lördag 30 juli 2011

Många undrar nog

varför jag slutade jobba där jag jobbade.

Här tänkte jag skriva lite om det.

Jag kände det var dags att sluta börja om gå vidare men hade länge kännt mig illa behandlad.
det tycker jag ej är ok så jag fick nog sa upp mig det är den största anledningen.
det enda jag saknar var alla trevliga personer jag pratade med.

jag kände jag hade gjort mitt jag orkade ej jobba över ofta vilket var populärt och bli så illa behandlad jag kände mig att jag blev.
jag hade oxå varit deppig sen en längre tid tillbaka.
jag var trött nere deppig fick nog.

så jag kände det var dags nu det jag låtit sova så länge mina planer på det liv jag vill ha mina drömmar om att hjälpa andra spå andra ge rådgvining allt sånt var på hyllan tills tiden var mogen.

många har sagt till mig jag gjorde så rätt så som sagt jag var för bra för dem jag jobbade för det uppmuntrade mig den sista tiden då jag verkligen inte fick förståelse därifrån.
jag har sällan blivit så illa behandlad det var väl då jag var på en praktik plats 2004-2005 chefen hatade mig hon mobbade mig,fick andra att även behandla mig illa med.
ska det vara så?

jag fick sluta där det var den bästa dagen i mitt liv jag började andas ,leva igen.

sen det jag varit med om i livet ja det har klart tagit en hel del från mig men jag är här nu jag är den jag är oxå pga alltet jag varit med om oxå samt mina sjukdommar.
astma,alleriger ångest och hypomani. det är inga lätta sjukdommar men jag lever med dem.det är såna där gömda sjukdommar som ej syns folk ej pratar om.några av dem.

jag ger healing jag spår jag tillverkar saker jag skaffade tom hundvalp fasten folk trodde jag ej skulle klara av det ens som att vi skulel klara av butiken men nu många år senare är den kvar och ideerna växer som även våra kunder och intresset av oss..sen detta med valpen många trodde allt dåligt med det med men nu har valpen blivit över ett halv år så den är kvar än och det går super bra.
plus jag har gått ner lite i vikt har inte någon brådska. ;)
man ska ej sluta tro men det är svårt då folk säger du klarar ej det.det har varit min tagg att visa dem jävlarna rent ut sagt jag kan visst! ;) jag förvandlade energin till något bra.

allt har ja klarat av hittills.JAG har klarat av allt själv JAG! vilka motgångar som än kommit min väg i livet så har jag klarat av dem.


men att bli illa behandlad på ens jobb eller bli sviken av vänner det kan jag ej ta jag kan ej det.
jag får ofta blickar prat mm vart jag än är jobbat eller vart som bara handlat på ica. ;) hahaha
jag är bara jag men får ej vara det för det stör sig folk på oxå. ;) hahaha
för jag är ärlig jag är rak jag är snäll och jag ser tydligen bra ut! det stör folk en stark tjej.som jobbar med det jag vill.det stör andra.
det är jobbigt att vara jag för det stör andra som sagt och för det skapar avund mm jag är så trött på det.
jag har bättre kontackt med killar än tjejer det med skapar samma reaktioner.

många jobb jag varit på har många gillat mig eller vissa.
andra hatar mig pga hur jag ser ut,hur jag är?!
det är tråkigt för jag känner mig ej välkommen eller att det jag gör duger fasten jag tom gjort jobbet bättre än andra har jag fått sluta.
för folk hittat på lögner om mig.
det är tråkigt.
många gånger har jag slutat själv andra gånger har min praktik tid slutat men jag har då aldrig fått sparken men det har varit som jag fått det för det vart jag kände jag var tvungen att sluta.

vet ej vad som hände på mitt senaste jobb.
vet bara att från att ha varit som en vän till mig vart hatfull mot mig mm?
var det för folk ev hörde av sig till mig och dem tyckte om mig bättre kanske?
kan vara pricken över i et det!
för jag har lätt att prata med folk jag har lätt att förstå gå in känna in se känna saker jag är medial jag gör detta för att hjälpa andra medans så många där ute faktiskt bara gör det för pengarna.
jag hamnade på fel ställe men fick erfarenhet jag är glad för det.
Jag behövde det med.
men inte så mödvändigt mkt att en person åter igen fick mig att må dåligt i mitt jobb. :( det är det ej värt.
då börjar jag om med så mycket går tillbaka till så mycket.
det med jobbet jag hade det var bra stunder med och jag trivdes och hade fina folk att prata med.
jag saknar väl det med på så sett.det gagv mig något men det är aldrig värt att stanna för länge på ett ställe som gör en mer illa än nytta. tänker då jag.
men jag vet jag kan öppna något sånt själv i en bättre form det är min dröm.
då blir jag ett hot kanske oxå därför som jag fick massa skit den sista månaderna?

mina tankar där är många det enda jag sörjer från mitt förra jobb var att jag gav dem så låång tid av min tid och att jag lät dem göra mig illa så länge.

och att jag saknar dem jag hjälpte.
men jag släpper resten.
för det är dem inte värda.

jag vet jag kan gå vidare och som många sagt det väntar bättre saker på mig i framtiden och jag välkomnar det istället.

vilken form den än kommer på så kommer det.

Ha en magisk helg var den ni är låt och tillåt inte andra såra er skada er det tar så lång tid att repa sig från sånt och är ibland alldeles onödigt anser jag.

Nu ska jag bli hel igen hitta mina drömmar igen
ta igen mig efter detta jag går vidare ifrån.

jag känner mig stolt över allt jag gjort och åstadkommit i mitt liv.
och jag går vidare om men skakiga ben
flyger jag vidare i mitt knas till liv
fortsätter vara den jag är.

 gör det jag kan för att hjälpa andra på mitt sett trots mitt bagage trots mina ärr och jag ger healing även på min väg och jag vet jag ger den till dem som vill ha den och behöver den och vet jag läker under tiden.

Selene Mångudinnan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar