söndag 24 juli 2011

ett inlägg om healings inverkan på oss!

att ge healing till även våra djur samt familj kära och vänner ger resultat.

distans som påläggning av ens händer exvis.

men man ska ej ge ut healing om den ej är välkommen eller uppskattas.inte mot någon annans vilja.
oavsett om du menar väl så är det ej ok!

som äldre man kanske vill dem väll men det finens så många sett att göra dem gott på.dem kanske ej förstår healing och vad det är det tom kanske skrämmer dem.
dem vill ju ej kanske ha hjälp på så sett.
att äldre lever längre dem som har husdjur är bevisat.
eller dem som får sällkap.
samt att dem äldre som får mer närhet beröring oxå lever längre.
kanske man ger healing till dem gamla när man kramar om dem? ;)
eller när man lägger sin hand på deras det kan räcka det med.
så att vara där kan ge mer healing än att skicka eller ge om ni hänger med?!

kan alla ge healing då?
alla som är friska bör ge healing.handlar om djur som människa.
om man är äldre sjuk eller försvagad behöver man nog kraften sin själv.
jag har en äldre katt som mer än gärna ger healing.
men nu låter hon min hund oxå få göra det som hon berättar hur han ska göra lite.den äldre generationen lär den yngre!;) hihihi

man kan få en hel del av att bli healad.
men jag är lite rädd själv att just ge healing och ta emot den.
kände en som skrämde mig genom historier om oren energi.
tänk jag har levet jag har sett en hel del varit med om en hel del kan inte jag ge healing för det är jag då oren smutsig pga mina egna sår är det lägligt ens att tänka sig att ge healing?
jag anser nu att energierna påverkas ej av våra erfarenheter.
vi har det eller inte healing som vi kan använda oss av genom vår kropp eller genom guider kanske.

alla är olika vad det gäller healing.

alla anväder sig av olika metoder eller symboler eller kristaller kanske mm..

jag anväder mig av mina händer
samt kristaller ,mina djur ;)


healing kan aldrig ersätta operationer.
healing kan endast ge oss förnyad kraft energi och få oss att slippa kanska ha ont.

man kan ta till healing om man varit med om svåra saker som är tunga.
pga
mobbning
pga orättvisor
jobbiga livs öden dramatiska saker
man kanske ska opereras eller har gjort det för att man vill behlver fylla på sig med energi igen

men det finnes andra sätt än just healing att ta till sig av.
som att

dricka vatten helst renat

gå ut och gå i naturen spec skog spec om man bor i en stor stad själv mår jag inte bra i stor städer där finnes bara gift betonghus och inget liv. :(

äta bra mat

yoga

pilates

qigong

strech övningar

motion

dans

musik

det är lite saker jag fyller på mig genom även
meditation såklart som sömn

även heala mig själv ;)

extra vitaminer gör kicken med ibland. :)


Healing finnes det en hel del att skriva om så jag får ta lite i omgångar.
Dessa inlägg får räcka för just nu.
mer kommer ev med tiden ann.

Detta är min väg mitt liv som healer
häxa
wiccan pagan mm namn kloka mm
medium
gudinna
ängel ;)
hahaha kärt barn många namn har. <3



kärlek och ljus

Selene Mångudinnan

2 kommentarer:

  1. Åh vilken vacker bild :-) Och texten är större! :-) Jag tycker inte att du ska oroa dig för oren energi :-) Kan du heala och någon vill ta emot det så gör det med lugn i hjärtat :-) Håller med om att man inte får heala på någon som är rädd eller inte vill! Det ska vara ömsesidigt. Kram

    SvaraRadera
  2. Tackar gillar bilden väldigt mycket den är healande i sig den med. ja nu är det större texten tog lite större ,det känns bra storlek. ;) hihi. tackar för hjälpen åter. :D tack för dina ord jag har varit rädd länge för att ge healing pga min vän som sa man kan ha orena energier pga tidigare erfarenhet i livet. men jag anser nu hon har fel.det har inget med det att göra med.att jag har varit med om lite mer och har mycket i min ryggsäck kvar gör mig ej till en sämre själavårdare samt healare eller rådgiverska. tvärtom det kan kanske tm andra att se att även dem som levt som jobbar själva med sitt kan ge andra det. så ska fortsätta med det till dem som vill. ja det ska vara ömsesidigt så sant så. Ha en fin kväll kram selene

    SvaraRadera