tisdag 20 september 2011

Min mabon!



kommer nog vara väldigt lugn inget spec igentligen i planeringsväg.

ska tillbringa den så mycket med dem jag älskar och så mycket jag kan ute i just naturen.

här blåser det känner min gud som jobbar upp med nya vägar med sin mor Rhea som oxå är med mig nu. :)

Fick jag höra av en god vän att hon med nu gör mig följe så känns som dem båda då jobbar för mig löser upp gammal stagnation mm kanske då..

kände dem senast idag då jag simmade kände deras helande energier i vattnet som var vacker som en vacker akvamarin sten. <3

Vill ut i naturen den fina och leta lite vackra löv.
även hitta grenar mm som man kan smycka sitt hem med.borde gjort detta för ett tag sen redan.
Alla vet ju hur grenar blir innomhus. :(
Jag tar givetvis grenar som jag hittar på marken först sen ber jag om lov och lämnar en liten offer gåva i gengäld om jag tar en gren från ett träd.

Ska träffa en god vän i veckan vi ska väl hitta på något ihop.
Vad det märks vill hat lite öppet vi ska planera mer här imorgon var tanken med.
Så det känns bra att vi tar det lite öppet som det kommer men att vi planerar lite vad man kan göra.

Äppelfesten ja det blir väl lite äpplen med.passa på att njuta av dem sista nu oxå.
verkligen mysa med ljus och dricka the. <3 ljuvligt.
Ska njuta av en bok med känner jag sug efter.
Hösten vad är typiskt höst tänker jag?
det är att ta och höst städa trädgården alltid ett måste förebreda den lite för en kommande vinter kanske dags att klippa till grenar mm
hämta och hugga ved med.
Lite sånt.
Plocka in plasta in mm.
Så det är väl med något man måste ta tag i nu då.

Göra en äppelpaj kanske bara för att det är med äpplen kanske njuta av äppel mos till pankakor?
äppelmust kanske?
steka äpplen med lite kanel och vanilj visp kan ju låta frestande med. ;P

städa hemma passa på att tvätta täcken mm inför en kall vinter som det säkerligen kommer bli om man ser alla rönnbären så ser man ju det betyder en hel del snö,kall varga vinter. :(

förebredning är väl ändå hösten avslut på sommaren lite med tänker då jag.

kanske ska köpa någon fin höst present till någon man uppskattar eller ännu hellre sitta och göra en sån sak själv perfeckta tider att just vara inne och pyssla nu ju. :) härligt då jag slipper förklara varför jag annars gör det så kan jag ha det som ursälkt jaaa men det är HÖST jue!!! ;) hehe

så fira mabon är att välkomna hösten vintern och att städa fixa förebreda sig för det som komma skall.

man lagrar man syr man lagar man kokar mm.

ut i skogen med er
ut i era trädgårdar ta vara på äpplen svamp bär mm vad ni kan hitta ungefär. jaa bär finns det väl inga om man ej tar rönnbär till fåglarna och sparar eller solrosfrön från gamla solrosor helt enkelt sparar dem till fåglarna.

man kanske gör en god gärning ,skänker en slant till någon som ej har det så bra!

ger en gåva till någon!

Gör någon glad det behöver ej dra iväg i pengarna heller om man ger från hjärtat!

så mabon för mig är så mycket.

Jag vill ut jag vill se höra lyssna,känna.
solen kylan färgerna

jag vet vi har mer kontackt nu med andevärlden slöjan är tunnare vi kan känna dem se dem mer,få tecken mer nu med.

lite spännande det med

va där en höst om man ej gör en höst spåning såklart!?

man ska fånga dagen då den nu blir mer o mer mörkare.

nu är det dags att anmälsa sig till kurser utbildningar slå till känns det som det kommer ej bättre tider för det än nu.
med tanke på att vi ej vet vad som komma skall.

ni som är lite pålästa kanske hört vad som händer på tisdag nästa vecka?!
vad ska man tro vad ska man tänka.

vad är slutet vad är början på något nytt?

inget är fel inget är rätt.

vad vill du ska ske?
hur skulle vu vilja världen ser ut och hur ditt egna liv ska se ut?
mer förståelse mer kärlek respket accepstans vänskan
vad är viktigast för dig?

om vi alla ger av hjärtat och hör med själen så vet vi nog vad vi alal önskar för världen och oss själva.
men vi får ej låta egot i oss ta över.

kram och all min kärlek er väg

nu måste jag titta efter vem min besök är

känns som någon bekant skap här som kom och hälsade på
någon som kom fort o lämnade mig lika fort detta var 1998.

får se om det är tjejen i nattlinnet som kommit hit igen.
får skriva mer om henne senare.

Selene Mångudinnan som önskar er alla en fin höst och vacker magisk mabon

2 kommentarer:

  1. Det ska sannerligen bli spännande att se hur vintern blir i år. Två år i rad har vi haft vargavinter, om det blir en tredje är det dags för jordens undergång - ragnarök följdes ju efter tre vargavintrar i rad ;)
    Hoppas att du får en fantastisk och välsignad mabon! :)
    Väl mött och kraamar!

    SvaraRadera
  2. Vi får väl se om vi får en massa snö där jag bor och kyla men rönnbären verkar ju tala för sig. om dem har massa bär sägs det ju bli kallt.Ja vem vet kanske är det så en vargavinter pg. lite läskigt. men allt har sin mening.
    Tackar och detsamma önskar jag dig.
    kram och ljus

    SvaraRadera