torsdag 8 september 2011

Sago väsen för andra!

för mig ingen saga!

Jag vill hellre leva ett liv där jag får se höra känna saker än ett liv där jag ej får det!

så jag tror med hela hjärtat mitt på det jag ser känner hör!
Och jag får se magiska ting!

Jag har varit spådam och rådgivare i många års tid.

Jag vet spöken inte bara är sk plats bundna jag gillar ej ordet spöken det är andar ofast från dem djur ,familj som gått vidare som besöker oss inte sk platsbundna spöken/andar /väsen.

Jag har gett råd medialt oxå såklart!
Så att jag hade en kvinna som inte trodde hennes djurfölje slagare kunde hänga efter henne fasten hon flyttat så trodde hon fel och fick bevis av mig att så var fallet katten var på besök.
hon vart rörd och glad att katten hälsade på som jag ser det som.
tror ej dem hänger på samma ställe jämt som andeväsen heller gör.

dem tittar till oss
ofast när det är mörkt hemma dem har lättare då att manifestera sig synas alltså.

Så att min morfar bara skulle vara hos mig är ju löjligt såklart ingen bestämmer kan säga han ej kan gå någon annanstanns.
jag frågade min vän Lasse om varför han då följer mig
det är hans hjärtats val man ska ej fråga vem som kommer utan ta emot det inte ifråga sätta man får svar på varför nång sen när tiden är mogen.

och det har jag fått! ;)
vi har levat många liv men det visste man ju redan
vet ju jag har det med så många i min närhet.

Jag är glad jag får del av familjens historia genom tiden det som ej ens föräldrar ens kan veta.
oxå genom vänner.
det är som ett stort pussel med historia och det är underbart att få vara del av det.

Sagor för andra sanningen för mig så må det vara alla kan ej tycka om samma saker som jag och det är ok.
jag sköter mitt liv så bra och skriver blogg här för er mina vänner o läsare.


Sagoväsen vad är det?
den elaka häxan ja varför elak läskig för? det är frågan hur många kvinnor gjorde ej gott äldre klokor förr i tiden därbalnd min farmor som var så mycket för så många
anna med.
dem var dåtidens häxor och det har jag i släkten.

farmor kunde göra mediciner som botade min käre fars halsont genom gröt omslag.helt underbart hon hade en bok kanske en bos där skrev det saker ingen fick se boken försvann men jag kan ta del av det för jag är medial. ;) <3

anna hjälpte många på sitt sätt som den kloka hon var som trollade min mor har berätta massa underbara historier om anna.
hon är kvar än,trollar och ger mig tips och råd.
hur fasen annars skulle jag kunna göra sånt hon gjorde!:P

om man bara tror ger det chansen så får man se en hel del släpper spärrar man har och rädslor samt negativitet.
man kan dock vara blockerad.
pga ens livsstil det tror jag på.
eller av mediciner.

Det finns så mkt att se och höra  samt känna.
och jag är tacksam för det.

mer sagoväsen som jag fått se och tror på



Är dessa
Troll jaa faktsikt dem finns min underbara vän har tagit en hel del kort på dessa  ;)

Ufos ja varför inte har svårt att tro att vi bara lever här ensamma no way!

Tomtar ja dem finns min kusin såg en liten vante vid deras bastu sen nästa dag var den borta som den log där för att tinas upp hon sa den såg frusen ut.detta fascinerade mig då jag var några år äldre än hon och en liten tjej på den tiden. ;)

Häxor jaaa fanns dem eller påhittade?såklart vi alltid funnits vi kommer alltid göra det.vi görs som starka och farliga i böckerna för det stämmer väl vi är väl starka och starka tjejer kvinnor är farliga? :S

Vättar ja jag har sett dem så jag vet.

Gudar samt Gudinnor jaa jag tror jag ser jag känner dem ofta. <3

Älvor har sett min kompis även fånga dessa fantastiska väsen på kort så ja jag tror och jag har även sett själv

Änglar ja jag har min egna ängel som jag ser då och då. :) <3 samt morfar är ju min ängel

Andeväsen ja jag ser dem känner dem hör dem med så det är inget jag kan förneka.jag tom hör dem konversera sinsemellan. XD asg

Trädmannen ja jag har ju sett något skumt men min kompis vi var ute till hembyn i skogen såg vi ju någon träman som jag kallar han för eller var det tom Pan?

Devor och andra väsen jaa jag tror jag har sett saker skymta förbi sitter ju ofta vid mitt äppel träd där en deva ska bo i! <3

Jaaa konsten är väl nog att se det vackra magiska i det som kan vara svårt att uppfattas av ögat! XD


Magiska kramar

Selene hon som hellre tror på det som ej kanske kan ses av alla men av vissa!
och inte bara tro på det som är sant!?
vad nu det är?
för när vi växt upp med häxor som är onda men det är ju pga vi brände ju alla visa kvinnor män som var häxor så inte så konstigt i sagorna dem med var onda.
tur är väl det att farmor och anna ej vart detta brända annars hade jag ej suttit här idag eller så hade ju ej mamma ens min far funnits. så tack för att tiderna ändras och tack för att sagoväsen finns ändå :) <3 så må jag vara ett sagoväsen men fan vad jag är stolt över det och mina förebilder som lever vidare genom mig Anna,Farmor även mormor 3starka kvinnor. <3
visst ok ja jag älskar 2spec starka män med morfar , farfar! <3
morfar vart lite sur fniss men nu glad igen. :) puss på er ni får väl vara trollkarlarna i mitt liv som jag med nu tror på! ;)

Selene mångudinnan

2 kommentarer:

  1. Fina ord och tankar kära du:) allt vi ser och tror på kan Ingen ta ifrån oss,så länge vi inte "låter dem" göra det.Så vi får alla vara glada och tacksamma för att vi har valt att vara Öppen och får se alla dessa underbara väsen och påhälsningar från nära å kära från den andra sidan:)Vi är alltid omgiven av kärlek från dem:) Allt det du upplever är Sant och Verkligt!:) Många kramar till dig och Alla dina:) Kärlek och Ljus! Raven

    SvaraRadera
  2. Hej där vackra korp.Tackar ingen kan det bara om vi tillåter det. ja vi får vara det tacksamma för allt man får se. kärleken kan aldrig gå sönder eller förändras den finns alltid där. Kramar till dig och dina. kärlek ljus <3

    SvaraRadera