fredag 30 september 2011

Rådjur och väsen!

träffade vi på igår då vi var ute o promenarade i vråt favorit ställe kallar den för gruvan det är bara msssa sand där där folk ibland åker cross mm. ;)
men det är så lungt där och fint vacker mysig skog ligger nära där jag bor där kan hundne springa o leka och vara fri utan att han ska massa krav som han får ha då han är på andra ställen så detta passar oss perfeckt att vara här o leka o träna busa och träna stations övningar o leka en hel dle. ;)

vi gick gå fint igår i koppel igenom en stig det finns flera stigar men denna är lite större med bättre väg.
i kol mörker gick vi han var ganska så rädd för han gillar ej mörkret men så modig.
han är rädd för mörker för det är ju ej lätt då att bara lita på sina andra sinnen. vilket han gjrode bra trots vi ej gick så länge som han i vanliga fall vill eller leka en hel del så tog detta mer att gå i mörkret så det ska jag göra oftare för hans ak ej behlva vara rädd för mörkret och det ska jag ej heller behöva vara är ej det men i en skog o andra ställen vid mörker är lite läskigt ändå.tänk på vad man får se liksom. ;) asg

är så förkyld idag trotts jag hade vinter jakan på mig igår så frös jag när jag åkte i bilen.

min anam cara tömde lite från vår överfulla kompost.
jag tog med fågelfrön och gav det till moder jord o han gav då tillbaka lite annat från komposten vi har så stor kompost så vi måste tömma ner den nu hittade vi jord o det känns somd et kan vi ju använda gott o väl känns bra det.att dem åren man bott har att man fått brajord av gammal löv grös grenar mm. :)

stolt över det som min enkeli han vill nu ha en riktig kompost typ låda det har jag bara tjatat om i många år att ha. ;) men men bättre sent än aldrig.
tänkte tom göra mig en men  har ej haft matrial menar jag kan nog allt reda mig själv o göra saker.
är en sådan art så. ;) asg

jag hoppas fågelfröna kommer till användning av små fåglar som vill ha sig lite mål då det blir kallare o kallare.ska nu spara ihop mer till vintern.
har fåglar och använder fröna jag får kvar över som ej äts upp till fåglar i naturen.
det blir alltid spill och har man en del fåglar så blir det snabbt en påse.
kanske ska göra något av cocos fett får väl se om jag gör så.



när jag gick med hunden under tiden enkeli tömde kärran vi hade i låns.som vi skulle länna tillbaka denna kvällen.
men i stigen var det givetvis skog på vardera sidan om oss vi gick en bit för det vart bara mörkare o märkare och willow kändes mer osäker och han drogs in mot skogen där ser jag nog mindre än han gör så det kändes inte bra.
han kände väl mer än djur väsen.det kändes som små ögon som ploppade upp lite här o var som såg oss bättre än vi såg dem.
men det kände sej som skogen var tyst fast det var den men något annat sa mig att vi ej borde gå längre.

kände någon typ hängde efter oss sen när vi vände tvärt.
lite obehag fick jag för det kändes ej som rätt plats rätt tid.

som några väsen hade kafferep med gevalia ungefär därute :) asg
och vi var ej bjudna. :/

när vi kom till bilen igen så var enkeli klar så skulle vi åka o lämna kärran
sen skulle vi hämta lite mat vi är otroligt lata nu med matlagningen orkar ej vi är båda sjuka men jag drabbades värst orkar nada.
har man astma så känns det en hel del.

vi köpte maten välxade ord med en gammal bekant en barndomsväns farbror som äger en pizzeria häråt kring. :)
så det var ju gott att äta mat hemifrån typ för han gör samma sak. :D mums
när man är sjuk känns det gott att äta en kyckling sallad så så pass nyttig var jag ändå
dagen innan ok då åt jag en pizza men det ångrar jag ej alls heller.

idag blir det lagad mat den som orkar öaga den vs. ;) hehe
eller nåt lätt.
fick pankakor allt för jag ska försöak börja äta igen men inget smakar så jag får låtsas det smakar.
salladen smakade gott det jag tror det smakade behlvde sallad kände en längtan efter vitaminer som jag skrev vatten dricker massa vatten som kroppen bara vill ha vatten nu.fattar ingenting?
som jag gått in i en rensing med kroppen eller något? :S

åter till storyn ;) (blir så här ilband men tur jag kan få göra så här för det är min blogg.;) hehe.)
vi åkte till hans päron  sedan för att lämna o hämta upp lite böcker till butiken vår.
då såg jag 3t underbara rådjur hoppa förbi vägen en bit längre bort in i skogen deras precis när vi parkerat o ståd still bilesn lysen avslöjade dem. men
wow vilken syn då det är mina kraftdjur


rådjur kronhjort älgen hinder mm har så många men känner såns tark koppling till just dessa. ;)
jaa det kändes spec att få se en hel familj flock ihop.
dem var stora med.så vackra.
vart så glad för det att få se dem.
synd jag ej hann ta kort men det hade väl blivit oå en svans liksom så snabba var dem men den sekunden <3 wow XD


så visst var kvällen speciell igår..
tack för jag fick se o känna allt detta trots jag känner mig döv och kan knappt prata eller andas. ;)
så var det värt att få se lite naturens mysterier

kramar från mig
önskar er en vacker fredag
och en underbar magisk helg

all min kärlek
och magi er väg

selene mångudinnan vita gudinnan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar