onsdag 20 juli 2011

Avalons dimmor!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Avalons_dimmor

tur alla är vi olika!

Jag har köpt filmen och nu sett den!
Alla säger den är sååååå bra?!

Ja ni behöver ej läsa mer om ni ej kan ta att jag ej gillade den!
och har ni ej sett den läs ej vidare för jag berättar lite om filmen.
för jag vill ej förstöra er egena upplevelse om det ej spelar roll så läs gärna vidare och lägg på minne alla är olika och tycker olika! ;)




om jag frågar så här! till den som skall se filmen eller sett den tänk in o svara själva till er själva känns det bra så se filmen. läs tom böckerna. :)
frågorna
Är det bra med incest och vackert med sån kärlek!?
Eller när ingen får den den vill ha?
eller då man dödar andra för man har en annan tro eller är udda?
Att man använder magi i fel syfte ex ond magi? hmmmm.
Där alla hatar alla där man kan gå över lik för att få det man vill ha?
Det känns väldigt fel för mig.

Det vackra i filmen är kläderna, atmosfären sen dessa högtider dem firade var endast för få Beltane och Lugnhasad,hur 17 firades dem?
inget jag skulle kännas vid direkt eller vilja göra förutom halmdockan och ge moder jord mjölk vid litha..
men jag vet ej.
beltane dessutom två gånger visade det just den högtiden.
vssit det var fint tanken dem tror på moder jord och gudinnan och dem tom som är den troende i det tatuerar in en månskira i pannan.
fint det ska ej folk reagera på men dem vart ju kallade the fairy people :D asg.ja jisses men det kunde varit så här då. även nu gott o väl folk reagerar ju på min tatuering det har ej gett mig mindre jobb men ändå folk rä så rädda igentligen där det ligger felet.
filmen är ju från alla myter legender historien bakom Arthur Merlin det runda bordet mm.
då är det ju super bra film då om man bara vill ha det men jag ville ha mer vet ej vad jag förväntade mig alls kanske ej borde sett den då.
men ville se den oxå för alla pratar så bra om den.

men
Ja jag vart besviken..
Den är inte så bra det fattas något kändes det jag satt o väntade ibland kom högpunkter men det mesta i filmen var inte i min smak alls.
eller det jag väntade på.ohh en högtid liten putte liten snutt.
men allt kändes så fel överdrivet fel.
jag kan ej sätta pricken över iet.
det var som en sekt i mina ögon lite den varningen.
det kändes fel.
så skulle jag ej vilja leva eller fira högtiderna på om någon bestämde över mig som morgana vart.
visst fint hon vart lärd men för vems skull då egoistiskt enligt mig coh fel så fel.
även om det är ödesbestämt så känns det som fel syner fel sett fel fel fel.
men tur är smaken är som baken. DELAD!! :D
det där kändes bara fel det som var i filmen.

det är som alla coverns skulle ha sex orgie skrattar vid beltane. :D ha sex med en mystisk man som visar sig vara din bror eh nej tack!!!!!
sen det alla var som indianer av killarna männen dem som dansade  tänkte jag på ehum va??? :S hängde ej med alls då.det kändes som man var i en annan film ett tag skrattar.
om dem hade haft såna tid tyspika kläder då hade det varit en annan melodi men klädda som indianer stuket kan jag ej heller ta till mig av. sorry men detta är vad jag känner.det känns fel.

vissa saker kändes verkligen som dem kristna tagit över med på kort tid om man tänker sig det varit så här.
men i mina ögon betedde sig båda lika sjukt jag mådde illa.vad då kriga jag fattar inget är det gudomligt eller moderjord likt att döda andra för att få fram sin vilja va??? :S
skulle man göra det på riktigt varför?
jo för det kommer alltid finnas våld och elände och hemsk heter.
sen att det fortsatt nu att vara såna här hjärntvättande varelser om det nu var så här en gång i tiden.så känner jag ingen utveckling hos det kristna tyvärr. :) hahaha

wiccans pagans känns ej såna numera.
ja wicca har ej funnits så länge vilket för mig känns konstigt för det alltid funnits även om det ej fanns ett namn på det.
namnet har ändrats eller något sådan.
som i olika tro så har bara den man tror på ber till ändrats.
kanske man hittar tillbaka till naturen till den tron som är ursprunglig utan vål utan skit rent ut sagt!


men jag vet min tro inte är bättre än det kristnas igentligen om man tittar vart den kommer ifrån för i min tros namn har det med begåtts så många fel och mord!
ingen är perfeckt men man kanske kan börja om och ändras med tiden med man kanske kan gå vidare och få vara den man är oavsett hur man ser ut eller vad man än tror på? ;)

det jag gillade då!
kläderna  (underbara!)
atmosfären
det vackra landskapen  ( känns som hem man känner sig hemma lugn när man såg det.)
mystiken viss spänning
viss kärlek var fin det var väl han med draken i handen mannen sorry jag o namn.så var den listan slut.

han har så rätt så då han mötte henne visst kände du det med du kan ej förneka det det finns något mellan oss som det gjort i så många liv innan. :) fint.
sen när han dog nej nu ser vi fram emot det nya livet som komma skall så sörj ej mig vi ses snart nog snart nog igen. :) det gillade jag.det var väl det vackra med filmen. det söta det ohhhhh vad sött känslan.
sen tappade jag bort det
och systerskap men det såg jag igenom fort det var så fel det var ju ingen systerskap jag kan mer en tväling så fel. :(

att förlora någon man har nära det
påminner så mycket om ett liv jag hade där jag ej fick träffa min syster som togs ifrån mig.
men vi träffades aldrig mer efter det.
men den känslan är hemsk när man varit i den.
oxå förlora allt som var dig kärt som mor o mormor o morfar på samma gång man inte får träffa sin syster mer som sin älskade syster.
tom mitt liv hade blivit en finare film faktisk!!!! :D

men detta är jag vad jag tycker om filmen.
vad andra tycker är deras känsla och tanke men dessa är helt mina i min blogg som jag berättar öppet om.

lady of the water vet ej vad jag ska tycka om henne det känns lite som dagens präster illa klingat ja det kändes fel kvinna vid fel ställe så egoitisk.
hon i mina ögon var ej värdig!!!

Raven hon hade konstig frissa ;) hahaha sen hade hon tystnads löfte det köper jag helt det är bra att vara tyst att inget säga på en vecka om det nu skulle gå i dagens samhälle! :) alla skulle behlöva det o meditera ex vara ute i naturen för att få till sig saker det är super det.
få till sig saker det är bra sett.bara för en dag exvis!
men hon var knasig sen i slutet.
nån bortklippt scen kändes det läskigt se henne som besatt då hon satt och sa massa rabblande magiskt syfte så gör jag ej visst med kraft men inte i trans eller så.

synerna dem såg var väl lite häftigt.;)
magin var ju lite lite överdriven men det ärju film..;)

jo bara om en man tänker slå en kvinna eller om han gör det är lika illa som han tänkte det och då förlorar han genast henne han är då ovärdig att ha henne! så anser jag.
hon var redo och vara med han ändå????? oacceptabelt i mina ögon.

jag skulle lätt kunna skriva en romantisk berättelse som är så mycket bättre än avalons dimmor ,som har det jag saknade!
det kan vem som helst om man tänker vad folk vill ha men nu skulle det ju vara om myter som historien.
jag kan ej ge betyg på denna filmen för jag kände inget spec för den tyvärr...

om vissa saker hade varit mer i min stil hade jag gillat den filmen en hel del men nu föll den ej mig i smaken på såvis.

tur är smaken är som baken i allafall och ni som älskar filmen ja vad ska jag säga på det
ingenting.
men så här tycker jag!


vill ej höra från er hur ni tycker för det ändrar ej mitt tycke om filmen.
detta är min blogg mina ord.
om en film osm ej höll måttet..

ser hellre harry potter hellre
förhäxad skrattar
eller tom hellre
magiska systrar eller onda cirkeln

även om det är överdrivet finns där något!
som jag gillar som jag fastnar för.
så är det!


Ha en fin dag systrar och vänner hoppas ni som läste om filmen som gillar den.ni behöver ej skriva vad ni tycker om den för det var pga er jag såg den men vi kan väl tycka olika och hålla med om att vi gör det och att det räcker!;)

kramar och kärlek er väg
ska ni se en film så se någon av dem sist nämda
eller läs min häxans dagbok om serier som jag gillar och ser på gamla som nya. :)
det är tidigare inlägg så ni får bläddra ner lite. ev från juni tom.
mitt minne



Selene Mångudinnan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar