tisdag 13 september 2011

Sju månader!

är nu min lurviga vän.
så vi har kännt varandra i några månader.
Denna hunden hänger med mig typ överallt där matte är där är det bästa som finns! ;) hihi


min lurvige ängel hund som skyddar mig som är min goaste roligaste roligaste vän som förlänger mitt liv med skratt och sån kärlek
ja jag kan lätt säga han är det bästa som finns min ängel gåva <3
han skulle nog ej låta något hända mig han är ju så farlig med ;) asg

Läs gärna om vår svamp tur idag i min andra blogg. ;)
http://thewhisperingangel.blogspot.com/

Så jag vill säga grattis till min hund idag på 7månaders dagen
och till mig och min fästman vår dag med inte direkt årsdag men vårt datum vi firar lite på våra spec datum.
den 13 och den 22.

ibland är det ett halv år till! :) <3


<3 vi på vår förlovnings dag 2007 <3
solen välsignade oss den dagen då vi hade en liten handfasting!

idag blev det även mat ute!

Och jag hade några ärenden i staden med.
Medans jag fixade mitt var min fästman iväg på sina egna ärenden.

jag träffar en god vän stöd person är väl mitt ärende.
utan han hade väl livet mitt ej varit så bra kan jag med enkelhet säga.
mitt mirakel.

idag pratade vi om självrespekt.
dessa var hans ord.
att man ej ska låta andra styra en och ens liv.
man ska ej anpassa sig som jag gjort så länge.
men det ändrades väl då jag flyttade hit vågade det och titta fan jag har överlevt!
jag har butik!
jag har hund.
jag bor i hus!
mm mm mm saker jag tagit beslut om själv och dem har ju gått bra kom vi fram till.
han försökte påminna vilket jobb jag gjort dem senaste åren då många ej gör ett piss alltid lever sina liv tar ej tag i saker jag gör det i allafall.
jag erkänner jag är sjuk och jag försöker leva.
det gör mig stark att se hur långt jag kommit ändå.
man kan ha bakslag men man ska ej låta minnen mm gammalt skit vinna över en.

en tank slog mig idag när vi pratade att
det må finnas dem som skäms över att be om hjälp.
det må finnas dem som skäms att behöva bearbeta saker men att trycka in allt mår man ej bra av.
dit hör ej jag
jag ber om hjälp och jag är modig jag trycker ej in ev skit jag tar tag i det NU.
vissa trycker in känslor och tankar smärta minnen som ej är bra.man borde ta tag i dem.det är ej lätt men man vinner på det.bättre nu än försent och aldrig.klarar jag detta så klarar alla!

vi kom fram till att jag faktiskt kommit så långt vilken väg ,vilken grej och detta helt själv med andra ord jag behöver ingen igentligen man behöver ej göra sig beroende av andra.menade han på med.

jo jag vet ensam är stark det är ett jag vet så väl om.
då man lyssnar på vad man behöver och vad man vill så mår man bra.så man ska lyssna på sitt hjärta.

han är klok han jag pratar med.

just nu känns det som allt står still.
det går segt men det händer en hel del i mitt liv hela tiden.

jag tog en liten pause.
länge sen jag tog det.
välförtjänt jag har jobbat så hårt mitt jobb att klara av vardagen och annat som hör till.
så lyssna på mig ej glömma bort det var behöver jag?vad ger/gör mig lugn mm?

dags för det att lyssna på mig ,mina behov.
det är jag som väljer varje dag hur börjar jag dagen?
är den dålig ja då är det skit.
är den bra så blir den bara bättre. ;)

visst det går som det går med det.

så idag tog jag ett beslut.
det är slut med skuldsättandet mot mig det är slut med att påverka mig hur jag vill leva.
det är ju ändå mitt liv!

att jag kunde dela med mig lite av goda nyheter som stärkt mig det senaste.då kändes det som han tom var stolt över mig.
det är det jag fått höra.
Läs fått höra helt underbart goa saker det senaste! det inlägget. ;) <3
det stärker mig och det kan ingen ta ifrån mig det gjorde jag själv.
och det är häftigt att vara del i något större.
kan ej säga mer än så.

lunchen var fin och god. :)
skogsturen var mysig och trevlig men aningen blöt kylig och svettig! :)
samtalet med min vän gjorde mig stark.
och jag skäms ej jag går och pratar med min kurator. ;) men han är en vän för mig som jag ser han på.
ett par ögon som ser på ett annat sett än ens vänner och närmaste som ska hjälpa mig det är sjukt underbart bra det.

han och den andra kvinnan jag hade i min hemby har hjälpt mig så mycket.
och båda pushar mig till att skriva skriv helt enkelt. ;) och var den du är.

så här kom nu ett nytt inlägg från mig!

nu ska jag göa som jag skrev i slutet av min andra inlägg i den andra bloggen.inlägget om skogsturen. :)

Styrke kramar och ljus er väg

Mångudinnan Selene

2 kommentarer:

  1. Guuud vad vacker han är eran willow<3! han har fantastiskt Kloka och Medvetna ögon! han är nog "lite mer" än vad "andra ser",så han är verkligen en kraftfull "familiar" till dig:) ser lite mer spännande,men det berättar jag privat till dig;) Alla behöver hjälp,ingen är stark ensam anser jag- för ingen är skapad för att vara ensam,då skulle vi vara 1 person på varje planet,men det är vi inte,vi är miljarder människor på 1 planet,så ser man på det stora Hela så är det inte meningen att nån ska vara ensam<3 ,eller Behöva vara ensam.Styrkan hittar vi inom oss,men vi blir Starkare när någon Ser oss för dem vi verkligen är,och älskar oss trots alla våra små "egenheter" :)Man ska vara Stolt över att man Vågar ta hjälp:) Jag är oerhört stolt över dig! så Långt som du har kommit och tagit dig! Du är en Stark överlevare,en stark inspiration och en Stark Ljusbärare! Många kramar av ljus å kärlek!

    SvaraRadera
  2. Tack vackra kloka Raven! Jaa min hund är det allt nog vi har ett band det är sant starkt är det med. ;) hihi.ska ta lite nyare kort på han.där var han i maj ute i vår tomt och åt mossa. ;) hihi han rä spec helt klart.och han rä så snäll och vacker o go på många sett.alla skriver så om sina djur men willow är något spec med som inte alla kanske ser och uppfattar.det vill jag höra mer om vad du såg. :)
    Ja visst är det så vi behöver alla någon.men man har fått lära sig du o jag tror jag att ensam är stark. :) men vi har varandra. så glad för det hjrtat. tacl för du finns var stark kramar av styrka till dig. kram ljus kärlek magi från en häxkorp till en annan ;) <3

    SvaraRadera