det bra jag är själv indian.;)
så spelar roll vem som har rätt och fel här.för
när allt kommer från samma typ om man tänker så på gemenskap och den styrkan så växer vi och kommer långt så vill jag säga.
men never ever blanda olika saker det fungerar inte.var sak för sig och var för sig en sak i taget.

nu har jag konstigt nog en shaman med mig och en häxa och morfar,en ängel och flera släktingar och naturväsen.vem ska jag följa om ej alla? ;) såklart jag ska det.
så jag tar till mig det dem vill lära mig och skiljer på det men tar det med mig och till mig.
för det är en ära jag säger inte nej om en eskimo indian kommer eller egyptian heller.allt är välkommet som jag kan lära mig av och använda mig av på min väg då jag ska hjälpa andra. ;)
mer om min shaman i något annat inlägg. ;)

varför anses vi vara onda för och ha med satan att göra med?
att detta har hemsökt oss detta med häxor skulle vara onda mm är ej så konstigt
för många ville väl skrämma dessa barnen och det har nog alltid varit så att man hade respekt till trollen och naturväsen men så vart häxor som ett naturväsen som man skulle se upp för.
för dem kloka kvinnorna och gubbarna vart ett hot.det är ej bra om någon får makten som ej ska ha den. så enkelt är det.
då vart dem såna berättelserna att vi häxor som tog sig in bland kvinnor i våra hem som gjorde fel.
om en kvinna vart häxad så var dt för hon ej var starkt troende och fick sitt straff av satan.
som då blev dennes följare och stana måste ju vara cernunnos eller pan alla dem vackra gudarna som finns och gudinnor och att göranågot till något fult kan jag ej förstå men rädsla vet jag kan få folk att tappa greppet så det är väl det då,makt galenhet.

att leva i rädlsa och i en bestämd form
så det kommer från det kristna vi ska leva efter dem det rätta levernet.
dem som var kloka män kvinnor var ett hot då som nu.visst är det så.
det kommer alltid tyvärr vara så här
healing idag anses vara lika fel i många ställen i världen som satans magi eller blotning förr i tiden.
då skulle dem bränna alla som ger blod samma sak.dvs doktorerna då?
att det finnes dem som anser vi kommer från satan vilket årtusende det än är.
vi är ej mörka anser jag och komna av det.för vi alla kommer från ljuset.det är en annan story. ;)

new age igen
många tror oxå att det är new age och sådant tänkande vi har.
men new age är nya tiden det är nyare än häxan än wicca anser jag.
och new age blivit oxå något som folk tycker illa om för det är så anvorlundare.
kanske är det dem underbara hippies som förstörde detta eller något annat?
kansker folk blandade för mkt så det ballade ur för det går ej blanda för mycket.
en tanke bana jag har.

new age vad betyder det för mig,vad anser jag om folk som drar in wiccans och häxor i konstiga sammanhang som flumm?
New age betydde mer för mig när jag var yngre.men jag har inget kvar från den tiden jag är ej new age.
och jag ser ej som något fel att vara new agare heller.
men det är ej jag.
new age en del tror wiccans och häxor kommer från det.men jag anser det är två skilda håll.
häxan är mer djur och naturen moder jord new age är mer ufos och naturen på ett annat sett.
dem bryr sig om det sina häxan bryr sig om alla.
new age vill få folk att hänga med dem alla är olika inom new age många har sekter som är hemliga möten.wiccans häxor ses och träffas hemligt det med men det häxor gör skiljer nog en el del mot vad en new agare gör.
visst kan new age sitta och spå dem med och vara intresserade av det okulta.
som stenar mm.
det är häxor med men vi bryr oss mer om källan vad stenen står för vi vet dem ej gör hela jobbet.
dem är verktyg.
new agare har sekter och grupper och möten.
häxor följer ett hjul firar högtider ihop eller ensammen.
vi ville j värva fler till oss detta är man eller inte.
man behlver ej ens vara med i en covern utan kan vara sin egen.

Sen är det viktigt
att jag har mina värderingar har inget från någons tro att utgå från.
att jag har varit mer new age förr innan jag hittade vem vad jag är,visste namnet på det jag var som var jag...,new age har jag inget med nu i mitt liv det är tråkigt många som vill kalla sig för lightworkers ej kan vara det utan att vara en koppling till new age.det är ej så i min tanke värld.
men jag har alltid varit häxa men ej kallat mig för det.
wicca är jag med mm.
men nu skriver jag häxa i detta inlägget och går ej in på vad mer jag är det märks.;)
jag är den jag är och helt rätt för jag är då en häxa.

hur jag blev häxa?
jag tror jag alltid varit det.

hur länge är det då?
det är i flera liv jag har alltid dragit till detta så jag säger flera liv vad det nu betyder för mig eller andra så är det lättast så att säga så.för det är så det känns och jag fått bekräftelse på.

när kom jag in på detta i detta livet?
jag var liten jag började se och höra saker.
jag kunde tala med djuren så jag vill säga jag föddes till det.
vissa kanske ej födds till det i verkar liv eller ens blir det senare i livet det finnes dem som föds till det för dem alltid varit det!

har jag släkt som varit häxor mm?
jajamensan och jag är så stolt över det.sen vet jag med säkerhet att
vissa tycker det är kanske tråkigt då jag skriver om min släkt jag har men jag är stolt sen om det stör en annan att jag skriver om dem häxor och trollgubbar så är det dem som kanske skäms för sin släkt.
såklart alla har en klok gumma i sin släkt någon gång.men alla kanske ej fick träffa dem eller ens fått gåvan eller kunskapen.som ofta först vidare det tror jag stör vissa men häng ej läpp för det.det kanske kommer en dag då ni får den chansen jag fick ju det nu genom min mediala gåva. =) som jag är tacksam för varje dag.
att jag har nu äran att ha denna kontackten medialt.det är för mig stort.så därför skriver jag på om det.
och om min familj för dem rä mer familj än min levande familj är så är det bara sanningen.

lightworker?!
jag anser jag är det en själavårdare är väl bättre ord jag vill hjälpa personer med min häxkunskap samt medialitet.

tror på vad?
änglar vättar troll älvor andeväsen ufos allt varför inte?
för vi ej kan se gargoyles finnes dem ej då?
jag har sett och är ej galen för det! ;)

vad har jag för egenskaper och gåvor förmågor,har alla häxor samma?
nej alla är olika,så är det bara.
vissa kanske föds till det vissa blir det bara senare i livet inget är fel eller rätt.
vissa kan förmågan att spå och inget mer
vissa kan heala
vissa kan se och känna medialt
vissa kan bara vara kloka häxor som följer naturen och det räcker det med
alla är olika och det är det man ska glädjas åt.
och alla kan lära sig eller bli något dem vill!om det är rätt väg vs.
vissa kanske tror inte alla kan spå men det kan vi och alla är mediala mer eller mindre.gör det mig till en häxa?nej det är en del av den jag är.

mina förmågor är
att se in i framtiden
drömma sanna drömmar
se saker som hänt eller kommer ske förutsägelser om framtiden
se tidigare liv
tolka drömmar
tolka olika spåverktyg
ge råd stöd hjälp till andra i deras liv
tala med djuren
se änglar väsen andar
tala med andar
atomat skrift stavas det så?
som sagt alla spå verktygen som tarot kristall kula stenar örter the och kaffe spåning färg spåning runor ängel kort  gudinne kort mm mm mm mm
hypnos är jag lite inne på med nu
och att heala personer som djur
se auror
distans healing
lämna kroppen upplevelser
mm mm mm

kan jag lämna min kropp?,kan jag flyga?
jag kan flyga då jag mediterar tror tom folk kan se mig då jag lämnar kroppen då kan jag uppfattas som snabb och tom flygande svävande och ibland hänger jag med min ängel så jag uppfattas olika.
så visst kan jag flyga och sväva då jag är i det tillståndet.
inte om jag hoppar från en bro dock.;)

vad är en häxas uppgifter?
en häxa vet hon sak följa reglerna hon vet att det hon gör får hon tillbaka själv sen åter
gör hon något ont får hon ont tillbaka 3g mer.
så hon följer det och kanske en häxas tretton mål jag anser man kan lika gärna göra sina egna mål eller följa vett och etikett.
en häxas uppgifter är dem uppgifter tänker jag som du åtog dig som du skall leva i detta livet.
var det hjälpa andra eller hjälpa dig själv att utvecklas?
var det någon annan uppgift så är det så lika viktigt det med.
men vi respkterar allt levande som djur natur och våra med männsikor och vi värnar om det bästa för alla.
vi dömmer ej andra tycker jag heller för vi vedt att då kan dem dömma oss och inte förstå oss heller.
därför ska folk ut och visa upp sig detta är jag detta är vad en häxa är för mig.visa upp era magidka verktyg prata gör er hörda som ni skall synas det är viktigt.vi kan förändra att folk ser på oss med andra ögon en dag. =)

en häxas uppgifter kan vara
naturen se om dem med älvorna varför inte ;)
att leva med allt levande även det man ej kan se i harmoni
att lära andra det man lärt sig föra kunskapen vidare låt ej den gå förlorad lär andra och lär av andra.
lär ut detta till era barn åter gå till det gamla levernet och nära naturen det tycker jag är viktigt och att återanvända och återvinna.
vad anser du du har för uppgiftgetr skydligheter mot någon gud gudinna eller moder jord?

hur blir man häxa på riktigt?
vill du vara en häxa leva i harmoni och nära djur och natur måste du vara ärlig mot dig själv och din livsväg jag anser jag ej vill lära för unga personer att bli häxor för tidigt för skola jobb utbildning behöver alla med det får ej stå vägen för sånt det är viktigt för har ni ej jobb får ni ej respekt av er själva heller.
att bli häxa på riktigt kan vara att man gör en ceremoni som ex dop man döper sig till ett häxnamn
jag har ej gjort det på riktigt
då jag länge sökt vad jag heter och vem jag är vem jag är vet jag ju.
men mina namn har varit många.
jag har häxnamn dem är hemliga dem bär man själv och vårdara om.
man kan bli döpt till en häxa av en överprästinna exvis med eller göra det själv anser jag.
men man sak fråga sig om man är redo för det livet allt vad det innebär.
ska man leva i det gömd från andra så är det inte häxa du skall vara om du ej får kan vara den du är.
då är det kanske ej rätt tid att ens vara bli häxa.
kan ej din kärlek eller dina nära och kära med att du vill gå den vägen så måste du välja lite hur mkt du kan släppa in dem i dina val.
jag var för ung igentligen på många sett dåjag började med spå i kort exvis.men det kändes rätt tyvärr vart oxå skolan hängandes lite för detta uppslukade mig helt denna underbara värld deet är underbart men logiskt jag ångrar det så börja ej för unga med att bli detta fullt ut läs om det men låt ej det ta all er tid.är ett råd till alla unga blivande häxor där ute !;)

när är det dags att bli häxa?
då man är mogen för det
känner personer som blivit det då dem var 10år eller 50 plus så ingen tid är för sent för tidigit men som jag skrivit om för tidigt bli uppslukad av häxans välrd är ej rätt mot den framtid du kommer ha 70år till exvis.
så skola utblidning jobb är viktiga delar för att kunna leva så är det.=)

när ska man börja spå då om man vill gå den vägen?
när du oxå är mogen många kan ej det för dem är rädd endast därför.
köp en enekel lek och runor och pendel det är en bra början med en sak av dem.
det är ej leksaker.och ska behandlas med respekt annars kan ni lika gärna låta bli.

Anden i glaset lekar?
ska man ej hålla på med.
så gör ej det.
du kallar in någon du inte sen kan få bort det är ingen bra för ni är ej mogna och det är fel.det rä respkt där med och jag som är över 30år har sån respekt för det där om ni leker med det är det som ni låter er dörr stå öppen till ert hem eller bil och säger kom in vem som helst välkomna.och alla är ej snälla ens i andevärlden och utan rädda det är det vi uppfattar som ont ofast.men nu ska jag ej skriva om detta utan det kan komma andra inlägg om det med om folk vill eller andra ämnen!?

kan jag allt?
nej jag vill ej det och jag lär mig hela tiden!precis som du vi är här på lika villkor jag använder mig av mina andra liv den kusnkapen har jag med mig nu för den behöver jag ta del av då jag lever rätt så lika liv nu och åter hjälper andra så är det bra.lär mig något varje dag då jag nu går i gammal häxlära hos en släkting medialt och snart får jag nog gå en indian skola med skulle jag tippa på. ;) om man kan kallat för skolning så. :P

en häxa är
stolt över att vara den hon/han är
på rätt plats vid rätt tillfälle
lärande och lär även ut
äldre och visare ofast
den kloka person som alla häxor en gång varit om hon agerar från hjärtat och inte från önskningarnas värld
klok om hon vet skillnad på rätt och fel och agerar därefter
växande person som lever och lär och växer
kraftfull och magisk
den jag är och stolt över att vara och allt annat jag nu är. ;)

ja detta inlägget vart långt men det är det jag nu orkar skriva om detta tror jag fått med allt.

har fått så dumma komentarer på yt,genom åren av folk som
att jag är harry potter ;) asg jag är ej det det räcker men en ;)

att jag har sex med min kvast? ja jag älskar träd, grenar så är det men bara en jag använder min anam caras det andra går till stavar och annat men inget sexuellt.:P

att jag har något med satan att göra med? om pan cernunnos är han så är det väl så men jag har ej haft eller tror han finns så det är omöjligt.

sen tycker många det är konstigt jag ej går ut med mitt namn? när det är andra som ej ens visar sig själva på kort ens? :S vad säger det om dem när jag visar upp mig på mina you tube klipp och tom på sotra kort?
mia ett namn jag antagligen ej heter mer det är bara ett namn som är dött jag är mer selene och korpängel.
är finska född i sverige och jag är född 1980 i nov.
sen på korten ni ser det är den jag är.,på mina you tube videos.
så vem är det som är hemlig,konstig?
att jag valt det tidigare och att jag väljer efterhand att släppa in folk i mitt liv är ett val jag har.
det är inget kosntigt i denna världen igentligen. ;)

att jag tror jag vet allt och jag skryter om jag är en gammal själ och jag hittar på saker och jag överdriver saker och berättar skryter om häxor i släkten för att vara cool bara såklart då. ;D asg
det jag skriver om berättar om är min sanning min verklighet alla behöver ej dela den.
nej jag lär mig varje dag men är en gammalk själ och det är häftigt jag lär och lär ut.
sen frå folk ta emot mig som den jag är. ;)

att jag ej kan spå eller är medial,bör ej hela?
kan vara så i andras ögon jag gör detta för jag vill hjälpa andra.och jag hoppas många får den chansen att jag hinner hjälpa många så länge jag är kvar här i detta livet. =)
det är en gåva för mig och jag hoppas få dela den gåvan med dem jag hjälper.
helar fasten jag varit osäker på det men gör det i min takt oc i den mån jag känner jag kan och orkar det tar en hel del som att hjälpa andra med gör.

jag är spådam medial och vill gärna hjälpa er
vill ni ha en spåning rådgivning hör av er till mig
och välkomna in i min värld

du behöver ej dela det jag tror och känner
men detta är min verklighet.

världen är fylld av magi om vi väljer att tro på den eller att öppna ögonen
gudinnans och gudens kärlek är stor och stark
gammel häxasn ord är få med dyrbara
shamanens ord är ännu otalade
ängel viskar och räcker ut sin healande hand
jag känner mig överväldigad att vara en del i detta
så tack ni som följer mig
trots just nu det är mer kamp
detta är till er som är där,följer mig och läser lyssnar och lär
så tack..


kram ljus kärlek

Selene den vita mångudinnan

9 kommentarer:

  1. Hej! Jag är en 12 åring och jag kan se drömmar framtiden, jag kan också känna på mig om framtiden utan att drömma. Speciellt om någon ska dö eller något annat hemskt. Jag är väldigt inspererad av övernaturligt och så, skulle vilja bli en "häxa". Men när du var 12, hade du alla de här förmågorna eller kommer vissa med tiden? :) Tacksam för svar

    SvaraRadera
  2. Hej 12åringen..Du har gåvor och ska ta hand om dem inte vara rädd för dem du kommer få se en hel del.
    Jag tror du kan utveckla dig mycket mer med tiden men ha inte för bråttom. jag var synsk och såg andar och saker då jag var väldigt liten har alltid varit mer eller mindre öppen för andevärlden mm. jag tror du har levt många liv och är en gammal själ. du kan alltid börja läsa böcker.,ta gärna kontackt med mig på facebook.eller mail selenemoongoddess@live.se om du tycker det är läskigt så kanske du ska försöka stänga ner dig lite spec då du sover. läs böcker om chackran hur mann öppnar och stänger dem.cassandra eason är en underbar kvinna som skriver massa bra böcker.om du frågar mig.har träffat henne och hon är jätte duktig.jag tror du är ett kristall barn eller indigo barn dem är mer öppnare och har gåvor. det låter ju lite otäckt att du har haft sanna drömmar eller syner.det känns ju som dem synerna är så stora för dig just nu för du är lite ung.men det känns som dem kommer för du är just redo.sånt har jag med haft det började när jag var yngre som hos dig. varför vill du bli häxa?är det något som lockar med det? eller vet du någon annan som är det? jag har alltid haft gåvor förmågor. (läs fler inlägg om häxor och gärna min en häxas dagbok blogg. har lite oliak inlägg om häxor,hur jag själv som häxa lever.kommer skriva mer med tiden an oxå.) men man kan med tiden få mer gåvpr förmågor som man lär sig som man öppnar upp när tiden är inne så ha inte för bråttom.all lycka till på din väg lilla häxan där kram ljus och fråga gärna mer eller leta upp mig på facebook.så hoppas jag kan hjälpa dig på dig väg kanske tom, :)

    SvaraRadera
  3. Hej igen! Jag känner igen mig lite som indigo barn... Min mamma och pappa och resten av släkten tror inte på det övernaturliga och så... och därför vill jag helst hålla det lite hemligt... är det ok om jag kan kommentera och så här på bloggen? :)

    SvaraRadera
  4. Och sedan vet jag inte varför jag vill bli häxa, det är intressant och jag drar mig till det som inte tillhör det "vanliga"... :) Kram

    SvaraRadera
  5. Hej H! Du är ett indigo barn och du är speciell känslig dvs du känner mer för saker som sann drömmar ockulta mm.kanske dina nära och kära är lite rädda då dem ej förstår på saker och ting,då är det rädslan som tar över.då dem ej förstår så vill dem ej ha med det att göra med. är dem kristna så lär dem nog ej förstå alls.men låt oss utgå dem rä rädda det kan du lätt ta och hjälpa dem med att dem ej är rädda för det.du pratar om varfrö du vill lära dig detta och ofta.tjat fick mig att få tarot kort som tonåring och nu har jag spått många sen jag var 13år och nu är jag 31år så.;) så mina föräldrar accepterade jag ej var som alla andra barn utan lät mig väl undersäka vad jag var själv det var oxå meningen för mig.men du måste förstå att dem är rädda för det som kommer rätt naturligt till dig. att du dras till saker och ting är för du söker vem du är vem du vill vara.det är oxå naturligt och att man testar på saker och ting som ung det gör ju alla. du dras till en sak kan vara för det är meningen du ska fördjupa dig i det.jag tycker du ska läsa böcker om det.och försök prata om det med dem vuxna varför du ej skulle få undersöka det du dras till det handlar ju ej om att du ska gå med i en sekt eller något ont eller något sånt det handlar ju om den du är den du vill vara.men det är ju alltid svårt med sånt som folk är rädd för du är inte det och det är ju bra det. :) men jag tycker du ska våga vara ärlig och säga till dem att det dykt upp en sak i ditt liv som gör dig glad och som betyder mkt för dig.det är ett nytt intresse du vill lära dig mer om och så säger du vad det är om du känner dig redo. för mig tog det för lång tid att säga saker jag höll det undangömt och hemligt men sånt dykker ju upp förr eller senare.bättre vara ärlig från början det är svårt att säga förresten jag är en häxa och det är mitt kall.jag känner ärlighet är bäst ändå.sen om dem förbjuder dig så får du nog dessvärre ta det tills du kan göra som du själv vill ,då du bestämmer själv över vad du vill göra.allt kan ju ändras fort i ditt liv nu men du kan oxå hitta det som du är direkt i detta ex.men jag kan ej tro dem kan förbjuda dig.att lära dig saker eller läsa om saker är bra då ser du det kanske ej är något för dig vem vet.men först ska du ta reda på vad du dras till vad det innebär och står för.sök och du skall finna. all lycka till dig och en magisk helg magi din väg Selene mångudinnan

    SvaraRadera
  6. hej, jag är en 13-årig tjej som undrar lite hur man kan veta om man är häxa. Jag tror att jag är det, och det har alltid varit väldigt intressant med det övernaturliga och så, men i somras började det ta fart ordentligt. Ibland drömmer jag sanndrömmar, och på senare tid har jag börjat förstå vissa djur. En kompis till mig hade det svårt för ett tag sedan, så jag gjorde ett armband som jag la en besvärjelse över. Och nästa dag gick faktiskt ALLT mycket bättre. Jag har läst mycket om ämnet, och jag tror på fullt allvar att jag är en häxa. men som sagt, finns det nåt sätt att veta säkert om det här? tacksam för svar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej unga häxan..skriver en del olika blogg inlägg om min väg hur jag vet jag är häxa.
      men det är nåt du vet i hjärtat.
      du känner det starkt i dtt hjärta i din själ i ditt hjärt chackra i magen om allt känns bra värme glatt där så är det rätt väg det är den du ska vara.om det känns oroligt du mår dåligt fel på nåt sett är det ej rätt och inte något du ska göra nu.
      alltid om man gör magi för andra så ska man fråga personen om lov innan man gör en ritual till någon även om det är väl mening så måste man ha lov att göra det.
      så fråga om du får hjälpa din vän eller den du vill hjälpa innan du agerar.det är en viktig regel.
      men skoj du kunde hjälpa din vän.
      sanna drömmar har du med dig.och en del gåvor som komemr bli starkare med med tiden men ha inte för bråttom.
      man kan läsa sig blind i ämnet det tar aldrig slut. fnissar ;)
      läs gärna mitt nyaste inlägg om min väg att vara häxa. som jag skrev för en stund sedan.
      så jag vet ej vad jag kan ge för svar än att du vet bäst vad du är.du kanske är mer än häxa eller mer åt wicca hållet.allt visar sig för dig min vän.
      är det nåt mer du undrar så fråga på så ska jag försöka svara så gott jag kan.
      kram ljus och magi din väg selene mångudinnan

      Radera
  7. Hej! Jag är en 14-årig häxa som precis hittat en till :D. Jag träffade henne genom en kompis för ca 2 år sen och nu har vi börjat prata lite om det där med det övernaturliga. Båda vi har upptäckt att vi verkar vara häxor då vi sett konstiga saker, drömt framtidsdrömmar, påverkat saker utan att mena det (blev inga större följder, men ställde det tillrätta sen) och upplevt/ hört saker som jag inte riktigt kan förklara. Vi övar mycket på både att lära oss nya saker och att kontrollera dem tillsammans. nu funderar vi på att skapa en cirkel
    med vår tredje kompis då vi känt att hon har potential men behöver hjälp för att lära sig. Vi skulle gärna vilja ha lite bättre koll på varandra även när vi inte är tillsammans och har hört att det kan gå genom att skapa ett band (eller cirkel) mellan oss, men vet inte hur vi ska göra den. Det vore verkligen bra om du kan processen och kan tänka dig att beskriva den i ett svar. det är mycket svårare att vara häxa när jag är det ensam. tacksam för svar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. se svar i mitt nya inlägg
      http://selenethemoongoddess.blogspot.se/2012/10/visst-kan-man-skapa-band-mellan-varandra.html
      vänligen selene mångudinnan

      Radera