torsdag 21 juli 2011

Barn som är mediums!?



jag satt igår och bläddrade på tvn och hittade då ett program som visade barn som var medium?!

Dem gick runt i folks hem och hjälpte folk som vuxna mediums? hm tänkte jag vad är detta!?


Såg dem hade terapeut med sig som dem pratade med och även en duktig medium vid deras sida dem visade hur dem skulel göra dem fick prata hur dem kände sig mm.
dem fick massa stöd och hjälp så då kändes det mer ok.
samtidigt som dem växte då dem hjälpte andra så vart dem mer gladare dem kunde sova dem var ej rädda mer för det dem såg.
var först så tveksam och tänkte jisses ska dem springa sen runt i andra hus och ha makapärrer med sig mäta fenomen som andar mm alltså elekrto magnetiska störningar ovanligheter nu minns jag ej vad dessa heter fnissar lite.. men barn springa runt med sånt hmmm?
kan det vara så bra tro?
jag själv skulel ju inte dö om jag spelade in något men det är lite uddare såklart. ;)
dem fick ju hjälp och stöd så det kändes ju bra.
dem hade lyckats spela in saker jag bara rös det var så starkt påtagligt.
dem visade barnen hemma igen sen i deras miljö där dem var gladare än innan och dem nu kunde använda sin gåva sina förmågor.

så allting gott slutet gott samtidigt som dem såg fram emot att använda sin gåva och hjälpa andra barn.

tv4 fakta sändes detta på det heter barn med ett sjätte sinne..om ni har intresse att titta på det när det sänds igen. :)

jag tycker man ska låta barn vara barn men dem barn dem är hjälpa dem så dem kommer till sin rätta med ev  gåvor.

jag skulle uppmuntra hjälpa lära barnen att vara det dem är inte vara rädda.men dessvärre så lär vi ju barnen att stänga ner sig att dra sig undan sina gåvor det dem är menade att vara.
så jag ger tummen upp att man hjälper sina barn att vara det dem är menade att varra att man hjälper dem i deras väg vilken den än är.

en av barnens mamma trodde hennes flicka var mentalt sjuk för hon såg saker hon ej såg?det gör mig upprörd så satt hon sen och grät antagligen för hon var så dum som ej kunde förstå eller hjälpa sin dotter som mått så dåligt så länge.för hennes mamma ej heller trodde henne.det gör mer ont i något barn än att bära det själv.
jag vet det.
att ej bli trodd att ej få vara den man är för folk är rädda för en så är det idag med för mig att folk är rädda för det jag kan trist men jag kan ju ej göra något åt den jag är och ändra på detta eller ta bort det. ;)


deras problem.inte mitt det är mitt liv en del av den jag är menad att vara.

barn som kan saker som andra ej kan eller vill veta av eller är rädda för står oftast ensamma.ö
dem får stå ut med en hel del.
ex james van praagh var ett sådant barn.

jag har varit ett sådant i många liv.

ensam är stark som dem säger men att bära sånt här själv är tungt ofast så stänger man ner sig för att inte göra det för man inte orkar stå själv.

så ibland är ensam svag med.

detta fick mig att tänka vidare på att varför ej stödja barnen mer för?
varför ej gå med dem ihop med dem i en kurs eller något som är på den nivån att den är allvarig som ska hjälpa dem både föräldrar satm barn att leva med sina gåva att kunna lära sig att stänga ner men samtidigt använda sig av den.för att nå ut hjälpa andra göra skillnad!
det tycker jag låter som en bra ide att bygga vidare på att vi alla från och med idag uppmuntrar alla som är udda som är speciella att dem får vara det dem är.det räcker så. ;)

vad säger ni om det?


att barn får vara barn är viktigt men att barn får välja själva vem dem ska få vara är nog viktigare! och att dem får stöd på den väg dem går på oavsett om andra ej gillar eller går på den vägen själva!
Selene

ska själv tänka mer på detta ska göra det jag kan för att hjälpa barn som varit med om det jag varit med om att stå ensam att inte ha någon som tror på en som lyssnar och förstår.
för allt mer barn kommer ha gåvor vara öppna.


ta hand om er och det era
alla är vi speciella på vårt sett.


kärleksfulla magiska kramar er väg

Selene mångudinnan som skickar helande tankar till dem ensamma



4 kommentarer:

  1. Jösses vad liten texten är :-) Får ta på mig stora glasögonen för att se vad du skriver ;-) Jag håller med,vi borde uppmuntra mer när vi ser barn som är speciella. Att kunna öppna sådana sidor är en gåva som de säkert vill ta vara på även som vuxna. Kram

    SvaraRadera
  2. hejsan där!tack för din komentar. :) texten är liten här jag vet ej riktigt hur jag ska ändra den gillar denna texttyp den är vacker så den har fått vara liten. ledsen för detta! Ja verkligen vi borde göra det uppmuntra barn helt enkelt. jag tror nog att dem flesta barnen vill ta vara på denna gåvan om dem får stöd hjälp råd uppmuntring.sen att hjälpa andra lärde sig dessa barnen i denna tv serien var rätt så häftig känsla det växer ävens tora barn av!;) kramar och tack för ni följer min blogg följ gärna min andra med. Jag ger oxå rådgivning så det var lite skoj ni hade lagt till mig i er blogg. ;) ljus och kram er väg Selene

    SvaraRadera
  3. Väldigt intressant blogg.

    Tack och fortsätt i samma stil. Hittade denna genom att googla lite.

    Förresten, vill också tipsa om en bra spådam om du letar efter en, http://www.spadam.se

    Lycka till med allt.

    Kram Minnah

    SvaraRadera
  4. Hej Minnah..Jag jobbade på änglaviskningar och slutade där i sommras.jag vill nog ej jobba i den stilen mer.det passar ej mig.nu gör jag detta själv så jag spår endast privat nu.men tack för tipset men jag söker ej efter någon att ringa till eller jobba för.. ,tack det värmer när fok hittar mig och gillar det dem läser. ska fortsätta i samma stil. ;) många kramar till dig

    SvaraRadera