fredag 8 juli 2011

söker tips på

tänkte ha söta prickar på min blogg istället för mina egna läskiga prickar för ingen är ju sötare än pippi eller hur!? :D

tips på
olika sett att få fason på
myggbett kanske kliandet hur man får det att lätta någon som vet?

det med fästingar och myggor heslt inte få några bett alls vad finns det för metoder då till oss människor som djur?

om man blivit biten av en fästing hur vet man om det inte är ok?
jag fick ej loss hela kanske blev kvar ett ben eller två jisses jag har en fätings kroppsdelar i mig två av dess ben i allafall men lite läskigt.:(
hur plockar man en fästing enklast?

låter som ett barn men jag har aldrig sett så många fästingar som i år likadant med myggor.
ser ut som en prickig korv. :(
alla djuren verkar oxå drabbas.

sen elaka flugor som sticker till har ni sett sådan art sen innan?
dem har lite gult på sig men ser ut som en vanlig fluga.
agressvia dem sticker till mer än en mygga.
hade en sån en kväll den var otroligt angelägen att sticka mig i många minuter undrar vad jag ska lära mig av det mer än att det gjorde ont i onödan.räcker det ej en gång?

ja jag ogillar dessa små insekter pga dem är så på men vem gör ej det när man har fått tio till av dessa myggbett sen även fått en fästing till när man avlägsnat en redan. ;D hahaha

men det är något man ska lära sig av dessa med.
läst det i solögas bok.och det känns inte som jag kan ta till mig det med läxan är lärd för länge sen.
tror jag lärt mig läxan  för så länge sen det är bara dem som är envisa eller efterhängsna kanske glömsak då dem ej fattar! ;) fniss

Hade gott på sommarängar i skogar med myggen och fästingar som sällskap ibland väldigt nära och på ställen man förvånas att hitta dem på tom! ;)

och var försiktiga säg att du lärt dig läxan av dem och kanske dem låter bli dig då.! :P

selene med prickig hud så fin ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar