fredag 15 juli 2011

Trollsländan!

gör sig påmind igen?
Ja igen!
Jag fick till mig 2006 att trollsländan var en insekt jag skulle ta till mig lärdommar av jag har dragits till trollsländor länge fascinerat mig av dem.


denna var ju ur söt! hittade bilden men vet ej vad detta är för art! men titta ögonen påminner om en ödlas på något sett.denna var ur sötis! :)

(skriver mitt i natten för jag ej kan sova säkert fullmånen som påverkar en!;)..)

Men trollsländan har ej varit något jag dragits till på ett tag det har gått i perioder då mitt halsband gick sönder bar den dagligen 2006 då jag själv som trollsländan levde för dagen en dag så kom en ny extra dag.så var det då för mig. så jag lärde mig att trollsländan jag blev en fjäril istället.så då vart fjärilen något jag skulle ha som ståd för mig.bar halsbandet på mig spå länge jag hade trollsländan antar jag då jag tyckte den ståd för andra saker än vad jag tycker nu. så efter ett tag under år 2006  så gick halsbandet sönder så antog jag den gjort sitt just då.,kanske var det ett tecken och att jag ej skulle ha den kvar mer vad vet jag.

så en dag var jag ute och gick med hunden tittar ner i trotoaren vad ligger där om ej en trollslända som krashlandat!
Min hund får syn på den hinner stoppa den i munnen jag skriker och tar ut den fort som den kom in i munnen.
Den levde och var hel men på väg att dö.därför den log ner där antagligen.
eller var det ett tecken för mig?
Ja fånig som jag är tog självklart med mig den till min butik.
Den levde några timmar till dem lever ju i en dag allt för kort för et sånt vackert väsen som dem är deras liv är en gåva i sig.
Jag läste i solögas bok och förståd den fick en annan mening trollsländan än vad den betytt för mig så många år innan. Så faller den framför mina fötter! gör mig påmind om vad den betyder vad den vill förmedla. :) tackar och tar emot gåvan.

Jag kände hur den log och vibrerade i min hand den verkade nyfiken och det var nog bättre den får ligga i min hand än i en hunds mun eller på en trotoar. :( jaa  jag är en mes!!!! ;) skrattar lite

så för jag fick en sådan vän oavsett om det var för en stund så vet jag den ville framföra ett budskap till mig och jag tog/tar tacksamt emot den.=)

det gjorde mig glad.
hur bissart detta än låter så ska jag behålla trollsländan rama in den sen för att bevaras för evigt.för att trollsländan må leva en dag.men då kan den få stanna hos mig mina barn deras barn mmm i evig tid innanför en ram så fortsätter dem berätta för alla hur tokig jag var en dag som snubblade över denna vackra insekt som försökte hålla den vid liv och göra resan till döden lättare.
:D hehe

så jag kommer alltid minnas denna lilla varelse för den kom med ett budskap till mig dags att lyssna på trollsländans visdom dem må leva ett kort liv men dem gör intryck som består i allafall hos mig.dem jobbar hårt och lämnar oss inte oberörda.

lyssna på trollsländans magiska vingslag flyga bort ett tag men vara närvarande i varje andetag!

trollsländor dem har massa att som vi kan lära oss av som av andra djur med.

jag är så glad jag fått hålla i en trollslända! ;)

hahaha man ska vara barnsligt kär i livet självt så får man se och uppleva dem konstigaste saker man kan! :D

bara man har ett öga öppet!

fånga dagen lev i nuet nu
håll era sinnen öppna som vakna
så kanske ni med får vara med om små magiska stunder som blir förevigade.

vassmosaiktslända såg det ut att vara den som jag hittade.
den är tydligen en av dem största oxå och väldigt vacker tycker då jag.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Vassmosaiksl%C3%A4nda


hittade den som jag ansgå trollsländan vara mest lik. oxå för den var otroligt stor!
dessa vingar var verkligen lika och dem där små blå fläckarna. ögonen ser liknande ut helt klart detta måste vara den jag hittade eller som hittade mig! ;D

konstigt en sådan var här? :S
men ska budskap fram så ska dem! :)


Blessed be och god natt säger denna gudinnan
Selene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar