söndag 4 september 2011

Att byta namn och efternamn!

Det har jag länge tänkt göra och nu tänker jag ej tänka mer utan slå till!

Jag ska välja ett helt nytt efternamn som min fästman ska ta den dagen vi gifter oss! <3 ;)
Så vi satt i går kväll och diskuterade lite om detta
man måste ju ha 3t efternamns förslag.
För det är ej säkert dem tar det första.
Så finns det ett program som man kan trycka förled och slutled
så vi fick väldigt fina efternamn som vi ska titta lite närmare på.


mitt namn ska jag byta bort.
det känns naturligt och bra att kunna göra det.

Mina föräldrar har jag så fin kontackt med så dem förstår.
har pratat om detta ofta dem vet så mycket om mig så det finns inga hemlighter här inte.<3

tänka sig att
min morfar han valde ju bort sitt efternamn för han ville ej heta som sin egna bror så han valde ett nytt sen så gifte han sig så skrev prästen fel en bokstav på pappren så fick han en en gång ett nytt efternamn. ;) haha så det kan gå.

Saker upprepar sig genom tiderna präster gör nog fel nu med men nuförtiden tror jag ej präster om dem skriver fel att det är så svårt att ändras om antar jag?

Jag har velat göra detta av den enkla anledningen
för jag heter ej så jag har min familj och det räcker men i mitt hjärta kan jag ej heta något som för mig klingar fel och jag är det efternamnet jag kommer ha mer det är jag och min fästman.vår framtid på vår familj.
det är vi som gäller vår början våra barn ska heta detta, vi det handlar om! <3

jag frågade morfar om det är ok jag tar bort namnet som inte har någon koppling till han ens.
han sa det att jag kan göra som han gjorde och gå frammåt och ej se bakom som han gjorde,han stöttar mig härligt att ha denna gåvan att kunna tala med andevärlden,sen är det ett plus att han kan ta sig vart som helst när som helst och sen berättar han saker till mig. ;) så jag vet allt för jag ser allt. fnissar så jag varnar er ni går ej säkra. i got eyes on you!!!! fnisss

Jo Jag funderar på att ta bort mina födelse namn kan ju vara värt att betala den summan det tyvär då kostar att ta bort namn.
Det är som en gåva till mig själv det är jag värd efter ett hårt liv och den har ju bara börjat än jag är så ung än.
jag har hälsan ja jag är ej helt frisk jag har mina sjukdommar folk väljer att blunda för eller tom skäms över men det gör ej faktat mindre jag är sjuk i dem ändå,det är mitt att bära resten av mitt liv.
jag mår relativt bra,jag lever det liv jag önskar.
jag ger ut det jag vill ha tillbaka,det jag gör får jag tillbaka.
jag lever efter lagen om det 3.
jag älskar varje steg i mitt liv men för att det ska vara komplett så ska jag göra detta
byta namn
byta efternamn
gifta mig
få barn
bo i ett annat hus där jag kan sätta igång med min butik på allvar för att kunna hjälpa fler personer oxå det är mitt kall min livsväg och att skriva böcker blogg mm
mm har så många planer och allt håller på att förverkligas. XD yay

Dem namnen jag bärt vid mitt hjärta sen födseln har ändå varit det dom varit för mig skälls ord så varför ha dem kvar då tänker jag?

Ja i min blogg skriver jag vad fasen jag vill, det är om mitt liv mina tankar min sanning mina minnen erfarenheter,vem vet det bättre än jag själv? XD
ingen annan vet jo det TROR sig veta men gör DET INTE!skillnaden.
oh hon gillar katter så då får hon en katt prydnads sak jisses så löjligt ja då känner ej personen mig alls! tragiskt nog.

Det går ej heller känna mig genom mina bloggar det krävs lite mer än så.Detta är bara ett plock på vem jag är en del från mig inget mer.

min blogg min blogg helt enkelt min blogg för min skull bara.
sen för att hjälpa andra skriva bra saker om allt för det är ju min blogg och om mig mitt liv en del från mitt liv.

För det är jag som skriver min bok dvs boken om mitt liv osm vi alla skriver på varje dag i våra livsvägar.så dett är lite om mitt liv där jag går på min väg.(kan ju faktiskt skriva en bok om allt det finns matrial till en massa böcker,kunna bli rik på! ;) sug på den ni.)

Nej jag menar det att jag har ett liv vissa har ej ens det,hänger upp sig på andra som parasiter.
För man vet ju man ej kan leva ett liv genom en annan person.
Utan man får ändra på det i sitt liv man ej trivs med för att må bättre få det liv man vill ha och alla kan göra det men då handlar det om ansvar och att våga möta rädlsor och kunna vara sann mot en själv.

Det tycker jag att jag är har lärt mig.
Det kommer alltid finnas folk som gillar mig hatar mig med.
som tar åt sig som tar för sig av det jag skriver eller tar till sig och lär sig saker.

jag skapade denna profilen nicket bloggen just för att nå ut.

jag vill hjälpa tänk om jag hade fått denna hjälpen stödet i mitt liv tidigare av någon som förstår.
wow det hade varit en gudagåva för mig det.
så fanns det dem som alltid stått mig nära fasten mil antalen ej varit nära så spelar inte avståndet någon roll.
tack ni goa vänner för allt ni gett mig jag hoppas jag kan ge er det ni gett mig. all min kärlek er väg kära ni <3

Detta med bok att skriva böcker har alla möjliga i min hjärn balk.
som sagt
Har funderat på det så länge med.
Har även personen i min närhet som jag intervjuat om deras liv deras livsöden berättelser om deras väg som min egna att ta sig från att vara offer till en man som misshandlar.
mm berättelser det jag ger till er läsare hopp om att det blir bättre tider alla kan leva sin dröm alla kan gå från något dåligt som taskig uppväxt till ett bättre liv.
Jag är ingen expert men nog fasen har jag sett en del och levt.
och jag vill ej man ska tycka synd om mig.jag vill man ska se det jag ser att jag vuxit jag är stark och ingen kan trycka ner mig igen,såra mig det fungerar ej.
Jag har gått en läng väg och jag går vidare oavsett om det kommer dåliga dagar för det gör det med då minnen plågar en.
men jag vet mina ord gör skillnad.det kan ingen ta ifrån mig.
jag är den jag är och det är härligt.

Vem vet bättre än jag mina minnen vad jag sett
vad jag kännt
vad jag varit med om än jag själv mina minnen som vittne!

Att byta namn för mig är att jag börjar om helt på nytt.
Det känns bra för det förtjänar jag att leva lycklig stark som den jag är och alltid varit.

alla i min familj är starka på sitt sett och deras barn med.
dem går alltid sian egna vägar,står starka och är bestämda i det dem tycker tänker mm.
det är så fantastiskt att se det.
så om jag byter bort mitt efternamn finns det kvar alltid ändå våra band.
det är inte något personligt mot någon det är min vilja,önskan för jag ska känna mig hel.

jag ser fram emot mitt nya äventyr som bara väntar på mig.

min nya början som nu påbörjats med allt vad det innebär.

man ska vara den man är och det räcker långt att vra den man just är sa en klok man en gång tilll mig att du räcker som du är du är älskad det har du varit jämt
min kära far

så här är jag det är jag detta är då jag!!!

Frost ros
mitt skinn kan ha en annan färg
mitt hår kan ha en annan färg
mina ögon är som dina men mina ser dessto mer än dina
mina kläder kan ha en annan struktur som mitt skinn kan vara olik din
men jag är en tjej barra en tjej
 som  läker då hon skriver
som jobbar för sitt liv  då hon tar sjumanna kliv
dem ord hon skriver om livet är hennes ingen annans att ta eller smutsa ner på
hon är sann hon är här och nu hon som kommer med
solen och månen och stjärnorna
kommen ur frost och blommar upp och ut som en vacker ros
som blommar då frosten släpper taget
om det där andetaget från en sek man håller andan från minnen dem tunga
man nu släpper taget om när hon då gör så
 så kan hon
då hon får växa ifred i solens strålar hon leker sig fri från grep från kylan den is fina
frosten som biter sig fast i det sköra vackra blommande rosen
som blir förevigat som blir
som glittret tårarna bildat
frost ros
allt det vackra i ett förfruset och upptinat på en och samma gång 
växande och sovande i sin frost skrud
 frost brud frost ros är den hon är
hon som lever som
lever sitt liv i världen och befinner sig i världens mitt
där hon hör hemma och allt annat utanför hennes värld spelar inte så stor roll
för den som ser ner på andra ser ofast inte längre än nästippen räcker till
men vi räcker då allt till
därför väljer jag att ej se med rädsla mer och hat eller okunskap eller dra slutsatser där till
jag ser genom dem ögonen jag ser som min verklighet är min och mig helig
för den har gjort mig hel och komplett format mig i livets rand som den hand som gett mig tröst
frost ros som frostar till ögonblick så sköra
minnen som tinar upp som blir till dem fina daggen i morgon daggen
du mö du vackra du sköna och kloka du solens dotter och månens avbild och stjärnan min du min gudinna du berikar mig är hans ord  hans ord till mig
han som alltid gett mig tröst är den famn jag har hittat och nu känner kärleken den eviga spira ifrån
så i min ängels famn är jag trygg och hel igen och känner ännu mer kärleken växa med det vi har med det vi funnit det vi hittat i varan
mina läppar små rosor är som nu av frost nu biter tag som sitter nu fast i läpparna mina förevigade så fina så
mina läppar bildar ett ord
och ordet är
Frost ros

all min kärlek er väg
jag hoppas ni funnit den ni är och att ni går på er sanna väg
det är lätt att gå fel och vara rädd tom arg
men i dem känslorna vi inget lär oss
utan det är när vi ser på alla med kärlek
och med vänskap det är så vi läker och växer med och går vidare

Kram Ljus
Selene Frostros

9 kommentarer:

  1. Sorgligt att du inte kan din egen historia!!!!
    Din morfar bytte efternamn för att han hade ett ryskt efternamn. efter finska vinterkriget och andra världskrigets slut så var det kanske inte så populärt att ha ett ryskt efternamn!!!!

    Det är inga präster som skriver in efternamn idag, snälla du var lite påläst om du absolut skall uttrycka dej!

    SvaraRadera
  2. Till Anonym: En blogg är Till för att "Uttrycka sig",om du har problem med att Selene skriver om det Hon Vill och Känner för,så är det Du som har problem.Om du ej ens vågar skriva ditt namn,så kan du låta bli att yttra dig överhuvudtaget.Dags å kamma sig och kliva ur sandlådan! Kramar av Ljus och Kärlek till en av de vackraste själarna på denna jord-Selene!

    SvaraRadera
  3. Naaaw men vad du är go min vackraste korp syster så Tackar så mycket Raven Magi för din komentar.jag komenterar bara på dem som har något att säga resten kvittar och existerar ej för mig som dem som komenterar anonymt är ju bara fega.och se jag har fått igång min så jag kan komentera ordentligt nu vs tills det fungerar. kram ljus kärlek till dig fortsätt skina soch skriva som den sanna vackra stjärna du är.

    SvaraRadera
  4. Mitt namn är Johanna Jacobsson, är ledsen att det inte kom med i min första kommentar!
    Det är nämligen så att jag skrivit en uppsats i Historia A om Finska vinterkriget med betyget MVG!
    I den uppsatsen intervjuade jag Mias mor (Selenes)
    Hennes far bytte namn efter kriget för att kunna bo i Finland!!!

    Lägger gärna ut hela uppsatsen här om ni så vill.

    Selene du är en riktig ynkrygg som ej svarar på sms och telefon samtal!
    Du sitter och skriver om din bror och hans familj dvs min familj oxå!

    Förra året då vår dotter var nyfödd och låg inlagd på sjukhus och vi inte visste om hon ens skulle överleva så tycker du synd om dej själv för att barnets farmor pratar om barnet!!!
    Å sen har du mage att dyka upp på barndopet.

    Det var bara synd att vi inte hade läst allt du skrivit om oss då!!!

    Har du ingen empati för andra människor???
    Din brors förstfödda barn svävar mellan liv och död och vad gör du??
    Tycker synd om dej själv!!!!!

    Johanna Jacobsson

    SvaraRadera
  5. johanna lägg ner nu. du har ju ingen empati du! jag fick missfall vart var ditt stöd där tänkte du ens på mig när jag blödde och grät och hade så ont jag kunde dött?. menar jag hade ingen aning om att ert barn var så sjukt det sa ingen till mig.så lägg ej ansvar på mig och skuld.saker som jag skrivit i min blogg som jag bearbetar tar du fel det ska du ej ta åt dig av det är min blogg mina ord för jag är sjuk jag har en sjukdom jag skriver då för att bearbeta det,samt saker jag varit med om som ingen har någon aning om som ej alla ens sett och vet om.jag lever dagligen i min sjukdom.det är inget försvar men det är en del av mig.varför ska jag svara i telefonen när jag har ångest och ej mår bra?jag gömmer ej mig jag har inget att säga er för du sårade mig som du gjort hela tiden.jag gick på dopet med en önskan att komma er och barnet nära men det blev ej så det smärtar i mig .tog farväl i inlägget minnen för det är så jag känner det är synd jag ej får vara en del i barnets liv som i min brors men jag väljer bort er nu för jag måste tänka på mig själv i min sjukdom.det har ej varit min mening att såra er och jag ber om ursäkt om du uppfattat det så.

    SvaraRadera
  6. Du snackar så mycket skit!
    Du visste mycket väl att vår dotter var sjuk!
    Det är vi som sagt att du inte får träffa henne!

    Sluta skriv om min familj!
    Ska det va så svårt?
    Jag har en nära relation med människor som är psykiskt sjuka. Tror du att du FÅR skriva vad som helst för att du e sjuk?!

    Johanna

    SvaraRadera
  7. Till min kära vän Selene,jag vet inte vem den där arga människan är,men låt henne/honom inte påverka dig.Man Får visst skriva om vad man vill så länge det inte bryter mot nån lag.Allt står på pul.nu. Jag har känt dig i över 15år,tror det är snart 20år faktiskt,så jag Vet att du är en underbar människa,vacker på alla sätt och vis,såna där människor som försöker skada oss eller påverka oss negativt har ingen betydelse så länge man inte ger dem nån energi.Så fortsätt att vara den du är,en fantastisk överlevare,en omtänksam,godhjärtat medmänniska å syster och vän :) kramar av ljus å kärlek! Raven J

    "Från Din mun till Guds öra"

    SvaraRadera
  8. Mia du är en underbar människa/själ GLÖM ALDRIG DET!

    Jag skickar all healande energi jag bara kan. Den spell jag snart har färdig kommer att skickas på posten inom en snar framtid.

    <3 <3 <3

    SvaraRadera
  9. Madde goa Maddisen. ;) tack för din vänskap gumman min. vad du är söt som tänker och bryr dig om mig.kramar <3 ljus o magi

    SvaraRadera