torsdag 29 september 2011

Regnbågar

har jag fått se en hel del dem senaste gångerna jag varit is tor staden Linköping
jag hade nån vecka i mellan när jag var där senast den senaste gången jag var där. ;)
då givetvis regnade den gången med.
och jag fick då med se två st regnbågar.



jag tog kort men båda gångerna på mobilen men givetvis hittar jag ej kabeln nu. :(
men tänkte varför ej skriva ändå måste amn dekorera sin blogg med bilder man tar hela tiden själv?

jag bor ju ej i en stor stad utan en mindre by. jag trivs bra jag vill ej bo i storstäder av dessa enkla anledningar jag vill längta till att åka dit! ;)
och sen så vill jag åka o händal i stor städer inte leva där för jag vill leva i lugnet och inte i stressen o betongen sorry men så känner jag helt skulle jag bo i en grotta eller i en indiantält eller ett litet hus någonstanns i skogen så jag skulle få vara nära naturen.
där jag hör hemma. <3

jag letar efter tecken ofta o dem kommer ibland som dessa regnbågar måste ju varit det. :)

jag letar efter ett nytt hus att flytta till o nu har det åter igen dykt upp lite möjligheter. ;)

flyttade ifrån en liten by till en ännu mindre by asg ;) men som min förra chef sa om min hemby inavel jaaa hahaha jag förstår vad hon menar men det var väl lite fel ordval. skrattar
men där alla känner alla o ingen ger nya chanser mm sånt tycker jag är dumt.det är det hon menade var inavel.
så är det ju fasten svenskar ska vara så goa det är ni NI? ja jag är ju Finska/Rysk blodad med så..:D och stolt över det.

så jag vet ej vart jag är på väg igentligen o vad som kommer hända här det märks väl.
visst jag är medial men det är ej för min egna skull jag ser ej så ser saker o känner saker men tokig blir man väl.

men att se regnbågar som ett tecken är väl tokigt tycker nog andra men jag tror jag ska åt det hållet eller något kanske väntar på mig i en stor stad någonstanns! ;) vem veet!?

men det känns bara spännande om jag åker till Linköping igen här snart kommer jag se två st regnbågar igen?
tre gånger i rad är ju otroligt hur någon vill visa tecken till en och man bara går förbi o inte ens kollar det gör ej jag men när dem så envist insisterar så är det ju någt större med det ett tecken helt klart.
men fasten jag är medial jag fattar ej denna gången.
som när man var liten vilel man gå till regnbågens slut kanske där fanns en skatt att hitta att det är så det är att jag kommer hitta något som för mig är guld o som en skatt?
jaa det kan det ju vara spännande. :D

alt märks väl.

nu ska jag kurera mig under täcken i soffan då jag är sjuker.
får väl sällskap av ett par katter och en go varm healande hund :)
har ej orkat vara social eller vara ute så mkt på datan ett tag har det varit så ej ens orkat läsa andra statusar eller komenterat. har bara tittat in mest..
så kommer man in på sin profil efter ett tag då man varit mindre aktiv pga man ej orkat så kommer min fundering hur folk tänker.
för så har personer man trott varit ens vänner tagit bort en som vän?
då undrar man om dem ej kunde då se en mer som vänner då då tänker jag ,vad var dem själva för vänner då då? :S

konstigt!

kramar o all min kärlek till er läsare och goa vänner som stannar kvar
fast man är lite i en svacka.
dem som sett mina videos från måndags på yt dem hör mig säga jag är så trött det syns och det var ett tecken på att jag sen höll på att bli så här sjuk.det var ett tag sen jag var så här orkar ingenting men det är väl så man ej lyssnar på sin kropp så blir man sjuker extra dessutom.
så har varit lite log hela sommaren o in på hösten ej blivit bättre så går jag in i hösten lite in i mitt egna som man gör ibland.

spec jag kan göra så i perioder pga jag har en tillstånd vissa vill ej jag säger sjukdom den gör att
jag ibland måste ta mig tid till mitt
om man då förlorar vänner under den tiden så mår man ju ej särskilt mycket bättre.
men måste ju fråga sig är det en förlust om folk ej kan ge en tid? eller kan förstå? njaa det känns ju ej så bra då.
klart man blir ledsen vilket jag ej borde känna men är det så att folk ej vill vara kvar i ens liv och lämnar en utan anledning så är det något som jag ej ska tänka vidare på för jag har nog med mitt ändå nu.
och jag får ta o acceptera det oahc antar någon annan tar den personsn plats så har det alltid varit för mig.

så jag tar lite tid till mig själv nu ska jag bli frisk jag mår bra så får man tänka jag är frisk är andra tankar jag har.
så nyser jag lite till och snyter mig lite till. :(

får skriva om min promenad jag hade ikväll får skriva om det senare Det var ett äventyr kände mig iaktagen. och såg lite saker det kommer i att annat inlägg.

er
selene mångudinnna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar