söndag 31 juli 2011

Fira Lugnhasad/Lammas!



Kommer jag göra idag inte rättt datum men enligt kalender rätt dag som är passande oss. ;)

Så så får det bli helt enkelt.kommer bli en fin dag som är extremt trevlig och helt enkelt underbar.

ska fira flera dagar känns mer rätt i mitt hjärta att göra så för det finns så mycket jag vill göra dessa högtider har man butik har man djur mm saker att göra så finnes det en lösning göra som jag fira lite idag fira mer nästa dag osv.
Göra sånt man vill utan stressen utan kraven vem säger det är rätt att fira bara i en dag för det står så?
Nja för mig känns det att dessa firanden pågick lååång tid då räcker ej en dag för detta.

Dessutom får ej vi som firar dessa högtider ledigt från våra jobb som det kristna får då vid deras högtider.
Lite fel men en dag kanske vi kan få jobba då dem kristna är lediga påderas högtider så får vi vara lediga på våra dagar och högitder skulle ej ha något emot det.

Men jag är anpassnings bar jag kan fira yule vid jul med! ;) No problemas.
Det kan man ju ej säga att dem kristna direkt är. ;) hahaha sorry menar ingen illa men det var mina tanar kring detta med högitder och jag säger alltid som jag ser på saker och ting.


Satt och tänkte på filmen Avalon ja den har en charm men allt föll ej på plats för mig så jag vill kunde ta till mig den i hjärtat.
Men förstår att vissa gör det.

Det påminner något om fårna tider hur dt kunde varit men för mig känns det ej rätt jag vet hur det var det var bättre tom!;)

Den känslan vill jag ha då jag firar högtider träffa folk ha skoj lekar dans mat magi rituler mm.
Det ska jag försöka få ihop att man träffar goda vänner firar verkligen rejält.
Med kläder som är spec gjorda för dessa stunder och som fin kläder.

En av mina goda vänner i Australien gifte sig hade ett vackert medival bröllop.
Jag vart som förälskad i deras kläder i alltet.
Så häftigt.jag var bjuden det var i den vevan jag fick mitt jobb.
så jag åkte ej ångrar det än.
Hade varit så underbart min goa vän höll en plats för mig en stol där ståd mitt namn.Där satt jag andligen med dem.Fin gest! ;) <3
Jag ska med gifta mig lite så.
Skrev lite om klänningen i min andra blogg.
Något sånt vill jag nog ha då.
Fasten det ej ser ut som något man gifter sig i är det min stil min känsla hur det ska vara.


Jag är glad märkte jag gått ner 3-4kg på 4dagars tid?
Fattar ingen ting. men är så glad.
snart så närmar jag mig det jag vill väga en bit kvar inte ge upp nu bara. :)

minst 23kg till men jag har ingen brådska. :) men 28kg till hade ej varit fel heller. =)

då har jag nog tills dess gått ner typ 30kg eller 35kg beror på vilken vikt jag anser jag trivs bäst i så får det bli mer elle rmindre kilon.

Jag är ingen liten tjej jo kort men rund kurvig beror på vem du frågar har mage men det är jag efter mitt missfall föll livet ganska natruligt att läka att inte vilja se eller känna det som varit i magen den som putade ut magen. :(
Så det tog tid för mig plus min anama cara vart sjuk i ett års tid efter missfallet så tiden har sprungit sin väg nu ett par år senare håller jag på gå ner i vikt det är bra det går frammåt.
Vill ej köra med bara nutrilett mm såna påsar för jag vet det ej fungerar man går upp det dubbla.
Sett min syster gråta för hon gjort det och jag har själv haft anorexia även samt toterexi det påminner så mycket om den tiden så jag kan ej bara leva på påsar jag tar en middag och lite påsar eller en hel del frukt men regelbundenheten med mat äta bra minska allt motion promenad mm det går frammåt. :)

Jag började nång i april har gått ner 6kilo typ
det är rätt ok.

Vikten kom in i detta inlägget och annat med för det ingår liskom i mitt liv.
Så idag äts det lagom är bäst och bra mat.

Med en god vän.

Vill ni läsa mer om mig mitt liv min butik mm läs en häxas dagbok.
ibland kommer det lite såna inlägg här med.

så ska fira lammas i all sin enkelhet
vara på underbara platser i mitt hjärta.
Där jag kan fira med alla goa vänner smat systrar jag har världen över.
På en vacker plast som Avalon exvis för det känns vackert. ;)

Så ha nu en underbar magisk LAMMAS!

Var den ni är levande och glada som jag är fasten jag är mer lagd åt det rundare hållet så lever jag och lever som jag vill och har valt själv. ;)

Magisk kram

Selene Mångudinnan

ps jag håller på att göra om mina två bloggar mede andra bilder i bakgrunden.så får se hur jag gör så ha tålamod för att bloggarna kan ändra utseende ett par gånger tills jag är helt nöjd. ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar