torsdag 3 november 2011

Från Sverige till himmlen!

Första avsnittet var från Sveriges Gudinne tempel.

Jaaa jag vet ej vad jag ska skriva får känna in lite och se vad jag kommer skriva.
det kan bli lååångt eller kort inlägg detta.det märks.

det komme rnog ej handla om det programmet utan om vad jag känner och tänker och lite så.
men en sak är säker som både det okända som jag ska skriva om i inlägget och från sverige till himmlen

Dem fick mig att se saker ur ett annat plan.
lärde mig massor på detta programmet.
och har lärt mig av att se på det okända med då. ;)¨

om jag ska se från min synpunkt på det okända och från sverige till himmlen som
häxa indian medium spådam wiccan pagan lightworker själa vårdare mm mm mm

Ett man ska ej blanda massa olika saker det blir en soppa av det.det är min egna erfarenhet och syn jag tyckte bara det vart för många olika saker i programmet det skulle handla om gudinne templet så vart det engelska ord och en massa indian shaman enligt mig shaman templet hade varit mer rätt namn.så det vart som två programm.sorry men så tyckte jag om det.

två jag tror ej man kan vara gudinna av prästinna av tyvärr.tror ej heller på att man utbildas till något sånt genom ex mail brevs utbildning eller genom att ens åka till glastonbury mm ställen för att bli lärd.
det låter väldigt ego jag är gudinnan av prästinnorna.ingen äger dem!
för att alla är lika värdig ingen är över.så ser jag på det känns ju fel bara det har jag skrivit om innan om utbildningar i andra inlägg och folk som tar massa pengar i gudinnans namn? ohhh vad det svider i mitt hjärta att sånt här får ske..ger man pengar till välgörenhet oxå och inte i egen ficka kanske jag kan tat. ;)

tre Jag älskade dessa dockor Pan och Urd stolt över att vara vän med hon som gjort dem tänk så många som får njuta av dem dockornas krafter som söker sig till templet vad mysigt och underbart.
så dessa dockor dem är helt underbara
hoppas nu fler finner dessa dockor så intressanta så ni vill ha en egen av denna underbara tjej Raven som jag varit vän med i så många års tid.

4. jag älskade templet dess utsmyckningar.mys faktorn var hög.



allt jag skriver i min blogg i detta inlägget har jag fått till mig genom att tänka till lite,känna in lite på dessa program jag nämnde och av mina tidigare åsikter och tankar kring prästinnor och av att se avsnittet.


Jag tyckte hon programledaren var för mesig i sina frågor.
sak hon företräda en person ej tror så kunde hon tagit till med andra slags frågor.
För hon ska gå in i det här som neutral och ge det en chans det gjorde hon hurra för det.
hur ofta gör tv något bra liksom?;) hur ofta sker det att dem ens gör såna här program och vad modigt att gå med på att ha tv hem till ens hem.

Hade jag varit där och icke troende i detta hade jag tänkt på att springa hem igen.
för det vart så mycket.för en icke troende som tvekar är ju inget bevis nog och för mkt konstigheter får dem att bli rädda.
hon vart ju rädd Anna ,bor under templet vad läskigt skrattar.så då såg man ju oh nu är det kört prata om detta med henne off med kameran.
njaaa tv.. ;)

så jaaa
Flummigt var rätta ordet Den här Anna använde sig av tyvärr många är lurendrejare säger inte någon är det utan många kan vara det. dem som jobbar i ljusets namn som jag själv eller i gudinnans tjänst.
det är där man måste skilja på dem som är bra.

Tror margitta jobbat hårt för templet och jätte fint jobb jätte fint sån värme mm bra saker.
det ser ju alla.
,Margitta är nog en rar fin person hjärtat på rätta stället.
vilket mod då att starta ett sånt i Sverige.

dock för vi komma ihåg
Men folk är så rädda.
En sak till jag bara så där tänkte på
för när talar gudinnan engelskspråkigt? är hon ej all språkig?Det är då andevärlden så varför ej gudinnor och gudar exvis? :S
Det gjorde mig förvirrad jag hör dem på mitt språk inte på engelska.
kommer dem till margitta då på engelska hade varit rätta frågan då att ställa.
men en som är neutral hade ju ej kunnat ställa en sån fråga det måste vara en som är där redan och tror. ;) hihi

detta med pengar och ansvar mina åsikter och funderingar och tankar på det.
så här tänker jag personligen om detta med att tjäna pengar på andra.
det är ok men vilket ansvar och visst tjäna pengar eller tjäna hutlösa pengar det är fel.
man får ta betalt för sin tid tycker jag.men vad är rimligt?
har gudinnan helt plötsligt ett pris? nej det är du som gör jobbet såm tar priset ej i gudinnans moder jords namn.det är väl din energi du kan då ta betalt för då.kan väl vara rätt.
men alltid minnas i sitt jobb vad det än är för tjänst eller något
det ansvaret man får då man håller kurser cirklar eller ger readings rådgivning mm det är stort.
man kan ej tillåtas att göra fel visst en människa kan fela mänskligt men allt för många tror på en så då får man ej göra fel för att oxå få förtroendet hos andra.

man ska kunna se om personen bara söker eller om den verkligen vill detta av rätt anledning i själ och hjärta.
visst man kan testa på men i vissa fall anser jag ej det alltid är så lämpligt det heller.
 i såfall skulle jag ej tillåta den personen gå någon kurs förens den är redo,den vet detta ska den göra jag vill detta detta ska jag gör grattis.tänker då jag.
likadant med rådgivning känner jag personen är rädd mm så ger jag den tid.den får fråga mig saker som den är rädd av innan vi ens sätter igång sittningen.
så ta tid till andra.
det ska jag göra oavsett vilken stig min väg går ut på,hur många jag än får hjälpa på min väg. för kan jag ej göra det då får jag ej heller hjälpa andra den dagen tas mina krafter ifrån mig.
då kan jag ej heller tjäna i ljusets namn som jag kallar det för.ge själavård som jag oxå kallar det jag gör för andra för.

om man ej kan se det man håller på mer ex är negativt för sig själv eller andra att det jobb man gör ej är bra längre på någotvis att man ex gör folk gråter av fel anledningar,mår dåligt då dem lämnar mina kurser,framförallt det viktigaste av allt var dem ej nöjda så ser jag till dem blir det och eller lämnar mig från en sittning seans mm då är det ej enligt mig bra tillväga sett.då duger ej det jobb jag gör längre.
då ska man lägga av,göra annat då har man gjort sitt om detta sker för ofta.
detta fick mig att tänka ett stort ansvar att ha ett helt tempel och personer som kommer till en.
då måste man ha regler klara för sig själv och se tilld et fungerar.
det tycker jag då är tufft gjort av margitta som först i Sverige med att göra detta.
Kommer der komma mer tempel må tro i Sverige det skulle kunna bli jätte bra om fler växtre fram eller något liknande.
för fler som jobbar då i gudinnans namn kan ju ej bli bättre.eller hur? ;)

så om man gör något som är bra resultatet
blir folk glada ler skrattar gråter av lycka och dem förändras växer dem kan se positivt då vet jag jag gjort något som är rätt,då vet jag jag ska fortsätta på den vägen.men får man sällan såna bevis till sig själv då vet man att då är man ur den vägen och då går man ej på rätt väg kanske dags att göra annat.

jag har det senaste fått såna bevis eller inte det senaste utan i många års tid mer odh mer på att jajamensan du går på rätt väg tjejen.
och folk hittar till dig för dem ser du verkligen gör detta med hjärtat på rätt ställe.

läste ni mitt tidigare inlägg så fick ni se lite vad andra skriver till mig om det jag gör. ;) hihi riktigt stolt känner jag mig.

Mysigt tempel för att återgå till det avsnittet
gillade att man satt framför ett altare och hade små puffar att sitta på alla fina tyger som hängde där med vackert mystiskt.

jag ska ha min butik och min verksamhet på det viset ett rum där man kan sitta ner och meditera och ha ritualeer mm.men jaghar redan haft ett sånt rum i över 15års tid sen jag flyttade hemifrån.
har alltid haft ett som jag kallar det för ett andliga rummet.eller andliga delen av rummet.kosntigt nog har det namnet alltid kännts rätt men nu fundrar jag på om det är ett andligt rum som gudinnans rum!;)
i min förra lägenhet nu bor jag i hus.
där
hade jag ett litet rum som var som en liten garderob som det det vart lika varmt där inne som i en bastu men det var underbart så storleken spelade ingen roll man kan få sig ett eget andligt rum gudinne rum eller sitt egna tempel om man vill kallat för det.
kanske en ide till andra.
eller var det tempel jag haft under alla dessa år nej vår kropp är vår tempel det känns mer rätt. ;) hihi

detta har jag lärt mig det senaste bara
och jag kommer göra allt jag kan för att nå ut hjälpa andra.
för det är en av mina drömmar.,min väg att gå,vandra på.

om jag har kurser så håller jag en kurs i ett ämne jag skulle ej vilja ha annat i kursen från flera olika saker.
en kurs ett ämne i taget rätt energier och elementen är ej dem samma exvis wiccan och shamanska.

en wicca kurs kan ej bli en wicca kurs med en trumma,elementet som ej shamanerna har, det blir fel då.
om ni hänger med hur jag tänker.


nu hoppas jag att Från sverige till himlen programmet har en häxa med eller någon som är bara shaman eller bara wicca.
så man får se det med.
det ser jag fram emot.
eller vet dem haft asatroende men det var så litet programmet är 30min det är allt för kort.;)
det måste ni hålla med om. ;)
längre avsnitt och mer wicca mer häxor mm.


måste det vara om tro?
mer såna här fakta program helt enkelt.

inte bara det okända som är ockult program mer för oss häxor och gudinnor för det är vi alla
och lika värda glöm ej det. :)


kramar och all min kärlek till er

vad började ni tänka på då ni såg programmet?
visst var dockorna så fina?

jag har köpt ett par av Raven själv och fått.
Så jag älskar dem så och gå nu och köp en egen häxa titta in hennes sida

på denna bloggen hittar ni flera dockor av henne

http://handgjordahaxor.blogspot.com/

2 kommentarer:

  1. Jag kan säga så här, när jag såg avsnittet så vart jag också lite förvirrad för det som hon gjorde var ju inte direkt wicca i den bemärkelsen.

    SvaraRadera
  2. hej Madde. ja jag med. ;) hihi mer indian shaman men det får ju vara det men nu tror dem flesta det är såna wiccans och häxor är vilket är fel. :) kramar om

    SvaraRadera