tisdag 6 september 2011

Smarta citat och ord!!!



Detta är till alla er som har gått igenom en hel del i livet och överlevt! Jag är stark för jag känner till svaghet, jag har medkänsla eftersom jag har upplevt lidande, jag lever för att jag är en kämpe, jag är klok eftersom jag har varit dum, jag kan skratta, för jag har känt sorg. Jag kan älska eftersom jag har känt förlust. Kopiera om du är en stark människa som har ridit ut stormen, men ändå älskar att dansa i regnet!

Gråt aldrig över en person som sårar dig... bara le och säg...
Tack för att du ger mig chansen... att träffa nån som är bättre än du...♥♥♥


Du väljer vilka människor du vill ha i ditt liv.
Du ser vem som bygger upp dig och vem som drar ner dig.
Att omge sig med människor som är negativa och destruktiva är inte bra,
då blir vi trötta, slitna, kraftlösa och ljuset i våra ögon blir svagare dag för dag.
Tänk över vem du vill ha i ditt liv.
Vem som ger och vem som bara tar.
Behåll de som värdesätter och respekterar dig för den du är.


Ta på dig mina skor, gå samma gata som jag gått.
Bearbeta förlusten, av det jag förlorat.
Orka med alla händelser, känslor som jag erfarit.
Snubbla på alla stenar, som jag snubblade på.
Res DIG ALLTID UPP IGEN och gå precis samma stig som jag gjorde.
Efter allt detta kan du döma mig eller mitt liv.


Med åren ökar vi kvinnor i vikt på... grund av att vi tar emot så mycket information... och visdom... Till slut är huvudet fullt... och då tar resten av kroppen över...
Vi är inte tjocka och feta... Vi är enormt kultiverade... utbildade och glada...
Så, med start i dag... När jag tittar i spegeln... och ser min mage och min stora häck... säger jag bara...Herrejisses...SHIT... så smart jag är...♥♥♥


Jag kanske inte är sötast, inte sexigast, inte perfekt, inte snyggast, inte vackrast!
Men ja är tamejfan mig själv! Kopiera detta om du är dig själv till 100% !!!


Till alla barn och ungdomar som nu återvänder till skolan! Om du ser någon som kämpar för att få vänner eller ser någon bli mobbad för att hon/han är blyg eller inte klädd i de mest coola kläderna - Vänligen ställ upp och säg hej - eller åtminstone le mot personen i korridoren eller på skolgården. Du vet aldrig vad denna person kan vara med om utanför skolan. Din godhet kan göra stor skillnad i någons liv! Kopiera detta för att stoppa mobbning.

lite som jag skrivit själv kommer nu ;)

Att lämna gårdagen bakom sig och gå frammåt med raska steg är ej lätt man snubblar och faller dit ibland ,går tillbaka till det som hänt en på ens väg som dramtiska upplevelser dåliga personer dåliga val mm.
men vad fasen det är bara att fortsätta att gå frammåt så kommer man fram nång ändå det är lätt att snubbla dit men att man en dag hittar en ny bättre framtid som väntar på en. bara man vågar ta steget ut gå med raska steg frammåt på ens livsäg man ska vandra på.för ännu lyser solen och ännu finns det liv som gör jag orkar ta jätte kliv på min väg jag har att vandra på.

Ibland är vi så rädda att gå vidare ,att leva ensamma så vi hellre håller fast vid det dåliga.men vi är värda allt det som är bättre som väntar på oss så fort vi släpper det gamla! du och jag är värd det bästa det gäller ha tillit att våga och att tro.när du gör det så kommer det till dig! livet är ej lätt men man lär sig med tiden. ♥

Ibland sårar en annan person oss så djupt och om och om igen.det är för dem vi tycker om allramest det är dem som kan skaka om oss och hela vår värld så att det gör så ont för dem sårar oss på djupet.så frågan är om man ska låta det ske igen?eller om man ska bara släppa den andra fri så man själv kan läka sina sår och flyga vidare.saken den är att det är bättre att vara utan den andra personen just för sin egen skull!det finns en för alla.i vänskap samt kärlek. ♥

När folk sårar dig om och om igen, så skall du tänka på dem som sandpapper!
De kanske river ditt hjärta och skadar dig lite, men till slut har du blivit polerad och len, och de har blivit värdelösa.(något jag säger hela tiden!)


life is an roller coaster you got to ride it! så sant så! ibland är det skumpigt men det gäller att styra vidare i alla uppförsbackar samt nedförsbackar och rakstäckor på livets väg oavsett vad så går det ju frammåt,det handlar om åkandet inte att komma fram. så vi är här alla på lika villkor vi ska lära oss alla lära i sin takt!så åk i din takt du har ingen brådska du hinner om inte nu i nästa liv med. så håll i så nu åker vi frammåt

Allt vi går igenom är en erfarenhet! vi lär oss i livet den tar oss till nya vägar och nya äventyr som väntar på oss. Både bra saker som dåliga kommer vår väg som personer händelser. Men vi börjar idag med att skapa vår morgon dag hur vi vill vår framtid ska vara.vill vi vara offer tycka synd om oss stanna kvar i det eller må bra vara glad och lycklig?då vågar vi gå från dåligt mot bättre för vi vet efter regn så lyser snart solen igen. ♥

Sår söker efter andra sår tills dem läkt! då hittar dem inga såra i vara sig kärlekens namn eller vänskapens namn. man har ju hört lika attraherar lika. så är det med. så läk era sår och hitta vänner, kärlekar som är bra för er.


om en person hatar dig så är det för den igentligen beundrar dig!
om en person beundrar dig från början så skulle den aldrig hata dig!

om vi ser ner på andra ser vi ner på något hos oss själv samt att vi dömmer oss själva om vi dömmer andra så vem har rätten att dömma någon annan om denne ej har gått i dennes skor?

Livet är som ett snöre det finns en början och ett slut och därimellan är livet som blir vad man gör det till.

konsten att se det vackra i det osynliga! (något jag gillar att säga.)

ensam är stark men med ett par vänner klarar man allt. (som detta med.)


Att våld föder våld är vi ej obekanta med men även onda dumma tankar föder dumma handlingar likaså. Så var åt er nästa och mot alla andra som ni själva vill bli behandlade.ge kärlek vänskap, tro gott om saker så drar ni till er sånt med,får tillbaka det ni ger ut.sen kan man släppa resten! så frågan är är era glas halv tomma eller halv fyllda?

jag vill leva mitt liv dansandes lekandes skrattades gråta när jag gråter av lycka, av ren skör glädje.
och detta önskar jag alla andra med

så min bägare är fylld av kärlek och liv och resten fortsätter jag att fylla på.:D

magiska kramar

Selene Mångudinnan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar